Düzenleyen: / Kaynak: Haber Merkezi

TEKNOLOJİ Haberleri  / Haber Merkezi

Bilim insanları, yeni bir vampir virüs türü keşfetti. ABD'de toprak örneklerinde ortaya çıkan virüsün stratejisi ise oldukça ilginç. Vampir virüsün hayatta kalmak için yaptığı şey bilim insanlarını tam anlamıyla hayrete düşürdü.

Amerika Birleşik Devletleri'nin Maryland ve Missouri eyaletlerinden toprak örnekleri alıp inceleyen bilim insanları, yeni bir 'vampir virüs' türü keşfetti. Aslında vampir virüslerin varlığı uzun yıllardır bilinse de bu yeni tür araştırmacıları hayrete düşürdü. Çünkü bu sıradışı mikroorganizmalar hayatta kalabilmek için başka virüsleri kopyalamak yerine, diğer virüslere saldırıp çoğabiliyor.

Araştırma ekibi, virüslerin konakçı durumda yardımcılarının boynuna yapışarak çoğaldığını açıkladı ve bu türünün ilk vakası olarak kayıtlara geçti. Bilim insanları, bir 'uydu' ve 'yardımcı' virüs şeklindeki bu süreci mikroskoplarla analiz etti.

BİLİM İNSANININ TEPKİSİ 'BUNA İNANAMIYORUM' OLDU

Maryland Üniversitesi ve Washington Üniversitesinden oluşan bilim ekibi, bir bakteriyofajın (bakterileri enfekte eden virüs) hayatta kalmak için toprak bazlı bir virüsün boynuna tutunmasını araştırdı. Bu bakteriyofaj türü, toprak kaynaklı bir virüsün 'boynunu' ısırıyordu.

Araştırmanın başyazarı biyolog Tagide deCarvalho, "Gördüğümde ilk 'buna inanamıyorum' dedim. Hiç kimse bir bakteriyofajın veya bir virüsün başka bir virüse bağlandığına şahit olmadı" dedi.

Bilim insanları, vampir virüslerin konakçı virüsün hareketsiz hale gelmesine veya normal işlevinin bozulmasına yol açabileceğini belirtti. Bununla birlikte, yeni keşfedilen vampir virüs türünün insan sağlığına 'potansiyel' etkileri henüz bilinmiyor.

Kaynak: Haber Merkezi