BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Modacılar Paris’te hedef büyüttü

Modacılar Paris’te hedef büyüttü

PARİS - İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, mevcut sıkıntılara rağmen, tekstil sektöründe ihracatın 20 milyar dolara ulaşmasını hedeflediklerini bildirdi. Orakçıoğlu, İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yalçın Ayaydın ve genç tasarımcı Hakan Yıldırım ile birlikte, Paris Uluslararası Hazır Giyim Fuarı’na katılan Türk firmalarının ihracat konusunda karşılaştığı problemlerle ilgili basın toplantısı düzenledi. “Türkiye’de ihracatçıların zor günler geçirdiğini” belirten Orakçıoğlu, “kurlarda yaşanan istikrarsızlık yüzünden, ihracatçıların önemli zararlar ettiğini” bildirdi. İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı, 20 ay önce doların fiyatının 1 milyon 447 bin 714 lira, euronun fiyatının ise 1 milyon 309 bin 457 lira olduğunu hatırlatırken, bu süre içinde maliyetlerdeki artışın yüzde 50’yi bulduğuna dikkati çekti. İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yalçın Ayaydın ise bu yıl Paris fuarına 37 Türk firmasının katıldığını belirtti ve bu rakamın her yıl arttığına işaret etti. Ayaydın, dünyanın en önemli moda etkinliklerinden biri olan Paris Fuarı’nda, göze batan tasarımcıların tanıtıldığı ‘’Atmosfer’’ isimli bölümde 7 Türk modacının yer aldığını hatırlattı. Dört yıl önce bu tür fuarlarda yer almanın oldukça zor olduğunu kaydeden Ayaydın, Türk moda sektöründeki gelişmeyle birlikte, Türk firmalarının buradaki itibarının da oldukça arttığını ifade etti.



İSTANBUL - Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD), CeBIT Bilişim Eurasia Fuarı kapsamında, “Bilişin, Girişin” konulu panel düzenledi. TÜGİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hayati Kaya, panelde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin bilişimi ulusal çapta bir mega proje olarak görmeyi başarabilmesi halinde hedeflediği büyük atılımı gerçekleştirebileceğini söyledi. Kaya, ekonomide önemli bir yere sahip olan KOBİ’lerin internete çekilerek daha verimli işlemesinin ve dünyaya açılmalarının sağlanması gerektiğini ifade etti. Tüm dünyada bin 800’e yakın elektronik pazar bulunduğunu ve bu pazar yerlerinin 2005 yılında ulaşması beklenen ticaret hacminin 1.2 trilyon dolar olduğunu belirten Kaya, “Türkiye ise maksimum 100 milyon dolarlık e-pazar hacmi ile e-ticarette emekleme dönemini yeni bitirdi. Yetişkin olabilmek için adımlarını büyük ve hızlı atmalı” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104001
    % -1.26
  • 3.5061
    % 0.96
  • 4.1839
    % 0.36
  • 4.7509
    % 0.47
  • 145.618
    % -0.67
 
 
 
 
 
KAPAT