BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Az uyuyanlar daha enerjik

Az uyuyanlar daha enerjik

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hatice Özyıldız Güz, az uyuyan insanların daha enerjik ve sevilen insanlar olduğunu, uzun uyuyanların ise sıkıntılı ve saldırgan olmaktan kendilerini alamadığını belirtti.



SAMSUN (İHA) - Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hatice Özyıldız Güz, az uyuyan insanların daha enerjik ve sevilen insanlar olduğunu, uzun uyuyanların ise sıkıntılı ve saldırgan olmaktan kendilerini alamadığını belirtti. Sıcaklarla birlikte uyku kalitesinin düştüğünü vurgulayan Doç. Güz, “Uykuyu alamama, unutkanlık, sinirlilik, dikkat dağınıklığı, iç sıkıntıya sebep olur. Uykusuzluk gibi fazla uyku da problem olabilir” dedi. 6-8 saat uykunun normal uyku olarak kabul edildiğini, uykunun kalitesinin de önemli olduğunu anlatan Doç. Dr. Güz, “Rahat, normal sıcaklık ve neme sahip bir ortamda uyanmadan uyunan bir uyku, 6 saatten daha kısa da olsa yetebilir” diye konuştu. Doç. Güz, kaliteli bir uyku konusunda şu tavsiyelerde bulundu: * Her gün aynı saatte uyanın. * Gündüz vakti olabildiğince aydınlık ortamlarda bulunun. *Sabah çalışmaya başlamadan önce biraz yürüyüş yapın (İşe yürüyerek gidebilirsiniz). Günlük yürüyüş süresi ortalama 45 dakikadan kısa olmasın. * Aldığınız kafeini (kahve, çay, çikolata) kısıtlayın. Günde 2 fincandan fazla kahve içmeyin. Uykuya dalmakta veya sürdürmekte probleminiz varsa kafeini tamamen hayatınızdan çıkarın. * Uykuyla ilgili probleminiz varsa sigarayı tamamen bırakın. * Uykunuz gelirse gündüz öğle vakti kısa süreli uyuyabilirsiniz ama gece uykusuzluk çekiyorsanız gündüz uyumamalısınız. * Yatak odanızı çalışma odası olarak kullanmayın. * Yatak odanız ısı, ışık ve gürültü açısından sizi rahat ettirecek şartlarda olmalıdır. * Uykuya, uyanmayı arzu ettiğiniz zamandan 9 saat önce başlayın. * Uyumadan 1 saat önce günlük aktiviteyi bitirin, 1 bardak ılık ballı süt için. * Eğer yaklaşık 15 dakika süreyle uykuya dalamadıysanız kalkın ve başka bir odaya gidin ve uykunuz gelinceye kadar gevşemeye çalışın, uykunuz gelince tekrar yatağa gidin. Bu durum tekrar edebilir ama mutlaka her gün aynı saatte uyanmaya özen gösterin.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT