BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkiye Hyundai’nin lokomotif pazarı

Türkiye Hyundai’nin lokomotif pazarı

Geçtiğimiz yıl araç satışlarını 71 bin 140 adede çıkaran Hyundai’nin pazarda 4. sıraya yerleştiğini belirten Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, Türkiye’nin Hyundai için çok özel bir ülke olduğunu söyledi.



> Ahmet Enes Demiray > Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu ile Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü Nesrin Genç Yılmaz düzenledikleri basın toplantısında, Hyundai’nin 2006 yılı stratejisini anlattılar. İSTANBUL- Yenilenen modelleriyle dünya genelinde imajını tazeleme çalışmalarını bütün hızıyla sürdüren Hyundai, bu çerçevede en büyük gelişmeyi Türkiye pazarında yaşadı. Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, düzenlediği basın toplantısında, Türkiye’de geçtiğimiz yıl araç satışlarını 71 bin 140 adede çıkaran Hyundai’nin, %10’luk bir payla otomotiv pazarında 4. sıraya yerleştiğini belirterek, “Global anlamdaki Hyundai devrimine en büyük katkıyı Türkiye sağladı. Son 2 yılda yaşanan başarı sebebiyle Türkiye, Hyundai için çok özel bir pazar oldu” şeklinde konuştu. Kurthan Tarakçıoğlu, “Aralık 2005’de satışa sunulan yeni Accent Era, geçtiğimiz süreçte hazırlıklarını yapıyor olduğumuz yeni bir dönemin başlangıcını simgeliyor. Önümüzdeki bu dönemi ise Hyundai’nin altın dönemi olarak adlandırıyoruz” dedi. 3 yeni model geliyor Hyundai’nin yeni yıldaki projeleri hakkında da bilgiler veren Kurthan Tarakçıoğlu, yeni dönemde sık sık kampanya yapan fiyat odaklı değil, teknolojiye ve kaliteli hizmete yatırım amacıyla kâr odaklı bir marka olacaklarını söyledi. Kurthan Tarakçıoğlu şöyle devam etti: “2005 yılında tanıtımını yapmış olduğumuz Atos Prime, Sonata, Matrix ve Accent Era’dan ibaret 4 yeni modelin devamı olarak yeni jenerasyon ürünlerin tanıtımlarına hazırlık yapıyoruz. Buna göre, 2006 yılında 3 yeni modeli satışa sunmayı planlıyoruz. Tamamıyla yenilenecek olan 4x4 ürünümüz Santa Fe’yi nisan ayında, onun peşinden de mayıs ayında Yeni Sonata’nın kendi segmentinden büyük pay alacağını düşündüğümüz 2.0 litre benzinli ve dizel motora sahip modellerini ve nihayetinde yılın ikinci yarısında ekim ayında da Coupe’nin makyajlı modelini piyasaya süreceğiz.” İkinci el araçların ihraç edilmesi şart Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, bu yıl çok yüksek 2. el stoğu bulunması sebebiyle binek araç satışlarında az da olsa bir düşüş beklediklerini söyledi. Türkiye’den Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerine 2. el araç satışının söz konusu olması gerektiğine işaret eden Tarakçıoğlu, “Kuzey Irak’ta çok büyük talep var. Oraya sıfır araç satışı da gerçekleşti, hâlâ da gerçekleşiyor” dedi. Tarakçıoğlu, 2. el araç ihracatı konusunda, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) bir hazırlık yapıp hükümete sunmaya hazırlandığını da sözlerine ekledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT