BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sabancı tekstile yatırımı artırıyor

Sabancı tekstile yatırımı artırıyor

Sabancı Holding Tekstil Grubu Başkanı Göngör, Topluluğun tekstilde var ve güçlü olma kararlılığında olduğunu söyledi



İSTANBUL -Sabancı Holding Tekstil Grubu Başkanı Yakup Güngör, geçtiğimiz yıllardan itibaren stratejik, teknolojik, yapısal ve fonksiyonel olarak bugünlere hazırlandıklarını söyledi. Sabancı Topluluğu’nun tekstil işinde güçlü olma kararlılığında olduğunu belirten Güngör, “Bunun en somut göstergesi, tekstil grubunda son 4 yılda yaptığımız yaklaşık 100 milyon dolarlık yatırımdır” dedi. BOSSA’nın bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiği “Diyalog Toplantıları”nda Bossa Denim ve Spor Giyim İşletmeleri’nin yurtdışında Diesel, Replay, Lee Cooper, Tommy Hilfiger, Hugo Boss, Esprit Next, GAP, DKNY, Polo Jeans’in aralarında bulunduğu müşterileri ile yurtiçinden Little Big, Mavi Jeans, Colins, Rodi, Collezione gibi markaların temsilcileri bir araya geldi. “Ana işlere odaklandık” Segmentasyon seçimini yaptıklarını, hangi işleri yapacakları ve hangisinden çıkacakları kararını verdiklerini belirten Güngör, “Artık ekonomik büyüklüğü bizi tatmin etmeyen ev tekstili gibi bir sürü küçük işimizi temizleyip, ana işlerimize odaklandık. Büyük çapta yatay gelişmemizi tamamladık” dedi. Güngör, artık Türkiye tekstilcisi ve hazır giyimcisinin aynı gemide olduğunu ifade ederek, bu geminin içinde farklı yönlere koşma lüksü bulunmadığını, bu birlikteliği pekiştirmek yolunda ellerinden geleni yapacaklarını kaydetti. Üretim Türkiye’de Bossa Denim ve Spor Giyim İşletmeleri Genel Müdür Yardımcısı Murat Karadut da 2005 yılının başında kotaların kalkmasıyla birlikte sektördeki herkesin ucuz fiyatlı ürün problemi yaşadığını söyledi. Çin, Hindistan ve Pakistan’da çeşitli üretici firmaları ziyaret ettiğini ve çalışma şartlarını gördüğünü belirten Karadut, “Bu ülkelerdeki fabrikalarda çevreye saygı söz konusu değil. Çocuk yaşta insanlar köle gibi gece-gündüz çalıştırılıyor. Bossa olarak, Uluslararası Çalışma Örgütü’nün tüm kurallarına uyarak üretimimizi Türkiye’de devam ettirme kararlılığı içindeyiz” diye konuştu. Karadut, Bossa’nın 2004 yılında 22 milyon dolar, son 3 yılda 60 milyon doları aşan yatırım gerçekleştirdiğini bildirirken, “Türkiye’de ve Avrupa’da denim üretimlerinin kapasitesi yüzde 30 düşerken Bossa Denim ve Spor Giyim’de üretim ve satışta yüzde 100’e varan büyüme gerçekleşti” dedi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Aynur Bektaş da 1970’li yıllarda 450 bin dolar olan sektör ihracatının bugün 13 milyar dolara ulaştığına dikkat çekti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT