BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çiçek aşkı patron yaptı

Çiçek aşkı patron yaptı

Evinin balkonunda hobi amaçlı çiçek yetiştiren Mine Salari Özkaya, bu alanda yatırım yapmaya karar vererek işini büyüttü. 2000 yılında Alman bahçe hobi ürünleri markası Gardena ile ortaklık imzalayan Özkaya geçtiğimiz yıl 5 milyon euro ciro yaptı.



>> H. Basri Özaydın İSTANBUL- Çiçeklere olan merakını yaşadığı apartman dairesinin balkonunda gidermeye çalışan ve bu merakını balkonunda sera kurmaya kadar götüren Mine Salari Özkaya, hobisini işe dönüştürmeye karar verince karşısına çıkan fırsatları iyi değerlendirdi. Yurt dışından bahçe hobiciliği ile ilgili araç ve gereçler ithal ederek bunu satmaya başlayan Özkaya, dünyaca ünlü Alman bahçe hobiciliği markası Gardena’nın dikkatini çekti. Türkiye’de 2000 yılına kadar distribütör vasıtasıyla satış yapan Gardena, kriz sonrası Türkiye’ye direkt girme kararı alınca Mine Salari Özkaya ile anlaşma imzaladı. Gardena-Dost AŞ adıyla kurulan firmaya yüzde 49 ortak olan Özkaya işletmesini de kendisi yürütüyor. 3 bin farklı ürün Bahçe ve hobi ürünleri pazarındaki boşluğu fark ederek bu alana yatırım yapan Özkaya, son yıllarda bu alandaki talebin arttığını belirterek 2004 yılında 2003’e oranla satışlarda yüzde 20 artış gözlendiğini kaydetti. Kış aylarında balkonunu sera olarak düzenleyip sürekli mevsim çiçekleri eken ve arkadaşlarına zaman zaman bahçe konusunda danışmanlık yapan Özkaya, artık bu hobisini fırsat buldukça gerçekleştirebiliyor. Merkezi İstanbul Kartal’da bulunan Gardena-Dost AŞ, hobi bahçeciliği yapanlar için özel olarak bahçecilik ürünleri ithal ediyor. Bahçe eldiveninden sulama sistemlerine, çim biçme makinesinden çiçek makaslarına kadar çok geniş bir yelpazede ürünler sunan Gardena-Dost, bahçe ürünlerinde ünlü Alman markası Gardena, mangalda Amerika’nın en gözde mangalı Weber ile kamp ve outdoor ürünlerinde ise Fransız Campingaz’ın Türkiye temsilciliğini yapıyor. Sadece bahçe eldiveninde 15 farklı çeşit sunan şirket, 3 bin farklı ürün grubuna sahip. Bayilik veriyor Ürünlerini büyük yapı marketlerinin yanı sıra Türkiye geneline yayılan 300 bayisiyle tüketiciyle buluşturan Gardena-Dost, bütün markalar için yeni bayilik anlaşmaları yapmaya hazırlanıyor. Son bir yıldır Fransız kamp ürünleri markası Campingaz’ın da Türkiye temsilciliğini yapan Gardena-Dost, bu pazara farklı ürünler de getiriyor. Kamp yapmak isteyenlere ilginç ürünler sunan Gardena-Dost örneğin küçük bir kutuda taşınabilen portatif tuvaletler ya da lav taşında yemek pişirmeyi sağlayan mangalları outdoor meraklılarıyla buluşturuyor. Gardena-Dost’un temsilciliğini yaptığı markalarla ilgili tüm Türkiye çapında bölge bayiliği veriyor. Yatırımcılarla yapılacak bire bir görüşmeler sonucunda, aday bayinin ticari sicili araştırılıyor. DEPREM SONRASI SEKTÖR GELİŞTİ Bahçecilik ve kamp malzemeleri sektörlerinin yüzde 99’u ithal ürünlerden oluşuyor. İtalyan, Alman ve İngiliz markalarının hakim olduğu pazarda son iki yıldır ise Uzak Doğu menşeli ürünler artış gösteriyor. Bu pazarla ilgili yapılan bir araştırma olmamasına rağmen Uzak Doğu ürünlerinin bu pastadan yüzde 30 pay aldığı düşünülüyor. Mine Salari Özkaya, Türkiye’de yaşanan acı deprem felaketinden sonra insanların müstakil bahçeli evlere taşınma eğilimi gösterdiğini belirterek, “İnsanların hayat şekillerini değiştirmesi bahçe sektörünün gelişmesine katkı sağladı. Krizden çıkınca da sektör büyüme eğilimi gösterdi” dedi. Gardena Dost’un 2005’te 5 milyon euro ciro ve satış adedi ile pazarın yüzde 30’una hakim olduğunu kaydeden Özkaya buna rağmen Almanya’da bir yapı market zincirinin sadece bir mağazasının Gardena-Dost’un 300 bayii ile Türkiye genelinde yaptığı satışla aynı olduğunu söyledi. Özkaya, Yunanistan’da bahçe sektörünün Türkiye’den 3 kat daha büyük olduğunu dile getirerek, “Bahçe hobiciliği tamamen kültürle alakalı, Almanya’da bütün evlerin balkonları çiçeklerle süslü, bizde bu alanda bir pazar ölçümü bile yapılmamış, ancak sadece Gardena-Dost olarak her yıl yüzde 20 büyüyoruz, bu da pazarın hızla geliştiğini gösteriyor” dedi. Çim biçme makinesi ile slalom Hobi bahçeciliğinin devrim sayılabilecek ürünü 2005 senesinde de yine Gardena tarafından piyasaya sunuldu. “Kıvrılabilen çim biçme makinesi” olarak tanımlanabilecek olan bu ürünün en büyük özelliği, direksiyonlu ve 360 derece dönebilen ön tekerleklere sahip olması. Bu sayede, bahçelerin en zor biçilen çim alanlarına dahi ulaşmak mümkün. Kullanıcının boyuna göre ayarlanabilen itme kolu ve ön tekerleklerin istenildiğinde sabitlenebilmesi ise ürünün diğer önemli özellikleri olarak dikkat çekiyor. Evladiyelik mangal Chicago’da 1951 senesinde kurulmuş olan Weber markası da geleneksel kömürlü ve gazlı mangallar üreterek tüm dünyaya satışını gerçekleştiriyor. Gardena-Dost’un temsilciliğini yaptığı Weber’in bu sene yeni lanse ettiği ürünü ise “Performer” adını taşıyan mangal. Geleneksel mangal keyfine ilave olarak “kömürlü fırın” görevi de gören Performer, “indirect cooking” (endirekt pişirme) özelliğine de sahip. Bu özellik sayesinde pişirmek istediğiniz ürünü çevirmek zorunda kalmıyorsunuz. 10 yıl garantiyle satışa sunulan Weber Performer, evladiyelik mangal olarak tanımlanıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT