BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Janjanlı paket sattırıyor

Janjanlı paket sattırıyor

Rekabetin uluslararası boyutlara ulaştığı günümüzde, fark edilmede dış görünüş ilk sırada ortaya çıkıyor. Bir reklamla dilimize giren “janjanlı” paket de malın satışında en önemli unsurlardan biri.



İSTANBUL - Rekabetin uluslararası boyutlara ulaştığı günümüzde, fark edilmede dış görünüş ilk sırada ortaya çıkıyor. Bir reklamla dilimize giren “janjanlı” paket de malın satışında en önemli unsurlardan biri. Yapılan araştırmalar, bir malı satın alırken tüketicinin fark etmesini sağlamanın ilk adım olduğunu, daha sonra da ambalajın güven vermesi, ilk kez kendisi tarafından açıldığı garantisini hissettirmesi de satın almada diğer etkenler olarak sıralanıyor. Türkiye’de gıda ürünlerinin uzun süre saklanmasına imkan veren paketler üreten Tetra Pak Türkiye’nin Kurumsal İletişim ve Çevre Müdürü Yasemin Ayginin, tüketicilerin ambalaj tercihlerinin, ürünlerin çeşitlenmesi ve güvenli gıda tüketimi bilincinin artmasıyla değiştiğini söyledi. Dikkat çekmek yetmiyor Ürünü rafta doğru yansıtacak en etkili araç olarak ambalajın, artık sadece tanıtım ya da dikkat çekmenin ötesinde işlevlere sahip olması gerektiğini vurgulayan Ayginin, “Tüketici ambalajı tercih ederken kullanım kolaylığına, sağlamlığına, güvenirliğine dikkat ediyor. Gıda perakendeciliği büyük marketlere kayarken, süt ve meyve suyunda litrelik ambalaj pazarı büyüdü. Bunun paralelinde 200 ml’lik küçük paketlerin ardından çoklu paket tasarımları öne çıktı. Paket ve ambalaj pazarlamanın bir parçasıdır. Ürün piyasaya ilk sunulduğunda satışı artırmak açısından büyük önem taşıyor. Raflarda çekici tasarımlara sahip, kolay taşınabilen ve kullanılabilen ambalajlarla farklılaşmak, kuruluşlara ürünleri ile ilgili rekabet gücü kazandırıyor. Ama sonrasında ambalaj marka değeri ve ürün kalitesiyle bütünleşirse başarıyı getirir” diye konuştu. Tüketici ne istiyor? Yapılan araştırmalara göre tüketici, sıvı gıda ürünlerinde, paketin ilk kez kendisi tarafından açıldığından emin olmak istiyor. Buzdolabında sızıntı yapmaması, sağlamlığı, kolay açılıp kapanması, kolay tutulması, kolay dökülmesi, gibi beklentiler de bulunuyor. Tetra Pak’ın Tetrahedron şekilli ilk karton süt kutusunu 1952 yılında ürettiğini, ilk aseptik dolum makinesinin ise 1961 yılında dünyaya tanıtıldığını belirten Ayginin, UHT ve aseptik ambalajlama teknolojisi sayesinde süt gibi çabuk bozulan gıdaların katkı maddesi gerektirmeksizin aylarca bozulmadan saklanabildiğini bildirdi. Tetra Pak ayrıca, Türkiye’de geri dönüşüm alanının gelişmesine de öncülük eden kuruluşlar arasında yer alıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT