BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İnşaat krizde firmalar atakta

İnşaat krizde firmalar atakta

Deprem ve yaşanan krizlerden sonra kendine gelmeye çalışan sektörde, çok sayıda firma, yeni teknoloji ürünleriyle hedefleri büyüttü.



İSTANBUL - Yaşanan depremler ve krizlerden sonra 26 milyar dolarlık iş hacminden 16 milyar dolarlara inen inşaat sektörü, yeni ürünleriyle eski gücüne tekrar kavuşmayı hedefliyor. TÜYAP Beylikdüzü Fuar Merkezi’nde 9 Mayıs’a kadar sürecek olan Yapı 2004’ Fuarı’nda biraraya gelen firmalar, sektördeki son yenilikleri ziyaretçilerle paylaştılar. Pakpen Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Tuza, siding kaplama, pvc çit sistemleri ve pakform taş plakaları gibi yeni ürünleriyle ön plana çıktıklarını ifade ederek şunları söyledi: “Piyasada 3-4 yıl önce büyük bir rekabet başladı. Piyasadaki arz talepten daha fazla oldu. Binaların dış cephelerindeki çözümsüzlüğe karşı siding kaplama sistemini getirdik. Bu sistemle tadilat, boyama diye bir zahmet ortadan kalktı. Ayrıca binalar da estetik kazandı.” Birleşerek güçleniyorlar Alçıpanda dünyanın önde gelen isimlerinden olan Knauf da, yalıtımın lider firması İzocam’la uzmanlık alanlarını birleştirerek Everest Yalıtım Sistemi’yle, ısı, ses yalıtımı ve yangın güvenliğine karşı aynı anda tek çözüm sunuyor. Sektördeki bir başka birleşmenin sonucu doğan marka da Blue Safe Mavikale ise, Kalekim, Dow Chemical ve Mardav işbirliği ile ısı yalıtım sektöründe “Blue Safe Mavikale” adlı yeni bir marka oluşturuldu. Kalekim Genel Müdürü Ferdi Erdoğan yalıtım sektörünün Türkiye’de hızla geliştiğini, mantolama pazarının da bu gelişmeye paralel olarak büyüyeceğini belirtti. Alman cephe kaplama malzemeleri üreticisi Alsesco GmbH ile Türk Ytong ise ortak bir sıva şirketi kurarak sıva malzemeleri pazarına girdi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86072
    % 1.74
  • 6.0742
    % -0.37
  • 6.8075
    % -0.15
  • 7.7293
    % 0.17
  • 251.383
    % -0.09
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT