BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kurumların körlüğe tahammülü yok

Kurumların körlüğe tahammülü yok

Kurum körlüğü, diye bir tabir var. Gerçekten var mı bu?



Kurum körlüğü, diye bir tabir var. Gerçekten var mı bu? Kırım: “Dışardan içeriye bakmak lazım. Bu çok önemli. Müşteri gözüyle hem kendine, hem rakiplerine bakmak lazım. Zaman değişti. Insel CEO’su geeçenlerde burada bir konuşma yaptı. Adamın söylediği şu: 2005 ve 2006’da rekabet çok daha şiddetlenecek. Yani, azalan kârlar daha da azalıyor. Yarının bugünden daha da zor olacağı mesajını veriyor adam. İş yapmak giderek daha da zorlanıyorsa; kurumların körlüğe tahammülü hiç kalmıyor demektir. İşletmelerin bu körlükten bir an önce çıkması gerekiyor.” Türkiye bu değişime ayak uydurabilir mi? Kırım: “Türk insanında farklı düşünebilme yeteneği var aslında. Ancak, doğru metod kullanmıyorlar. Alışagelmiş metodlarla gidiyorlar.” Doğru metod nedir? Kırım: “Farklılaşma şeklinde düşünmeyi öğrenebilirlerse mutlaka çok güzel şeyler çıkar ortaya. Yurtdışı piyasalarda Türk müteşebbisine asıl parayı, farlı alanları yakalamak kazandırır. Mesela moda. Moda tasarımdır. Tasarım ise farklılaşmadır. Bir tanesi sıradan bir tişört yapıyor, diğeri göğsünde işaret olan başka bir tişört yapıyor. O işaret, tüketicinin istediği bir sembol ise firma kazanıyor. İşin sırrı işte o işaret. Onu bulan kazanıyor.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104001
    % -1.26
  • 3.5061
    % 0.96
  • 4.1839
    % 0.36
  • 4.7509
    % 0.47
  • 145.618
    % -0.67
 
 
 
 
 
KAPAT