BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomobiline baktıran kalmadı

Otomobiline baktıran kalmadı

Vatandaş, yaşanan kriz sonucu artan maliyetler ve azalan alım gücü yüzünden artık aracına periyodik bakım yaptırmaktan kaçınmaya başladı. Primlerin yükselmesinden dolayı pek çok kişi de kasko sigortası yaptırmıyor.



İSTANBUL - Araç sahipleri arasında, artan bakım maliyetleri ve azalan alım gücü sebebiyle, araçlarının periyodik bakımlarını yaptırmaktan kaçınma ve küçük arızalar için “biraz daha idare etsin” eğilimi başladı. Toyotasa Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Tanju Akçagüner, rutin bakımlar arasındaki sürenin aşılması, standart bakımlarda daha az parça değişimi isteklerinin sektörde yayıldığının gözlendiğini bildirdi. Sürücülerin araçları için yaptıkları harcamaları azaltma isteklerinin özellikle kaporta ve boya harcamalarında ağırlıklı olarak ortaya çıktığını ifade eden Akçagüner, “Araç sahipleri, araçları küçük bir hasar görse bile yaptırmadan bu şekilde kullanmaya çalışıyorlar. Artan primler yüzünden pek çok kişi kasko sigortası yaptırmaktan da kaçındıkları için (Bir yeri daha çizilirse topluca yaptırırım) düşüncesiyle bekliyor” dedi. Daha büyük masraf çıkarabilir Sektörde 3-4 aydır bu eğilimin görüldüğünü vurgulayan Akçagüner, “Artık bu durum periyodik bakımlarda da yaşanıyor. Bakımlar 10 bin kilometrede bir ise bunu 15 binlere kaydırma, daha az parça değiştirme isteği ve hemen yaptırmama eğilimi var. Ne yaparsanız yapın özellikle yedek parça fiyatlarında belli bir artış var. İnsanların alım gücü artmadığı için sektörde çıkma parçalara da bir kayış var. Bunun daha büyük masraflara yol açma ihtimali yüksek. Müşterinin gözüne ufak bir şey gibi görünen bir problemin, artık çok karmaşık bir ürün haline gelen otomobilde başka yerleri de etkilemesi ve büyük masrafları çıkarması normal. Araç sahipleri bakımlarını zamanında yaptırsınlar, bu yapacakları masraf aslında çıkabilecek problemlerle karşılaştırıldığında önemsiz kalacaktır.” diye konuştu. Yüzde 9 gerileme Renault satış sonrası yetkilileri de ekonomik krizin etkisiyle otomobil satışında olduğu gibi satış sonrası faaliyetlerde de azalmalar görüldüğünü bildirdiler. Markalarının son aylarda yaşanan bu azalmadan en az etkilendiğini kaydeden yetkililer, “2000 yılının Eylül ayı ile 2001 yılı Eylül ayı Renault Servis Araç Giriş adetleri karşılaştırıldığında, yüzde 9 oranında bir daralma olduğu görülmektedir. Bu düşüşte krizin yanı sıra araç bakım kilometrelerinin artırılması nedeni ile bakım periyotlarının uzaması da etkili olmuştur” dediler.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT