BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sizin İçin

Sizin İçin

Yaşamak için beslenmek şart. Bundan tat ve keyif almak da insanı insan yapan özelliklerin başında geliyor. Ancak sağlıklı bir hayat için, sağlıklı beslenme en önemli şart. Bunu başarmak da sizin elinizde ve hiç zor değil. Yapmanız gereken, birkaç küçük ama önemli noktayı göz ardı etmemek ve sağlıklı bir hayata doğru ilk adımı atmak.



Sağlıklı beslenin Yaşamak için beslenmek şart. Bundan tat ve keyif almak da insanı insan yapan özelliklerin başında geliyor. Ancak sağlıklı bir hayat için, sağlıklı beslenme en önemli şart. Bunu başarmak da sizin elinizde ve hiç zor değil. Yapmanız gereken, birkaç küçük ama önemli noktayı göz ardı etmemek ve sağlıklı bir hayata doğru ilk adımı atmak. Temizliğe dikkat! ¥ Besinlerden aldığınız enerji mutlaka dengeli olmalı. Bir günde alacağınız enerjinin %50-60’ı karbonhidratlardan (tahıllar), %30’u yağlardan, %10-15’i de proteinlerden (et ve süt ürünleri, kurubaklagiller) karşılanmalı. ¥ Taze besinler kullanılmadan önce çok iyi yıkanmalı. ¥ Yeşil sebzeler pişirilecekleri zaman doğranmalı ve mümkün olduğunca buharda pişirilmeli. Kök sebzeler hafif tuzlu ve ancak üzerini örtecek kadar az suda pişirilmeli. ¥ Satın alacağınız ambalajlanmış gıdaların üzerindeki etiketleri mutlaka okuyunuz. ¥ Yemek yaparken kızartma yerine fırın, ızgara, buğulama ve haşlama gibi yöntemleri tercih edin. ¥ Tavuk ve balığın yağlı olan derisini yemekten kaçının. Bol vitamin alın! ¥ Yemeklerinizde taze doğal otları ve baharatları kullanmaya çalışın. ¥ Porsiyonları mümkün olduğunca küçük tutun. ¥ Ekmek olarak mümkünse kepekli buğday ekmeğini tercih edin ¥ Yemeği ağır tatlılar yerine meyve, komposto ya da hafif tatlılar ile tamamlayın. ¥ Kahvaltıya taze meyve ya da bir bardak portakal suyu ile başlayın. ¥ Salam, sosis, sucuk gibi hayvansal yağlardan ve kolesterolden zengin gıdalardan kaçının. ¥ Günde en az 2 litre su içmeye gayret edin. ¥ Salatalar karbonhidrat, vitamin ve lif açısından zengin besinler olduğu için bol miktarda tüketilmelidir. Tatlandırmak için sos ve krema yerine çok az sıvı yağ, sirke ya da limon kullanınız. Aklınızda bulunsun ¥ Patates pişirirken, pişirme suyuna bir kaşık sirke koyun. Hem rengi sapsarı kalacaktır, hem de daha lezzetli olacaktır. ¥ Yemeğinizin tuzunu fazla kaçırırsanız, tencereye birkaç parça çiğ patates atın. Fazla tuzu çekecektir.
Kapat
KAPAT