BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Beyaz eşyanın ümidi ihracatta

Beyaz eşyanın ümidi ihracatta

Sanayiciler, ekonomik krizin iç piyasada talep daralmasına yol açması nedeniyle ihracata ağırlık verdi ve Ocak-Ağustos döneminde yüzde 35.46 oranında artışla 1 milyon 758 bin 82 adet ürün ihraç etti.



İSTANBUL - Ekonomik krizden olumsuz etkilenen beyaz eşya sanayicileri, iç pazardaki kayıplarını telafi etmek için umutlarını ihracata bağladı. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’nden (BESD) alınan bilgiye göre, bu yılın ilk 8 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre buzdolabı, otomatik çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırından oluşan ürünlerin üretimi yüzde 11.24, ithalatı yüzde 46.53, iç satışı da yüzde 41.05 oranında düştü. Sanayiciler, ekonomik krizin iç piyasada talep daralmasına yol açması nedeniyle ihracata ağırlık verdi ve Ocak-Ağustos döneminde yüzde 35.46 oranında artışla 1 milyon 758 bin 82 adet ürün ihraç etti. “Pazar yüzde 40’tan fazla küçüldü” Arçelik Kurumsal İletişim Direktörü Ömer Kayalıoğlu, sektörde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 40 oranında bir daralma meydana geldiğini söyledi. Eylül ayından itibaren bir canlanma beklediklerini, ancak ABD’deki 11 Eylül olaylarının bu kıpırdanmalara olumsuz etkide bulunduğunu ifade eden Kayalıoğlu, şunları kaydetti: “Zaten geçen yıla göre yüzde 40 seviyelerinde düşük seyreden pazar durma eğilimine girdi. Perakende seviyedeki satışlar, toptan seviyedeki satışların altında seyretti. Bu ise önümüzdeki günlerde satışlarımızın Eylül ayına oranla biraz daha düşük seviyede kalması durumunu beraberinde getirecektir.” Arçelik olarak, yaşanan ekonomik krize rağmen 2001 bütçe ve hedeflerinde değişiklik yapmadıklarını söyleyen Kayalıoğlu, “2000 yılında 203 milyon dolar olan ihracatımızda bu yılki hedefimiz yaklaşık 250 milyon dolar” dedi. BSH Profilo Elektrikli Gereçler Sanayi A.Ş’den üst düzey bir yetkili de, 2000 yılının kendileri için çok başarılı geçtiğini ve bu gelişmelerden yola çıkarak 2001 yılı hedeflerini belirlediklerini, ama üst üste yaşanan krizlerin beklentilerinde değişiklik yapmalarına yol açtığını söyledi. Aynı yetkili, şunları kaydetti: “Bu yıl beyaz eşya pazarı ilk sekiz ayda yüzde 40’dan fazla küçüldü. Bozulan pazar şartlarına bağlı olarak, satış ve üretimimiz bütçe hedeflerimizin altında kalırken, üretim maliyetlerimiz ve stoklarımız önemli ölçüde arttı. 2001 yılında hedeflediğimiz üretim ve satış rakamlarına ulaşmamız pek mümkün görünmüyor.” Dünya çapında faaliyet gösteren bir şirket oldukları için ana şirketlerden alacakları destekle ve tüketicilerle kurdukları sağlıklı ilişkiler sebebiyle bu durumu kısa sürede atlatacaklarına inandıklarını ifade eden yetkili, “BSH Profilo’nun uluslararası satış ağı sayesinde kısa sürede ihracatımızı artırmak mümkün olacak. Böylece, 2001 yılında iç pazardaki kayıplarımızı telafi edebiliriz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT