BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Markam uğruna tasarımı öğrendim’

‘Markam uğruna tasarımı öğrendim’

Dünyaca ünlü LC Waikiki’yi Türk markası yapan Tema Holding Genel Müdürü Mustafa Küçük, “Fransa’dan getirdiğimiz tasarımcı kapısını kapatıp hiç kopya vermedi. Ben de patronluğu bırakıp atölyeye girdim ve tasarımı öğrendim” dedi.



> H. Basri Özaydın İSTANBUL- LC Waikiki’nin marka haklarına sahip olan Tema Holding Genel Müdürü Mustafa Küçük, Malatyalı İşadamları Derneği’nde yaptığı konuşmada, markalaşma yolunda yapılan yanlışlara değindi. Mustafa Küçük, küçük işletmelerin marka oluşturmadan önce birçok önemli hususa dikkat etmeleri gerektiğini kaydetti. Küçük, markada kişiye bağımlı olmanın çok sakıncalı sonuçlar doğuracağını belirterek, “Dışarıdan tasarımcı bularak başına genel müdür atayarak marka olunmaz. Bu kişiler marka ile birlikte uzun süre sizde kalır mı bunu garanti edemezsiniz, dolayısıyla işin sahibi işi mutlaka iyi öğrenmesi gerekiyor” diye konuştu. Benimle dalga geçtiler Küçük şöyle konuştu: “Başta tasarımı bilmeyebilirsiniz ama işe aldığınız marka uzmanı ile kontrat yapıp bu işi size öğretmesini istemeniz lazım. Biz LC Waikiki’yi satın aldık. Marka nedir bilmiyorduk, Fransa’dan tasarımcılarını getirttik, ama bize işi öğretmek istemediler. ‘Markayı bilmiyorum, tasarımı bilmiyorum, bunu öğrenemem’ diye birşey yok. Belki onun kadar çizim yapamam ve kolleksiyon hazırlayamam ama ne isteyeceğimi bilirim, doğruyu yanlışı bilirim. Tasarımcıya teşekkür edip gönderdim, tasarımın başına da kendim geçtim. Herkes benimle dalga geçti, patronluğu bırakıp eleman gibi çalışmamı yadırgadılar. O gün o işin yapılması gerekiyordu. Düşünün bir holdingin patronu yöneticisi bütün şirketin yönetimini bırakıyor ve tasarımın başına geçiyor ve hayatında bilmediği bir işi yapıyor. Eğer marka çıkaracaksanız bu işin püf noktalarını iyi bileceksiniz.” Yeterliyseniz büyüyün Bir küçük işletmenin işlerini büyüttüğünde karşısına iki yol çıktığını anlatan Mustafa Küçük, “Ya kurumsallaşarak yetkilerinizi paylaşacaksınız ya da büyümeyeceksiniz” dedi. Kişinin işini büyütmek için kendi yapısının buna müsait olup olmadığına bakması gerektini kaydeden Küçük şöyle devam etti: “Her işletmenin mutlaka büyümesi mutlaka dünya markası olmasına gerek yok. Önemli olan bence işletmenin sahibinin mutlu olması ve huzurlu olması ve kafasından geçeni yapabilmesi, çünkü hepimiz bu dünyaya huzur içinde yaşamak için geldik. Yani bizim işimiz bize işkence yapmamalı. Eğer kişilik yapısı buna müsait değilse şirketin yapısını onu yönetebilecek büyüklükte tutmalı. Batan firmaların birçoğu dışarıdan hoca ve danışmanlar tutmuş, ancak bütün işleri bu kişilere devrettiği için o değişimin ve kurumsallaşmanın liderliğini üstlenememiş ve iş kendi kontrolünden çıkmıştır.” Makinemiz varken başkasına ürettirdik Tema Holding Genel Müdürü Mustafa Küçük, bir firmanın hem üretim hem de perakende tarafında bulunmasının büyük sıkıntıları beraberinde getirdiğini belirterek şunları söyledi: “Üretim bandınız boşsa onu doldurmak için sipariş geçiyorsunuz. Sonuçta biranda oyunun dışında kalıyorsunuz. Biz sonra bu hatamızı görerek radikal bir karar aldık ve Taha Holding’i ikiye böldük. Taha ve Tema grubu diye ikiye ayrıldık. Ben Taha grubundan sorumlu iken üretimle ilgili bu bölümdeki tüm yetkilerimi ortağım İsmail beye devrettim ve tamamen perakende kısmına geçtim. Bir karar aldık ki başlangıçta bizim için gerekliydi ve bizim üretim şirketlerimizin kapasitesi boş da olsa oraya mal yaptırmayacağız. ‘Biz size yalvarsak da bize mal yapmayacaksınız’ dedik. Siz üretici olarak bir marka olmaya çalışın, dünyada Mark&Spencer gibi firmalar var, onların aradığı bir üretici markası olmaya çalışın. Biz de perakende markası olmaya çalışalım o şekilde tamamen ayrıldık. 2000 yılından sonra kriz olmasına rağmen grup yüzde 50’nin üzerinde büyüme sağladı. Üreticimizin boş kalırsak kendi mağazamıza ürün yaparız diye bir lüksleri yoktu. Müşteri bulmaları gerekiyordu. Biz de Çin’de Bangladeş’te üretim yaptık.”
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 95953
    % -0.94
  • 5.8268
    % -0.21
  • 6.5545
    % -0.3
  • 7.5597
    % -0.05
  • 238.589
    % -0.11
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT