BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tatilcilere altın tavsiyeler

Tatilcilere altın tavsiyeler

Mağdur olmak istemiyorsanız, tur satın alırken turizm firmalarının ‘seyahat acentesi’ belgelerini mutlaka görün. ‘Güvence poliçesi’ satın alarak da kaza, geri dönüş, hizmet gibi teminatlara kavuşun.



ANKARA - Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Ankara Bölge Yürütme Kurulu (BYK) Başkanı Alper Maçkan, tatilcilerin çıktıkları gezilerde mağdur olmamaları için, tur satın alınırken firmaların seyahat acentesi belgelerini mutlaka görmeleri gerektiğini söyledi. Maçkan, TÜRSAB’ın 1618 No’lu kanunla kurulmuş bir kurum olduğunu hatırlatarak, seyahat organize eden firmalara belgeyi TÜRSAB’ın verdiğini hatırlattı. TÜRSAB logosuna dikkat! Ankara BYK Başkanı Maçkan, seyahatçilerin tur satın alırken, firmanın “TÜRSAB” logosu taşımasına dikkat etmeleri ve belgelerini mutlaka görmeleri tavsiyesinde bulundu. Aksi takdirde bekledikleri hizmeti alamayan tatilcilerin mağdur olacağını anlatan Maçkan, bu tür firmalarla seyahat edenlerin Turizm Bakanlığı ya da TÜRSAB’a yaptıkları şikayetlerde hiçbir hak iddia edemeyeceklerini kaydetti. Tüketicinin bilinçli olması halinde daha kaliteli hizmet alacağını ifade eden Maçkan, “Müşteri aldığı hizmeti takip ederse, seyahat acentesinden otelcisine, rehberine kadar herkes işini iyi yapar” diye konuştu. Yola çıkmadan önce.. Tatilcilere yola çıkmadan Seyahat Güvence Poliçesi almaları tavsiyesinde de bulunan Maçkan, bu poliçelerin ferdi kaza teminatı, geri dönüş teminatı, sorumluluk sigortası ve yardım hizmetlerini kapsadığını bildirdi. Alper Maçkan, poliçeyi satın alan müşterilerin bir kazaya uğramaları halinde, seyahat gerçekleşmez veya gittiği yerden geri dönüşü sağlanamazsa, 5 yıldızlı otel yerine 3 yıldızlı otel hizmeti verilmişse, seyahatte hastalanma, yaralanma gibi durumlarda her türlü hastane masrafı ile hasta yanına gidecek refakatçinin masraflarının da sigorta tarafından karşılanacağını hatırlattı. 5 milyona sigorta “Seyahat Güvence Poliçesi”nin seyahat eden herkes tarafından satın alınmasını tavsiye eden Maçkan, poliçe ile bütün turların teminat altına alındığını söyledi. Maçkan, sigorta poliçesiyle tur satan kaçak kişi ve kuruluşların da önleneceğini belirterek, seyahat sigortalarının sanıldığı kadar pahalı olmadığını, kapsamına göre 5-10 milyon liraya bile sigorta yapılabildiğini söyledi. Alper Maçkan, acentelerin taahhütlerini yerine getirmemeleri halinde tatilcilerin bunu belgelemeleri ve hemen TÜRSAB’a şikayette bulunmaları gerektiğini de sözlerine ekledi. Gurbetçilere ‘Tatil Danışma Servisi’ ANKARA (İHA) - Avrupa ülkelerinde yaşayan ve tatillerini Türkiye’de geçiren Türk vatandaşları için Dışişleri Bakanlığı tarafından verilen “Tatil Danışma Servisi” 3 Mayıs’ta hizmete giriyor. Söz konusu servis ile Türkiye’ye tatile gelen Türk vatandaşlarının karşılaşabileceği her türlü probleme çözüm bulunması hedefleniyor. Dışişleri Bakanlığı Enformasyon Dairesi’nden yapılan açıklamaya göre, Batı Avrupa ülkelerinde yaşayan 3.5 milyona yakın Türk’ün bir milyonu izinlerini geçirmek ve tatil yapmak maksadıyla Türkiye’yi tercih ediyor. Önceki senelerde akraba ve dost ziyareti maksadıyla gerçekleştirilen söz konusu seyahatler son yıllarda turistik ve ticari maksatla da yapılıyor. Problemlere çözüm Proje, tatil öncesi hazırlıklarda dikkat edilmesi gereken hususları, seyahat esnasında gerekli olabilecek bilgileri, yolda, Türkiye’de ve dönüşte karşılaşılabilecek muhtemel problemlere çözüm tavsiyelerini kapsıyor. Ankara’da ve Almanya’nın Köln şehrinde bulunan Türk Kültür Merkezi’nde oluşturulan ‘Tatil Danışma Servisleri’ 3 Mayıs-1 Ağustos 2004 tarihleri arasında hafta sonları da dahil saat 09.00-18.00 arasında hizmet sunacak. Ankara’daki Danışma Servisi’nin telefon numarası 90-312-292 20 35 (4 hat), Köln’deki Danışma Servisi’nin telefon numarası ise 00-49-2233-37 87 41 ve 39 65 49 olarak belirlendi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86173
    % 0.12
  • 6.0522
    % -0.36
  • 6.7739
    % -0.49
  • 7.675
    % -0.61
  • 250.396
    % -0.35
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT