BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Rayları da düşünün

Rayları da düşünün

Türk Ulaşım-Sen Genel Başkanı Güzel, 15 bin kilometre duble yolun maliyetine 43 bin kilometre trenyolu yapılacağını söyledi.



ANKARA- Türkiye’deki ulaşım politikalarının çarpık olduğu eleştirisinde bulunan Türkiye Ulaşım-Sen Genel Başkanı Nazmi Güzel, ABD taşımacılığın yüzde 47’sini demiryolu ile yaparken, ülkemizde taşımacılığın yüzde 90’ının karayolu ile gerçekleştirildiğini ifade etti. Karayolu taşımacılığının demiryollarından 7 kat, denizyolundan ise 9 kat pahalı olduğuna dikkat çeken Güzel, “Türkiye’de demiryollarımızın toplam anahat uzunluğu 8 bin 607 kilometre iken, nüfuslarımız aynı düzeyde bulunan İtalya’da hat uzunluğu 16 bin, İngiltere’de 16 bin 564, Fransa’da ise 31 bin 939 kilometredir. AB ülkelerinde 10 bin kişiye düşen demir yolu uzunluğu ortalama 5.1 kilometre iken bu oran Türkiye’de 1.4 kilometredir” dedi. Daha uzun ömürlü Hükümetin 15 bin kilometre duble yol yapacağının açıklaması üzücü olduğunu ifade eden Güzel, 15 bin kilometrelik duble yol maliyetine 43 bin kilometre demiryolu döşenebileceğini söyledi. Güzel, “6 şeritli otobanın maliyeti ortalaması 8 milyon dolar iken, çift hatlı elektrikli, sinyalizasyonlu bir demiryolu ortalama maliyeti 2 milyon 853 bin dolardır. Ayrıca demiryolunun fayda ömrü 30 yıl, dünya standartlarına uygun olarak yapılmış bir karayolunun faydalı ömrü en fazla 13 yıldır” şeklinde konuştu. Demiryolu yetim kaldı Osmanlı’dan Cumhuriyet dönemine 3 bin 800 kilometre demiyorlu intikal ettiğini de sözlerine ekleyen Güzel şöyle devam etti: “Atatürk, Türkiye’nin kalkınmasının demiryollarından geçtiğini bildiği için demiryoluna önem veriyordu. Atatürk, zamanında yapılan ve ‘Demirağlarla ördük, Anayurdu dört baştan’ mısralarının yer aldığı 10’uncu yıl marşında da ifade edildiği gibi o dönemde 3 bin kilometreden fazla demir yolu yapıldı. Ancak daha sonra maalesef demiryolu olayı savsaklandı. Yani Atatürk’den sonra demiryollarımız adeta yetim kaldı.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93699
    % 0.94
  • 5.2716
    % -1.23
  • 6.0028
    % -1.12
  • 6.7306
    % -1.44
  • 211.531
    % -0.51
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT