BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > TEKEL’de pazarlama özelleşiyor

TEKEL’de pazarlama özelleşiyor

Blok satış için iki kez ihaleye çıkarılan ancak özelleştirilemeyen TEKEL’de, “pazarlama-dağıtım birimi” özelleştirilecek.



ANKARA- Blok satış için iki kez ihaleye çıkarılan ancak özelleştirilemeyen TEKEL’de, “pazarlama-dağıtım birimi” özelleştirilecek. Böylelikle, operasyonel etkinliğin artırılması hedefleniyor. TEKEL yetkilileri öncelikle dağıtım marjlarının belirlenmesi üzerinde çalışıyor. Dağıtım yapacak firmanın belirlenmesine ilişkin ihalede, ön yeterlilik aranacak, bunu sağlayabilen firmalar ihaleye katılabilecek. Ön yeterlilik için öncelikle, Türkiye çapında yiyecek veya içecek ve başka maddelerin dağıtımını yapıyor olmak şartı aranacak. Bunun yanında, katılımcı firmanın TEKEL’in sigaralarını dağıtmaya uygun teknolojik alt yapısının olması da gerekecek. Katılımcı firmanın yeterli araç, gereç ve depoya sahip olması ile finansal yeterliliği olmasına da bakılacak. TEKEL’in bugün uyguladığı sistemde dağıtım payları bölgeye ve uzaklığa göre değişirken, örneğin oryantal tütün ile üretilen sigaralarda yüzde 8 civarında olan bayi kârının yaklaşık yüzde 12-18’i kadar bir prim dağıtımcı firmaya gidiyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT