Patronların müşterileri

A -
A +

Bir sohbetimiz sırasında alanında başarılı bir iş adamımız şunu sordu: "Acaba çalışanların patron olarak bizden beklentileri nelerdir?" Biz de hemen bu konuyla ilgili henüz bitmiş bir çalışmamızı özetledik. Sizinle de paylaşmak istiyoruz. Bildiğiniz gibi sadece iş sahiplerinin değil her çalışanın başarılı sayılabilmesi için tanımlanmış olan iş standartlarını yerine getirmiş olması gereklidir. Bir patron için böyle standartlar var mı dersiniz? Genellikle işini büyütmüş, kısa zamanda bir yerlere gelmiş, parasını iyi değerlendirmiş iş sahipleri başarılı sayılır. Master düzeyindeki öğrencilerimize yaptırdığımız bir araştırmada yüzlerce çalışana başarılı bir patronda görmek istedikleri en önemli özellikleri sıralamalarını istedik. Birbirinden habersiz çalışanların ortak vurgusu bir noktada buluştu. Başarılı iş sahibinde istenen başlıca özellikler; (1) İnsan ilişkileri, (2) Başarı güdüsü, (3) İş bilgisi, (4) Girişimcilik biçiminde sıralandı. Gördüğünüz gibi anahtar belli: İnsan. Gerçekten de iş sahiplerinin çoğunun bu anahtarı yeterince kullanamadıklarını görüyoruz. İş ortamında, işe, teknolojiye, yapıya, kazanılan paraya vb. verilen önem ve ayrılan zamanın insana ayrılmadığını görüyoruz. Dikkat edileceği üzere girişimcilik ve iş bilgisi de gerekli ve önemli; ancak yeterli değil. Lider iş sahibinin başarılı olma arzusunun yüksek olması ve daha da önemlisi insan ilişkilerinde usta olması beklenmektedir. Sabahları çalışanından önce işine gelen, onları müşterileri gibi gören ve bu kaygı ile onları motive eden, işlerinden önce onları gören, bağımsız bir kişilik olarak saygı duyan, hangi işi yapıyor olursa olsun ona değer veren ve önemli olduğunu hissettiren, yeri geldiğinde babacan veya bir arkadaş olabilen, kendisini farklı bir dünyanın insanı gibi görmeyen, işle ilgili bir imza için çalışanı gereksiz yere yokuşa sürmeyen, sürekli gelişme arzusuna sahip... iş sahipleri, bu sihirli anahtarı keşfetmiştir. İş ortamında insanları yanınıza aldığınızda aşamayacağınız engelin olmadığını gösteren yüzlerce örnek olay vardır. Esasında iş sahiplerinin çoğu da bu gerçeğin farkında ve buna inanıyorlar. Ancak pek azı bu kaygıyı uygulamaya aktarabilmektedir. Aslında insanları anlamak ve dünyalarına girmek küçük bir çaba ile gerçekleşebilir ama bunu istemek gerekir. Çalışanların ister iş sahibi ister profesyonel yönetici olsun, amirlerinin psikolojilerinden etkilendikleri ve bunu işe yansıtabildikleri bilindiğine göre "parasını veriyoruz tabii ki çalışacak" anlayışının çok geride kaldığı ve yetersiz olduğu açıktır. Bizim önerimiz iş sahiplerinin çalışanlarını müşterileri gibi görmeleridir. Bu müşterilere verilen hizmetlerin (motivasyon, hoşgörü, değerli hissettirme, iş tatmini sağlama, kararlara katılma, aileleri ile ilgilenme vb.) başarısı, müşterileri mutlu edecek ve işe bağlayacaktır.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.