BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 78 yıllık logosundan vazgeçmedi

78 yıllık logosundan vazgeçmedi

Mersin’de, Türk kahvesi üretimi yapan bir firma, ABD’de beğeni ile karşılanan kahvesine 78 yıllık logosunu değiştirme şartı getirilince ihracattan vazgeçti.



MERSİN - Mersin’de, Türk kahvesi üretimi yapan bir firma, ABD’de beğeni ile karşılanan kahvesine 78 yıllık logosunu değiştirme şartı getirilince ihracattan vazgeçti. Mersin’de,1926 yılında Arabağa lakaplı Nuri Uçar tarafından kurulan küçük kahve dükkanı, oğlu Ali Uçar tarafından bir fabrika haline getirildi. Kurulduğu yıllarda sadece Mersinli tüketicilere hizmet veren firma, İngiltere ve Avusturya’ya ihracattan sonra ABD’li bir firmadan da ısrarla sipariş aldı. Ata yadigârı Konu hakkında bilgi veren Ali Uçar, şunları söyledi: “Ürünümüzün paketleri üzerinde zenci bir çocuk ve kahve fincanından oluşan logo bulunuyor. Bu firma, logomuzu değiştirmemizi istedi. Mazeret olarak da ABD’deki zencilerin tepki gösterebileceğini sundu. Bu bize mantıksız geldi. Ata yadigarı 78 yıllık logomu, ihracat yapacağım diye değiştirmezdim. Biz böyle tanındık Logomuz, işletmeyle birlikte babamdan bana kalan bir miras. Biz bu logoyla tanındık, bu logoyla sevildik. Yılların emeğini, servet de verseler hiçe sayamam. Sonuçta önemli bir geliri elimizin tersiyle iterek geri çevirdik. Pişman da değiliz. Bizi ayakta tutan, geçmişimize bağlılığımız ve mirasa saygımızdır. Ticaretten önce ahde vefa gelir.” Kahvemize sahip çıkalım Logo tartışması yüzünden ABD’ye ihracattan vazgeçen iş adamı Ali Uçar, son dönemlerde özellikle Yunanistan’da Türk kahvesinin, “Greek Cafe” adı altında dünya genelinde pazarlandığına dikkat çekti. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın bir kültür haline gelen Türk kahvesine sahip çıkmasını isteyen Uçar, Türkiye’nin tanıtımı için hazırlanan afiş ve filmlerde Türk kahvesine yer verilmesi gerektiğini söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT