BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İkinci kalite ürünü Avrupa’ya satıyoruz

İkinci kalite ürünü Avrupa’ya satıyoruz

Desa Başkanı Melih Çelet, doların düşüşüyle ihracatın cazibesini kaybettiğini belirterek, “Çin’le rekabet edemeyince biz de onları taklit ederek Avrupa’ya ikinci kaliteli ürünler satmaya başladık. YTL değer kazanınca birinci kaliteyi Türk halkına sunmaya başladık” dedi.



İSTANBUL- Deri sektöründe faaliyet gösteren Desa’nın Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet TL’nin aşırı değerlendiğine işaret ederek, “Bu durumda dünya genelinde rekabet etme şansımız var mıdır? Dolarla hareket edebilseydik, bu selle akabilirdik. Ancak üretim yavaşlıyor” diye konuştu. Çelet, Desa’nın 2005 yılı hedeflerini değerlendirdiği toplantıda yaptığı konuşmada, ekonomideki canlanma, enflasyondaki düşüş ve satın alma gücünün artmasının kendilerini ihracattan daha çok iç piyasada büyüme konusunda cesaretlendirdiğini söyledi. Çelet, dolardaki düşüşün ihracatın cazibesini kaybetmesine sebep olduğunu belirterek şunları söyledi: “Buna dalgalı kur diyorlar, biz ise kay kay kuru adını verdik, sürekli aşağıya kayıyor. Şimdi ihracat cazibesini kaybetti, ithalat öne çıktı. YTL değer kazanınca iç pazara yöneldik. Birinci kalite ürünleri Türk halkına, ikinci kalide ürünleri ise Çin gibi Avrupa ülkelerine satmaya başladık.” BMW’ye koltuk üretecekler 2004 yılı sonunda Desa Go ve Desa In franchise programlarını başlattıklarını hatırlatan Çelet, yıl sonuna kadar bu mağazaların sayısını 27’ye çıkarmayı hedeflediklerini, bunun ciroya yaklaşık yüzde 35’lik katkı sağlayacağını ifade etti. Çelet, 2004 yılı cirolarına ilişkin verdiği bilgide ise ihracatlarının 48 trilyon lira, iç pazar cirolarının ise 44 trilyon lira olduğunu söyledi. Melih Çelet ilgilendikleri Slovenya’daki bir özelleştirmeye ilişkin 1 Nisanda görüşme için davet aldıklarını belirterek, Avrupa’nın en büyük dapakhanesi olan bu fabrika ile yapacakları iş birliği sonucu BMW’lerin direksiyon ve koltuklarına deri malzeme üreteceklerini belirtti. Atlas Havayolları’na ait 35 uçağın koltuklarını deriye çevirmek için anlaştıklarını anlatan Çelet, aralarında yabancıların da bulunduğu 4 havayolu şirketleriyle de anlaşma arefesinde olduklarını kaydetti. Mark&Spencer markasıyla birlikte İngiltere pazarına girdiklerini belirten Melih Çelet bu pazardaki paylarını da yüzde 16’ya çıkardıklarını söyledi. Yeni kuruşun kullanımının da çok düşük olduğuna dikkat çeken Melih Çelet, “Biz birçok bozuk para cüzdanı ürettik ancak hâlâ YTL kullanımı yüzde 50’lileri geçemediği için stoklarımızda kaldı, ne zaman eriteceğimizi bilemiyoruz” dedi. > H. Basri Özaydın
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT