BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yazlık diyet

Yazlık diyet

Yaz mevsiminin kendisini iyice hissettirdiği şu günlerde çocukların beslenme alışkanlıklarına dikkat etmeleri gerekiyor. Aksi takdirde, başta ishal olmak üzere bazı hastalıklardan kurtulamazlar. Ailelerin, diyetisyen Cemal Aytaç’ın aşağıdaki tavsiyelerini okumasında yarar var.



Öncelikle miniklerin, günde üç öğün beslenmesi şart. Kahvaltı yine günün en önemli öğünü. Tatili bahane ederek kahvaltıyı geciktirmeyin. Zengin bir kahvaltı, kabızlığı engellemek için önemlidir. * Öğün aralarında şekerleme, pasta, bisküvi vb. gıdalar yerine, taze meyve, sıkılmış meyve suyu ile ayran gibi yiyecek ve içecekleri tercih edin. * Yazın, sıvı alma ihtiyacı artar. Bu yüzden karpuz, kavun ve üzüm gibi sıvı oranı yüksek meyveleri yedirin. * Büyüme gelişmesi normal olan çocukları, yemek yemesi için zorlamayın, arkadaşlarıyla kıyaslamayın. İstemediği yiyecekleri, değişik şekillerde ona yedirebilirsiniz. Çocuğunuz ıspanağı sevmiyorsa, ıspanaklı börek yaparak ihtiyaçlarını giderebilirsiniz. * Kızartmalar yerine, haşlama, fırında veya kendi suyunda pişirme yöntemlerini tercih edin. * Çocuklara, küçük porsiyonlar halinde yemekler verin. * Mangal keyfi yapacaksanız, mutlaka yanında domates, salatalık, biber ve soğan gibi çiğ sebzeler olsun. Örnek öğün reçetesi Sabah: Süt, yumurta veya beyaz peynir, zeytin, ekmek, domates, salatalık. Öğle: Et veya kuru baklagil yemeği, sebze yemeği, ekmek, yoğurt. Akşam: Et veya kuru baklagil yemeği, pilav veya makarna, ekmek, meyve veya salata.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 92708
    % 1.11
  • 5.3097
    % -1.41
  • 6.0564
    % -1.27
  • 6.8048
    % -1.13
  • 210.111
    % -0.72
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT