BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Limit-karambol-deray

Limit-karambol-deray

Limit sebebiyle oluşan karambolde deray meydana geldi. Büyük Türkçe lügatını açın ve bu cümleyi anlamaya çalışın. Asla bir anlam bütünlüğü içerisinde cümle kuramazsınız. Tabii ki demiryolcu değilseniz.



Limit sebebiyle oluşan karambolde deray meydana geldi. Büyük Türkçe lügatını açın ve bu cümleyi anlamaya çalışın. Asla bir anlam bütünlüğü içerisinde cümle kuramazsınız. Tabii ki demiryolcu değilseniz. Nereden bileceksiniz ki bu demiryolcular lügatında; ‘raylar üzerindeki taşlardan dolayı tren makasa girerek yön değiştirince karşıdan gelen trenle çarpıştı ve raydan çıktı’ demek olduğunu. Günde 80 bin Tarihi Sirkeci Garı’ndaki makamında ziyaret ettiğim TCDD Avrupa Yakası İşletme Müdürü Reşat Özmen’den öğrendiğim demiryolcu kavramlarını sizlerle paylaşmak istedim. Sirkeci-Halkalı arasında günde 100 bin (tramvay devreye girdikten sonra 80 bin) yolcunun taşındığı banliyö trenlerindeki kaçak yolcu-yankesicilik ve kap-kaç olaylarının gözle görülür biçimdeki azalması dikkatimi çekmişti. Tinerci çocukların mekanı haline geldiği için belli bir vakitten sonra binilemeyen banliyö trenlerimizdeki bu değişimden dolayı sorumlu müdürü doğrusu merak ettim. Kaçak,kap-kaç bitti Bir demiryolcu çocuğu olduğunu öğrendiğim İşletme Müdürü Reşat Özmen bazı teknik bilgiler verdi. Sirkeci’den banliyö, Avrupa Treni (Bosfor Ekspresi), Bölgesel Ekspres (Sirkeci - Çerkezköy - Uzunköprü - Kapıkule) olmak üzere üç farklı trenin hizmet verdiğini söyleyen Reşat Özmen ikibuçuk yıldır bölgenin sorumluluğunu yapıyor. Banliyö trenlerindeki kap-kaç ve kaçak yolcularla ölümüne mücadele ettiklerini belirten Reşat Özmen sonuçta vatandaşın huzurla banliyöyü tercih edebilecekleri bir ortam meydana getirdiklerini söyledi. Rantlarının kesildiğini gören çetebaşları tarafından ciddi tehditler ve saldırılara maruz kaldığını belirten Özmen her istasyonda 24 saat görev yapan güvenlik görevlileri bulundurduklarını söyledi. Huzurlu yolculuk Bütün bunları oluştururken ek istihdama gitmediklerini, sıkıntılarını Genel Müdür Süleyman Karaman’a anlatarak, yakın yerlerdeki bazı demiryolu personelinden istifade ederek problemi çözdüklerini belirtti. Özmen’in bu çabalar karşısında vatandaştan beklentileri ise şunlar: “Trenler hepimizin malıdır. Onlar vergilerimizle ve alın terimizle alınmış, kamu mallarıdır. Kaçak binen, kompartımanlara ve trenlere zarar verenleri bizlere bildirsinler. Bu vatandaşlık vazifesidir. Hizmetteki eksikliklerimizi de vatandaşlarımız tavsiyeleriyle bizlere iletsinler. Kusursuz ve modern yolcu taşımacılığı için bize fikirleriyle destek versinler. Halen 25 banliyo treni ile hergün 24 saat karşılıklı 102 sefer yaparak, Sirkeci-Halkalı arası vatandaşlarımıza hizmet veriyoruz. Sabah 05.45’te başlayan akşam ise 23.45’te son bulan seferlerimizde, yaptığımız kararlı operasyonlarla hırsızlık, darp, kapkaç gibi suçları önledik.” Sonuç: Hepimizin hafızalarında yer alan; gasp, hırsızlık, darp, kapkaç gibi sayısız olumsuzluk sebebiyle ve kapılarından sarkan balicileriyle bütünleşmiş görüntülere son verilmiş olması son derece önemli bir durum. Vatandaşın rahat ve huzur içinde ulaşımını temin ettiği için ben Reşat Özmen’i ve TCDD’nin yetkili ve çalışanlarını yürekten kutluyorum.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108615
    % 1.32
  • 3.4955
    % -0.59
  • 4.1299
    % -0.03
  • 4.5103
    % -0.29
  • 144.994
    % -0.19
 
 
 
 
 
KAPAT