BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Havadan İpekyolu başlıyor

Havadan İpekyolu başlıyor

Temel Kotil, 2008’de ciroları 400 milyar doları bulan 270 hava yolunun genel müdürünü İstanbul’da buluşturacaklarını söyledi.



> Ziya Sandıkçıoğlu > RESİM ALTI: THY Genel Müdürü Temel Kotil, Genel Yayın Müdürümüz Nuh Albayrak’a, “Filomuzun en büyük uçağı” dediği AIRBUS A340 maketini hediye etti. İSTANBUL- THY Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Temel Kotil, 2007’yi kalite yılı ilan ettiklerini belirterek, “Her gün yurt dışına 30 bin kişiyi taşıyoruz. Dünya hava taşımacılığı yüzde 5 büyürken biz yüzde 20 büyüdük. Avrupa’nın en hızlı büyüyen havayolu şirketiyiz. Karadan ve denizden geçen İpekyolu’nu gökyüzüne taşıdık” dedi. Son yıllarda Türk Sivil Havacılık sektöründe büyük bir çıkış yaşandığını belirten Temel Kotil, İstanbul’da yapılacak, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) 2008 Kongresi’nin de bunun ispatı olduğunu söyledi. Türkiye için büyük fırsat Genel Yayın Müdürümüz Nuh Albayrak’a “hayırlı olsun” ziyaretinde bulunan THY Genel Müdürü Doç. Dr. Temel Kotil, IATA Kongresi’nin Türkiye ve THY’nin tanıtımı için çok büyük bir fırsat olacağını belirterek, “2008 yılında yapılacak kongrede dünya havacılığını temsil eden 270 hava yolunun genel müdürü ülkemize gelecek. Bunların yıllık cirosu 400 milyar dolardan fazla. Ayrıca uçak imalatçıları, alt sektörlere hizmet verenler, bilgisayar teknisyenleri gibi 2 bin uzman gelecek. Bu toplantıyı buraya almak büyük bir başarı. Toplantıyı takip etmek üzere 400 medya kuruluşu da gelecek. Türkiye ve THY adına çok büyük bir olay bu. IATA 64 yaşında ve bu toplantı ilk defa Türkiye’de yapılacak. Bu, Türk havacılığının geldiği noktayı gösteriyor. Bu toplantıda yalnızca Türkiye ve THY’nin reklamı yapılmayacak aynı zamanda ev sahibi olarak birçok hava yolu ile ikili görüşmeler yapacağız. Bu bize büyük avantajlar sağlıyor. Bu toplantı bize yolcu olarak geri dönecek. Bunlar havacılık sektörünün tepesindeki uzmanlar ve yöneticiler. Onlara özel programlar düzenleyerek Türkiye’yi anlatacağız. Bundan sonra artık biz Türkiye havacılığını konuşmayız. Türk havacılığının dünya havacılığına etkisini konuşuruz. Geldiğimiz nokta bize heyecan veriyor. Ben uçak mühendisiyim. Bu işi yıllardan beri biliyorum. Türkiye’nin havacılıkta geldiği yer gerçekten alkışlanmaya değer. Altyapı yatırımları, hukuki düzenlemeler, THY’nin yüksek başarısı birbirinin üzerine eklenerek devam ediyor “ dedi. 3 yılda yüzde 20 büyüdük Türk Hava Yolları’nın gelirinin yüzde 70’ini yurt dışından temin ettiğini belirten Doç. Dr. Temel Kotil “Dışarıdaki büyümemiz içerden daha fazla. Yurt dışına günde ortalama 30 bin kişi taşıyoruz. Dünya hava taşımacılık sektöründe yolcu taşıma kapasitesi ortalama yüzde 5 artarken THY son üç yılda yüzde 20 büyüdü. THY Avrupa’da en hızlı büyüyen hava yolu şirketi. Önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi için tedbir alıyoruz. İstanbul şu anda havadan İpekyolu’nun önemli bir noktası haline geliyor. Çünkü çok fazla transit yolcu taşıyoruz. Yalnız Türkiye’ye gelip gidenleri değil, Türkiye üzerinden geçenleri de taşıyoruz. Karadan ve denizden geçen İpekyolu’nu havadan da biz kuruyoruz. 2003 yılında toplam 10 milyon yolcu taşıyan THY 2007’de 20 milyon yolcu taşıyor. Yani bir tane THY vardı bir tane daha yanına koyduk. 2008-2009’da yolcu sayımızı 30 milyona ulaştırarak bir THY daha koymak istiyoruz bunun yanına. Türkiye havacılıkta yeni hayaller görse iyi olur. Çünkü hayallerimizi her gün geçiyoruz. Yeni bir başarı başka bir başarıyı tetikliyor. 20 milyon yolcu 3.2 milyar dolar ciro yapacağız bu yıl. Geçen yıl 2.9 milyar dolardı. Bunun 1.7 milyar doları net Türkiye’ye kalıyor. 2006 yılında hem büyüdük, hem 24 yeni hat açtık hem de kâr ettik. Ama hâlâ gitmemiz gereken çok yolumuz var” şeklinde konuştu. > “2007 kalite yılımız” Şu andaki en büyük projelerinin Türkiye’nin THY markasını, amblemini dünyaya tanıtmak olduğunu söyleyen Temel Kotil “THY’yi daha uluslararası yapmak için çalışıyoruz. Bu da kalite anlamına geliyor. Hem fiyatı ucuz tutacağız, hem de kaliteyi yükselteceğiz. 2007 bizim kalite yılımız. Artık yolcu sayısını, kârlılığı konuştuğumuz bir yıl değil. Çünkü onları geçmişte yaptık. Bundan sonra da yapmaya devam edeceğiz. Bu yıl birçok proje başlattık. Personelimize ilave eğitimler verdiriyoruz. Daha iyi ikram verebilmek için ikramla ilgili şirket kurduk. Şu andaki politikamız uçtuğumuz hatlarda bizden daha iyi servis veren bir firma varsa onu geçmek. Bunu Avrupa uçuşlarımızda başardık. Çünkü oradaki hava yolları bizden daha kaliteli değiller. Doğuda bizden biraz daha iyi hava yolları var ama onların da geçmesini biz biliriz. Onun için çalışıyoruz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT