BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sır pistte çözülür

Sır pistte çözülür

İstanbul Park Pisti, Formula 1 pilotları ve takımları için pek çok bilinmeyenleri içinde barındırıyor. Takımlar her ne kadar simülasyon araştırmalarını tamamlasalar da, pistte tutunmaları pek kolay olmayacak.



Veriler her an değişebilir İstanbul Park Pisti, Formula 1 pilotları ve takımları için pek çok bilinmeyenleri içinde barındırıyor. Takımlar her ne kadar simülasyon araştırmalarını tamamlasalar da, pistte tutunmaları pek kolay olmayacak. BMW Williams simülasyonları uzmanı Grant Tuff, “Tutunma değerleri tam doğru olmadığı takdirde, yanlış tur zamanları ve hız değerlerinin elde edilmesine yol açıyor. Bu da kaldırma ve fren soğutma gibi hayati önem taşıyan parametreleri etkiliyor. Tutunma düzeyi doğru tahmin edilse bile, bunun sorunu kökten halledeceği asla düşünülmüyor ve her zaman bir hata payı bırakılıyor. “Yeni bir pistteki tutunma, yarışın yapılacağı hafta sonu içinde büyük ölçüde değişebilir, cuma günü için hazırladığınız simülasyon sonuçları, cumartesi tamamen değersiz hale gelebilir” diyor. Değişik teknikler uygulanıyor Grant Tuff, “Pek çok şey mükemmel bir simülasyonla bile keşfedilemez. Tek yol pistte deneyim kazanmaktır” uyarısında bulunarak, “Takım mühendisleri bu tür aksilikleri bildikleri için, bilgisayar programları dışında kaynaklardan da bilgi edinmeye çalışıyorlar. Yeni bir pistte ilk kez bir Formula 1 yarışı yapılacaksa, pist operatörüyle işbirliğine gitmek, ya da mevcut bir pistle karşılaştırma yapmak gerekiyor. Bir pilot için, pisti bisikletle ya da motosikletle incelemek önemli. Bu inceleme sırasında genellikle yanlarında yarış mühendislerinin de olmasını istiyorlar. Bazı pilotlar pisti yürüyerek keşfetmeyi tercih ediyor. Böylece hiç bir çizimde gösterilmeyen ayrıntıları, asfalttaki küçük çıkıntıları, ya da pistin kenarındaki kum havuzlarının durumunu inceleme imkânı buluyorlar” sözleriyle İstanbul Park Pisti’nin sırlarını aktarıyor. > Turgay Sakarya - Bilgehan Can
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT