BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bu da, bizim ‘STAD de TURKEY...”

Bu da, bizim ‘STAD de TURKEY...”

Türkiye’nin gurur anıtı hazır... Bizim de gururla sunacağımız bir eserimiz var artık... Çünkü, Atatürk Olimpiyat Stadı, dünyadaki benzerlerinin en iyisi... Dünyanın en şöhretli spor tesislerini inşa eden, Stad D’Fransa’nın da mimarları olan Fransız Michel Macary ve Aymeric Zublena göre, benzerlerinden daha özel, benzerlerinden daha farklı... 111 bin 225 metrekare üzerine inşa edilen, proje ve yapımı Fransızlar tarafından gerçekleştirilen, 80 bin kişilik stadın ilk betonu 24 Nisan 1999’da atıldı, 13 Aralık 2001’de anahtarları teslim edildi...



'Buyrun maça Bu işin iki Türk “mimarı”, en büyük emekçileri, İstanbul Olimpiyat Hazırlama Düzenleme Kurulu’nun başındaki iki isim Yalçın Aksoy ve Faruk Keskinel... Aksoy ve Keskinel 4.5 yıldır ter döktükleri eserlerinin bitiminden sonra, şaheserin kapılarını ilk kez TÜRKİYE’ye açarken, stadda yaptığımız 3 saatlik yolculuk, gözlerimizi kamaştırıyor... “Burada ne zaman maç oynanabilir?” sorumuza gelen cevap ilginç: “Bugün haber verin, yarın gelin...” 120 milyon dolara mâlolan stad için, şu andaki tek problem ulaşım... Stadın aynı zamanda bir Spor Akademisi olarak kullanılabilecek yeterlilikte bulunduğunu belirten Keskinel, stadda tüm branşlarda aynı gün faaliyet yapılması halinde kapasitenin 180 bin olduğunu söylüyor. Artı var, eksi yok İşte stadımızı, diğerlerinden farklı kılan “en iyi olma” özelliklerinden bazıları... Bu alanda en iyisi olma özelliğine sahip olan Stad D’France 80 bin kişilik... Ancak, atletizm müsabakalarında bu kapasitesi 56 bin kişi. Oysa, bu sayı Atatürk Olimpiyat Stadı’nda tam 80 bin. Dünya normlarında tribünlerin tahliyesi 12 dakika iken, burada bu süre 8 dakika. Stadın 148 çıkış, 135 giriş kapısı var. Antrenman sahasından stada kadar 200 metrelik tünel ve ayrıca 18 bin 900 araç kapasiteli otopark bulunuyor. Stadın bir başka artısı ise, rutubetten uzak olması... Bu anlamda Ajax’ın Arena ve Stad D’Fransa’nın üstlerinin kapalı olmasından dolayı, saha zemiminde yaşanan aşırı nemlenmenin sıkıntıya yol açması üzerine dünyada tercihler açık stada yönelmişti. Olimpiyat Stadı bu anlamda da bir ilk... Ve üzüntüler ! Evet, eksik yok ama sıkıntı var. en önemlisi de hâlâ ulaşım konusunda tek bir adım atılmaması. İstanbul Olimpiyat Hazırlık Düzenleme Kurulu, bu konuda dertli mi dertli... Yetkililer, yanıbaşlarındaki TEM’i gösterek, “Bir bağlantı çok mu zor?” diye soruyor. Bu stadın senede 91 aktivite ile 273 gün kullanılabileceğini belirten yetkililer, bunun için bir an önce ulaşım probleminin çözümünü istiyor. 600-700 metre yanlarındaki İSKİ’den su bağlantısı yapamadıklarından yakınan İOHDK üyeleri, “Bu dev eser taşıma suyla yapıldı” diyerek, stadın 3 yıldır tankerlerle su taşınarak inşa edildiğini vurguluyor. Bir başka üzücü olay ise spordan sorumlu Devlet Bakanı Fikret Ünlü ile İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna’nın hâlâ stadı teşrif etmemesi. ULAŞIM Bir hafif raylı sistem (Saatte 18 bin kişi) Ağır raylı sistem (Saatte 180 bin kişi) TEM’den bağlantı. Kuzey Otobanı’ndan bağlantı Olimpiyat köyüne ulaşım 3.5 dakika (Tümü Proje halinde) ANTRENMAN SAHALARI Nizami saha Nizami parkur Parkurlu ısınma alanı Stada uzanan 200 metrelik tünel OTOPARK Stad için kapalı otopark (400 otomobil) VIP açık otoparkı (2500 otomobil ) Seyirci otoparkı (16 bin otomobil) Toplam (18 bin 900 otomobil) TRİBÜNLER Seyirci kapasitesi (80 bin 597 kişi ) 80 bin 248 koltuk Yüzde yüz görüşe sahip Kapalı tribün kapasitesi (48 bin 500) 400 özürlü özel seyirci koltuğu 2 bin medya mensubu koltuğu Toplam WC 192 BATI BİNASI 44 bin 990 metre kare, 7 kat 2 toplantı salonu 400’er kişilik Eğitim sınıfları 25’er kişilik Yayın merkezi Medya merkezi İşletme, yönetim merkezi 37 loca Anfi 300 kişilik Tedavi merkezleri Sporcu merkezi İki skorboard
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 110383
    % 0.96
  • 3.8526
    % -0.29
  • 4.5413
    % -0.19
  • 5.1468
    % 0.06
  • 155.726
    % -0.11
 
 
 
 
 
KAPAT