BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Hazır giyimde kılıçlar çekildi

Hazır giyimde kılıçlar çekildi

Hazır giyim ve konfeksiyoncular 18 Mart’ta sandık başına gidiyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanvekili Süleyman Orakçıoğlu, halen başkanlık görevini yürüten Nuri Artok’a karşı adaylığını açıkladı. Orakçıoğlu, kendisini destekleyen ihracatçılara “Sözümüzü tutacağız”dedi.



İSTANBUL - İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanvekili Süleyman Orakçıoğlu, İHKİB’in 18 Mart’ta yapılacak genel kurulunda başkanlığa aday olduğunu açıkladı. Kendisine destek verenlerle birlikte ‘Vizyon-Misyon Çalışma Grubu’ oluşturan Orakçıoğlu’nun adaylığını açıkladığı basın toplantısına, sektörün önemli isimleri katılarak destek verdi. Orakçıoğlu, toplantıda yaptığı konuşmada, hazır giyim ihracatının ülke ihracatında yüzde 25.5 pay aldığına dikkat çekerek, giderek keskinleşen uluslararası rekabet ortamında sektörün ihracattaki artış ivmesinin devamının güçbirliği yapılarak sağlanabileceğini söyledi. Özellikle Avrupa Birliği (AB) ülkeleri ve ABD’de Türk ürünlerinin tercih edilmesinin hazır giyimin ulaştığı noktayı gösterdiğine işaret eden Orakçıoğlu, “Üretim gücümüzü güçbirliği yapacağımız çalışmalarla daha iyi noktalara getirebiliriz. Önümüzde 2005 tehditi var. Üretimden aldığımız gücü moda belirleyici konuma gelmek için çalışmalarımızı yönlendirmeliyiz” dedi. Sözümüzün arkasındayız Damat & Tween’i bünyesinde bulunduran Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı olan Süleyman Orakçıoğlu, toplantıda ‘Vizyon-Misyon Çalışma Grubu’nun hazırladığı seçim bildirgesini de okudu. Önümüzdeki 2 yılın Türkiye’nin geleceğini belirleyecek büyük tarihi fırsatlarla ve tenkitlerle dolu olduğunu belirten Orakçıoğlu, “Bu nedenle mesleki bir sivil toplum örgütün yönetimine talip olmak bugün her zamankinden çok daha ağır bir sorumluluk” dedi. Hazır giyim sektörünün ihracatın lokomotifi, İHKİB’in de bu lokomotifin komuta merkezi olduğunu vurgulayan Orakçıoğlu, bildirgesinde şu görüşleri dile getirdi: “Vizyonumuz gerçek bir dünya vizyonudur. Sektörümüzü dünyaya marka ürettiği kadar marka satan bir yapıya kavuşturmaya azmindeyiz. Hazır giyim sektörünü hedefleri ve çıkarları birbirine bağlı büyük bir organizasyon olarak görüyoruz. Bu organizasyonu harekete geçirerek, doğru yönetecek ilişkilere ve takıma sahip olmanın gönül rahatlığıyla diyoruz ki, Bizi seçebilirsiniz. Sözümüzün arkasında duracağız.” Oy kaygımız yok İHKİB’in geçmiş dönemde gösterilen tüm çabalara rağmen gücüne uygun bir kamusal değere sahip olamadığını savunan Orakçıoğlu İHKİB’i bir marka yapmak istediklerini kaydetti. Gazetecilerin sorularını da cevaplandıran Orakçıoğlu, marka oluşturma konusunda çalışmalara önem vereceklerini vurgulayarak, “İtalya’nın herhangi bir bölgesinde bir üretici, bizden yüzde 30-40 daha yüksek fiyatla mallarını satabiliyor. Buradaki tek etki ‘Made in İtaly’. Biz de üretim şartlarını iyileştirdikten sonra ülke markaları çıkartabiliriz” dedi. ABD’de daha fazla ticaret yapmak, pazarda daha etkin olmak için çalışmalar yapacaklarını anlatan Orakçıoğlu, oy kaygılarının bulunmadığını, oluşturacakları yönetim kurulu listesinde genç isimlere yer vereceklerini söyledi. Orakçıoğlu, Çorap Sanayicileri Derneği ve Triko Sanayicileri Derneği gibi bazı kuruluşların hem kendisine hem de başkanlığa aday olan Nuri Artok’a destek konusunda bölündüğüne ilişkin bir soru üzerine, “Herkes hür iradesi doğrultusunda oyunu atacaktır. Biz, bizi destekleyen desteklemeyen tüm kuruluşları kucaklayacağız” şeklinde konuştu. Toplantıya katılan PUNUT adlı şirketin sahibi Yaşar Acar, “Bugün ben de İHKİB başkanlığına adaylığımı açıklayacaktım. Söylemlerimiz aynı, sesimizin daha gür çıkması için Orakçıoğlu ile beraber hareket etmeye karar verdim” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT