BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dünya otobanındayız

Dünya otobanındayız

Son 10 yılda 3 büyük kriz yaşadık. Yaşadık yaşamasına ama yine son 10 yılda ürettiğimiz otomobillerle dünya otobanlarında boy göstermeye başladık. Sıkıntılı günlerde dahi üretebilme kabiliyetini hiç kaybetmeyen otomotiv sanayicisinin önünün açılması şimdi her zamankinden daha da önem kazandı.



Türkiye’de son 10 yılda üretilen yarım milyondan fazla motorlu taşıt aracı dünya yollarına çıktı. Türk otomotiv sektörü, 1992-2001 yılları arasında toplam 574 bin 461 adet motorlu araç ihracatı gerçekleştirdi. 10 yıllık motorlu araç ihracatından da 6 milyar 130 milyon dolarlık ihracat geliri sağlandı. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, 1992 yılında 8 bin 996 adedi otomobil, toplam 9 bin 776 adet olan araç ihracatı, geçen 10 yıllık sürede 20 kat arttı. Araçların büyük bölümü, Avrupa pazarlarında müşteri buldu. 1993’de 8 bin 121, 1994`de 14 bin 569 adet olan ihracat, 1995’de 35 bin 543 adede yükseldi. Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği’nin başlangıcı olan 1996, 1997 ve 1998 yıllarında 30 binli rakamlarda hareket eden ihracat, özellikle son 3 yılda büyük artış gösterdi. 1999, 2000 ve 2001 yılları ihracatı, 10 yıllık dönemin yaklaşık yüzde 70’ini oluşturdu. 1996’da 31 bin 830 adedi otomobil toplam 39 bin 252 adetlik ihracat, 1997’de 22 bin 558 adedi otomobil toplam 31 bin 174 adede geriledi. 1998’de ihracat 24 bin 669 adet otomobille birlikte toplam 37 bin 920 adet olurken, 1999’da Renault’un Megane Wagon projesinin büyük etkisiyle otomobil ihracatı 77 bin 459’a, toplam ihracat da 92 bin 41’e ulaştı. 2000 yılına gelindiğinde otomobil ihracatı 81 bin 874’e, toplam ihracat da 104 bin 222’ye çıktı. Tofaş’ın büyük bölümü Doblo’dan oluşan 98 bin 175 adetlik ihracatının da etkisiyle 2001’de motorlu araç ihracatı yüzde 93.7 arttı. Geçen yıl 142 bin 288 adedi otomobil, toplam 201 bin 843 adet motorlu araç ihraç edildi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT