BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > İlköğretimde sınıfta kaldık

İlköğretimde sınıfta kaldık

Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi ve Sosyal bilgiler alanlarında öğrencilerin Türkiye genelinde başarı düzeyleri yüzde 50’nin altında kaldı.



ANKARA- Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan Türkiye genelinde ilköğretim öğrencilerinin seviyesini ölçen rapor, “Milli Eğitim’de yeni eğitim modellerinin” gerçekleştirilmesi yönündeki tartışmaları haklı çıkardı. 12 Nisan 2002’de 7 coğrafi bölgeden seçilen 47 ilde gerçekleştirilen, 112 bin ilköğretim öğrencisinin katıldığı “Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı’ndan elde edilen sonuçlar rapor haline getirildi. Rapora göre seviye tespit sınavında, öğrencilerin başarı düzeyleri yüzde 50’nin altında kaldı. Ege bölgesi ilk sırada Raporda, Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler alanlarında ayrı ayrı soruların yöneltildiği ve 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıfların katıldığı sınavda, öğrencilerin sınıflara ve soru yöneltilen alanlara göre bölgeler bazındaki başarı durumları ortaya çıkarıldı. Sınavda, bölgelerin sınav yapılan alanlar bazındaki başarısı çok fazla farklılık göstermedi. Sınav yapılan tüm alanlarda genellikle Ege bölgesi ilk sıraya yerleşirken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri de sıralamanın sonlarında yer aldı. Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin başarı ortalaması, Türkiye ortalamasının altında olduğu tespit edildi. Türküm doğruyum... Bakanlığın yaptığı araştırma “Türkçe’yi öğrenmek ve yüceltmek”le yükümlü olan öğrencilerimizin ana dillerini öğrenmekte hiç de başarılı olmadıklarını gösteriyor. Öyle ki Türkçe testlerinde en iyi başarıyı Türkiye genelinde %54 ile 5. sınıflar gösterdi. Türkçe’yi öğrenmedeki başarı rakamlarının %90’ları zorlaması gerektiği beklenirken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin Türkçe’den döküldü. Raporlar Türkçe öğrenmedeki içler acısı durumun matematik, fen bilgisi ve sosyal bilgilerde de kendini gösterdiğini ortaya koyuyor. Sorumlu sistem mi? Sınav sonuçlarından elde edilen bilgilerden hareketle sistem içinde yapılması gereken değişiklikler konusunda “Tüm ülkede genelde öğrenci başarıları düşüktür. Bu raporda verilen bilgilerin ilgili birimlerle ele alınıp, gerekli tedbirlerin neler olacağı konusunda tartışmaların başlatılması beklenmektedir.” denilen rapor, “Eğitimdeki kötü sonuçların sebebi ne? “Eğitim sisteminnin yetersizliği mi? “Öğretmenler niteliksiz olduğu için mi?” “Öğrencilerin mi kapasetisi düşük?” gibi bazı soruları da beraberinde getirdi. Bütün okullarda öğrenim seviyesi benzer rakamları gösterdiğine göre suçlu direkt olarak öğretmen ve öğrenci değil? Peki sorumlu kim? ayrıntı 'DİZİ YAZI'da
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93379
    % 0.75
  • 6.5338
    % -6.64
  • 7.4399
    % -6.7
  • 8.1995
    % -6.51
  • 251.938
    % -4.45
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT