BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ALTIN PORTAKAL ‘Cannes’ı fethetti

ALTIN PORTAKAL ‘Cannes’ı fethetti

Sinema dünyasının en renkli festivallerinden Cannes’ın Marche du Film (Cannes Film Market) bölümünde stant açan ilk Türk Festivali olan Altın Portakal’ın düzenlediği yemek yoğun ilgi gördü.



> İnan Arvas Sinema dünyasının en hareketli, en görkemli festivallerinden Cannes’ın, Marche du Film (Cannes Film Market) bölümünde stant açan ve Türkiye’yi Cannes’da temsil eden ilk festival olma özelliği taşıyan Altın Portakal Film Festivali nedeniyle tüm dünyanın gözünün üzerinde olduğu Cannes’da muhteşem bir yemek daveti verdi. Uluslararası Film Yapımcıları ve dünyanın farklı bölgelerinden gelen basın mensuplarının davetli olduğu yemek, KODAK’ın Cannes sahillerine bakan KODAK Pavilion’unda yapıldı. Sinema dünyasından 300 kişi Antalya Altın Portakal Film Festivalinin ve Uluslararası Avrasya Film Festivalinin dev görselleriyle dekore edilen Pavilion’da verilen Altın Portakal yemeğinde Ferzan Özpetek , Nejat İşler ve Semih Kaplanoğlu gibi Türk sinemasının önemli isimlerinin yanı sıra önemli distribütör ve film yapımcıları da dünyadaki meslektaşları ile buluştu. Yaklaşik 300 kişinin katıldığı yemekte Antalya Film Festivalinin tanıtım broşürleri ve dökümanları ile, festival ve Türkiye’nin özel tanıtımı gerçekleştirildi. Yemeğe yoğun ilgi gösteren ve dünyanın dört bir yanından gelen seçkin gazetecilerin, festival başkanı Engin Yiğitgil ile yaptıkları röportajda, Yiğitgil Antalya Film Festivalinin, ulusal ve uluslararası festivalle birlikte gerçekleştirilen Eurasia Film Marketin kısa sürede Türk sineması ile dünya sineması arasında büyük bir köprü oluşturacağını söyledi. AKSAV (Antalya Kültür Sanat Vakfı) ve TÜRSAK (Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür Vakfı) işbirliğiyle Cannes’da açılan Antalya Film Festivali ve Eurasia marketi standının son derece önemli olduğunu ve bu anlamda önemli bir örnek teşkil ettiğini sözlerine ekledi. 4000 gazeteci “Cannes”da Hazırlanan Türk lokumlarının da yemek sonunda Türkiye’den bir tad olarak dağıtıldığı ve Antalya Altın Portakal Film Festivali ve Turizmin gözdesi Antalya şehrinin kültürel platformda tanıtıldığı davette, ortak proje temaslarının da temelleri atıldı. Türkiye’de uluslararası kültür sponsorluklarına ‘örnek bir yol’ açan Real Hipermarketler Zinciri’nin desteğini arttırarak sürdürdüğü Antalya Film Festivali’nin Cannes’da açtığı stant ise bu yıl yine festival ziyaretçilerinin uğrak mekânı olmaya devam ediyor. 7000’in üzerinde katılımcıyı misafir eden ve yaklaşık 4000 gazeteciyi ağırlayan bu yılki Cannes Film Market’te ilgiyle izlenen Altın Portakal standı, aynı zamanda turizmin gözbebeği olan ve bu büyük festivalle artık dünyanın sayılı kültür kentleri arasında yer almayan başlayan Antalya şehrinin de tanıtımını başarıyla gerçekleştiriyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Menderes Türel’in onursal başkanlığını sürdürdüğü, ve bu yıl 19-28 Ekim 2007 tarihleri arasında yapılacak olan 44. Antalya Altın Portakal Film Festivali, Uluslararası Avrasya Film Festivali ve Avrasya Film Market çerçevesinde 1000’in üzerinde uluslararası ziyaretçinin Antalya’ya gelmesi bekleniyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT