BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Terlik sektörü

Terlik sektörü

Ünlü sanatçıların oynadığı terlik reklamları meyvelerini vermeye başladı. Firmalar terlik pazarında yüzde 20 büyürken bir yandan da marka olma yolunda ilerliyor.



Savaşarak büyüyorlar İSTANBUL- Yaz sıcaklarının başlamasıyla birlikte terlik sektörünün önde gelen firmaları, yine ünlü sanatçıların kullanıldığı yoğun reklam kampanyalarına başladı. Gezer, Polaris, Ceyo, Twiggy, Muya, Arrow ve Akınal Bella gibi önde gelen firmalar sürdürdükleri reklam kampanyalarının sonucunda büyümelerinin yanısıra, marka olma yolunda da önemli yol katettiler. Avrupa’yı tehdit Türkiye’nin terlik pazarının en önde geler firmalarından biri olan Gezer’in Genel Müdür Yardımcısı Tamer Kudun, şirketlerinin 40 yıldır pazarda olduğunu belirterek, “Bizim üretimimiz tamamen yerli. Terlikte ithalatın artması ve bazı firmaların pazarda ismini duyurmak istemesiyle, yoğun reklam kampanyalı rekabet başladı. Verilen reklamlar terliğe bakış açısını değiştirdi. Müşterinin tercih etme imkanı ve zevki gelişti. Avrupa’dan hoş modeller oluştu. Firmaların bilinirliklerini üst seviyeye çıkardı. İthal ürünler ve büyümenin de etkisiyle firmalar tasarımlarını da geliştirmeye başladı. 2500 çeşit modele ulaştık. Terlik firmalarının rekabetiyle oluşan tabloyla Avrupa’yı tehdit etmeye başladık. Her yıl yüzde 15 oranında büyüyoruz. İki yıl önce 20 milyon çift üretiyorduk. Geçen yıl 26 milyon çift oldu ve bu yıl 30 milyon çifte ulaşmayı hedefliyoruz. Toplam üretimimizin üçte birini ihraç ediyoruz” dedi. Ceyo Genel Müdür Yardımcısı Naki Kolsuz da yıllardır ayak sağlığını ön planda tutarak terlik ürettiklerini ifade ederek “Terliğin moda olmaya başlamasıyla, terlik pazarı hareketlendi. Terliğin de moda olmaya başladığını gören firmalar, yoğun bir reklam kampanyasına başladı. Bu kampanyaların hem satış rakamlarının artmasına hem de firmalarının kendilerini geliştirmesine olumlu katkıları oldu” diye konuştu. Brezilya esintisi Brezilya’da çektiği reklam filmleriyle ilgi odağı olan Twigy terliklerini üreten Terteks’in sahibi Sinan Öncel terliklerinin büyük kısmının Brezilya’dan getirilmesi ve canlı modellere sahip olmaları sebebiyle Brezilya’da reklam kampanyasına hazırladıklarını vurgulayarak “Son bir kaç senedir sürdürülen reklam kampanyalarının bizlere olumlu etkileri oldu. İlkönce bilinirliliğimiz arttı. Daha çok talep edilmeye başladık. Satış rakamlarımızı artırmada verilen reklamların büyük katkısı oldu. Terlik firmaları arasındaki tatlı rekabet hem bizi hem de sektörü büyüttü. Bu yılda yüzde 50 oranında büyüme bekliyoruz ve 2-2.5 milyon üretim rakamlarına ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Reklam kampanyalarının hızlılarından Polaris yetkilileri de kampanyaların markalaşma yolunda büyük faydası olduğunu belirtirken geçen yıl yüzde 30’luk büyüme yakaladıklarını söyledi. Sanatçılarla devam Terlik firmaları, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ünlü sanatçıların yer aldığı reklam filmlerini televizyonlarda oynatmaya başladı. Polaris geçen yıl reklam filmlerinde oynattığı Seda Sayan’ın yanına bu yıl Metin Şentürk’ü de kattı. Akınal Bella, Özlem Yıldız ve Aydın’la anlaştı. Muya terlikleri de Deniz Akkaya ile yollarına devam ediyor. Twiggy ise sanatçılı reklam yerine Brezilya’dan ve Rio Karnavalından ilginç görüntüleri kullanıyor. Sektörün önde gelen ismi Gezer bu yıl reklam vermezken geçen yıl Çocuklar Duymasın dizisinin oyuncuları Selami ve Gönül’ü kullanan Ceyo da bu yıl reklam rekabetinde yok.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT