BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İHLAS’tan bir ilk daha

İHLAS’tan bir ilk daha

İhlas Fuarcılık Türkiye’de bir ‘ilk’e imza atarak ‘boru’ üzerine ihtisas fuarı düzenledi. Boru 2005 Fuarı, sektörün dev üretici firmalarıyla birlikte toplam 75 şirketi bir araya getirdi.



> Yatırımcılar ‘Boru 2005’te buluştu Dünya Ticaret Merkezi Yeni Fuar Kompleksi’nde düzenlenen Boru 2005 Fuarı’nın açılış kurdelesini Bahçelievler Belediye Başkanı Osman Develioğlu, İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yavuz Özgün, Çelik Boru Üreticileri Derneği Başkanı ve Borusan Holding Başkan Yardımcısı Bülent Demircioğlu ile İhlas Fuarcılık Genel Müdürü Hüseyin Boz kesti. İSTANBUL- İhlas Fuarcılık tarafından Türk boru sektörünü bir araya getiren Boru 2005 Fuarı, Dünya Ticaret Merkezi Yeni Fuar Kompleksi’nde açıldı. 8-10 Nisan tarihleri arasındaki fuara, Türkiye’nin dev üretici markalarının yanı sıra sektörde faaliyet gösteren toplam 75 firma katılıyor. Önemli olan malı pazarlamak Fuarın açılışını yapan Bahçelievler Belediye Başkanı Osman Develioğlu, günümüz dünyasında mal üretmekten daha çok malı satmanın önemli olduğunu ifade ederek, “İhlas Holding, sektöre mallarını pazarlamada bu imkanı verdiği için minnettarız” dedi. İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yavuz Özgün ise, kalkınma hamlesi içindeki Türkiye’nin tam bir şantiye görünümüne girdiğine işaret ederek, özellikle alt yapı yatırımlarında boru firmalarına hem yurt içinde hem de yurt dışında büyük görev düştüğünü söyledi. Özgün şöyle konuştu: “Avrupa Birliği süreciyle birlikte Türkiye’de müthiş bir alt yapı hamlesi başlatılmıştır. Türkiye’de 81 il doğal gaza geçecektir. İnşaat sektörünün patlama yapacak olmasıyla birlikte sektör potansiyelini daha da artıracaktır. Devam eden içme suyu ve kanalizasyon yatırımları da sektör firmalarının pazarını büyütecektir. İhlas Fuarcılık, firmaları bir araya getirerek sektöre katkıda bulunmuştur. Hayırlı olmasını diliyorum” “Sektör 2 kat büyüdü” Çelik Boru Üreticileri Derneği Başkanı Bülent Demircioğlu da, Çin’in talep artışına bağlı olarak sektörün kârlılık bakımından iki kat büyüdüğüne dikkat çekerek, “Çin, ABD ve Rusya’daki talep artışlarına paralel olarak geçen yıl metresi 300 dolar olan borunun fiyatı bu yıl 600 dolarlara geldi. Bu yıl da 1 milyar dolara yakın bir ihracat bekliyoruz. Artık hedefimiz sadece Türkiye’de değil, farklı coğrafyalarda da kendi markamızla üretim yaparak pazar hacmimizi büyütmektir” diye konuştu. “Boruyu şantiyede üretiyoruz” Çamlıca A.Ş Genel Müdürü Tufan Erden, Avustralya’dan getirdikleri ve ‘Spira Pipe’ adını verdikleri sistemle boruyu şantiyede üreterek sektörde bir ilke imza attıklarını söyledi. 1 metrenin üzerindeki boru pazarında lider olduklarını anlatan Erden şöyle konuştu: “Borunun nakliyesi çok önemli bir maliyet. Spira Pipe’ı biz müşterimizin şantiyesinde üretiyoruz. Müşteri tek kuruş nakliye masrafı yapmıyor. Şantiyede istenilen çapta boruyu ayarlayabiliyoruz. 50 metreye kadar tek bir panel halinde boruyu imal edebiliyoruz. Bu ise sızdırmazlıkta etkili oluyor. “ “Bakır boruda lideriz” Yılda 130 bin tonla Türkiye’nin en büyük bakır boru tedarikçisi olan Sarkuysan firmasının Boru Üretim Müdürü Münci Ünal, soğutma sektörünün önemli markaları Vestel, Arçelik, Bosch’a tedarikçilik yaptıklarını söyledi. Bu yıl ilk defa boru temizleme işine girdiklerini belirten Ünal, tamamen yüksek teknoloji gerektiren bu yatırımı Gebze’de yaptıklarını bildirdi. Ünal şunları kaydetti: “Türkiye’de ilk bakır boru üretimini biz yaptık. 1971’den beri üretiyoruz. Dünyanın 84 ülkesine ihracat yapıyoruz.” > Mehmet Gel
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT