BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Profilo markalar ligine Telefunken’le girdi

Profilo markalar ligine Telefunken’le girdi

TV üreticisi Thomson’dan Telefunken markasını satın alan Profilo Telra, artık sadece fason olarak değil, kendi markasıyla da Avrupa pazarında boy gösterecek. Profilo Holding CEO’su Göksen Körezlioğlu, “Telefunken’i Çerkezköy’den üretip, Avrupa’ya pazarlayacağız. Yeni silahımızla geçen yıl 550 milyon dolar olan ciromuzu 2007’de 1 milyar dolara çıkaracağız” dedi.



> Haber: Mehmet Gel İSTANBUL - Profilo Telra, bugüne kadar markasız girdiği ihracat pazarına Telefunken ile girecek. Profilo Telra, Telefunken Licences GmBH firması ile tüm Avrupa’da Telefunken markasının kullanımına ilişkin lisans anlaşması imzaladı. Anlaşma ile Profilo Telra tarafından Telefunken markası ile üretilecek yeni nesil tüketici elektroniği ürünleri Avrupalı tüketicilerin beğenisine sunulacak. Tüketici marka arıyor Profilo Holding CEO’su Göksen Körezlioğlu, Telefunken markasını uzun süredir yurt içinde pazarladıklarını belirterek, bu anlaşmada Telefunken’in Türkiye pazarında bugüne kadar göstermiş olduğu başarı payının büyük olduğunu söyledi. Körezlioğlu, yaptıkları lisans anlaşması ile Telefunken markasının Profilo Telra teknolojisi ile yeniden bir dünya markası olması yolunda gerekli altyapının oluşturulduğunu ifade ederek, “Avrupa pazarı için yeni bir bebeğimiz oldu. Telefunken markası için çok güzel planlarımız, iyi hayallerimiz var” dedi. Telefunken’i alarak markalar ligine girdiklerini anlatan Körezlioğlu, Dünya’da TV üretiminde OİM yani fason üreticilerle markalı üretim yapanlar arasındaki fiyat bandının dijital yayıncılığa geçilmesinden sonra iyice daraldığını ifade ederek şöyle konuştu: “Eskiden TV üretiminde fason üreticilerle markalı üreticiler arasında fiyat avantajı vardı. Şimdi dijital yayıncılığa geçilmesinden sonra TV üretiminde donanıma bağlı değil de yazılıma bağlı geliştirmeler yapıldı. Böyle olunca marklı ürünle fason arasında bir fiyat farkı kalmadı. Tüketici de haklı olarak markalı ürüne kaydı. Bizim Telefunken’i almamız marka ihtiyacından kaynaklanan bir durumdu. Dünyanın tanınmış köklü elektronik markalarından biri olan Telefunken’in yaklaşık 100 yıllık bir geçmişi bulunduğunu, dünya üzerinde kullanılan 20 bini aşkın patente sahip olan markanın başta Almanya, Avusturya ve Çek Cumhuriyeti gibi ülkeler olmak üzere özellikle Avrupa’da iyi tanındığını anlatan Körezlioğlu, şunları kaydetti: “Artık Telefunken’i Çerkezköy’de üreteceğiz. Telefunken’in marka haklarını alırken belli bir bedel ödemedik. Telefunken sattıkça her üründen belli bir yüzde alacağız. Yani kazan-kazan sistemi benimsendi. Satış ağı olarak da Avrupa’daki kendi ofislerimizde Telefunken’in hali hazırdaki 1400’e yakın bayi ağını kullacağız. Avrupa için üretimin 1 milyon 750 bin-2 milyon adedin altında kalmayacağını düşünüyoruz. Amacımız bu yeni silahımızla Avrupa’da yüzde 6’larda olan Telefunken’in pazar payını yüzde 11’lere getirip 2007 yılından 750 milyon dolar gerçekleşmesini beklediğimiz ciromuzu da 1 milyar dolara taşımayı hedefliyoruz. Artık Avrupa’ya yaptığımız markasız üretimi azaltmak istiyoruz. Markasız üretimin ciromuzdaki payı yüzde 65’tir” Biz askeriz, Uzak Doğulular sivil Körezlioğlu, Türk televizyonlarının Avrupa’ya girişinde bazı sıkıntılar olduğunun belirtilmesi üzerine de, şunları söyledi: ‘’Biz askeriz, Uzak Doğulu üreticiler sivil. Meyve veren ağacı taşlarlar. Avrupa’da çok fazla TV üreticisi kalmadı. Bize kalırsa bu işin suyunu çıkarmışlar. Neredeyse ayakkabı bağcığını patente bağlayacaklar. Bundan sonra lisans ve patent gelirleriyle yaşamayı hedeflemişler. Türk TV üreticileri Avrupa’da çok büyük paya sahip. Lisans ve patent anlaşmaları yapmamıza rağmen sorgulanmaktayız. Alınabilecek bir takım tedbirler var. Türk üreticiler olarak kendi patentlerimizi oluşturmalıyız. Türk Patent Enstitüsü’nden arayarak ‘sizin bu sorunlarınıza çare bulabiliriz, sizin sıkıntılarınızı giderelim’ dediler. Türk elektronik sektörü 3 defa anti damping soruşturması geçirdi. Hepsini atlattık. Her yıl ihracatımız daha da artıyor.’’ >>> Teknolojimiz kopyalanmasın diye çekik gözlüleri kameraya alacağız Telefunken’i alırken İsrailli Genoa ve Amerikalı Texas Instruments adlı şirketlerden AR-GE desteği aldıklarını hatırlatan Profilo Holding CEO’su Göksen Körezlioğlu, “Amacımız kısa süre içerisinde en son teknoloji ürünlerini tüketicilerle buluşturmak. Bu yıl eylül ayında Berlin’de düzenlenecek tüketici elektroniği fuarı IFA Berlin 2006’da Telefunken standında yeni Telefunken ürünlerimiz başta Avrupa olmak üzere tüm dünya vitrinine çıkacak. Bu ürünler arasında dijital kablosuz plazma ve LCD TV’ler, full HD sistemli televizyonlar, 4 ve 5 renk teknolojisine sahip yeni DLP TV’ler yer alacak. Fuarda teknoloji hırsızı avcılığı yapacağız, çünkü çekik gözlü arkadaşlarımız ellerinde kameralarla gezecek” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT