BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Virajlarıyla öne çıktı

Virajlarıyla öne çıktı

Pilotlar, bugüne kadar yapılan yarışların aksine İstanbul Park’ta sol omuzlarını çalıştıracak



> Turgay Sakarya Özellikle 8. viraj Formula 1’de bu sezon geride kalan 11 yarış sonunda 80 puanla pilotlar klasmanında ilk sırada yer alan McLaren Mercedes’in İngiliz pilotu Lewis Hamilton, İstanbul’da daha önce GP2’de yarıştığını hatırlatarak, “Geçiş imkânı sağlayan özelliğiyle burası araba kullanmak için müthiş bir pist” dedi. 8. viraj için “Muhteşem” tabirini kullanan Hamilton, “Sezonun sonuna altı yarış kaldı ve rekabeti iple çekiyorum” diye konuştu. Son 2 sezonun Dünya şampiyonu Fernando Alonso ise pistin saat yönünün aksine dönülmesinin en önemli özelliklerinden biri olduğunu vurgulayarak, “Bu yarışa kadar boynumuzun sürekli sağ tarafını çalıştırdık. Dolayısıyla ne zaman saatin ters yönünde dönen bir pistle karşılaşsak bunun için hazırlanmamız gerekiyor” dedi. Pilotlar için eğlenceli BMW pilotları Nick Heidfeld ve Robert Kubica 8. virajın daha şimdiden büyük bir üne sahip olduğunu söylerken, Kubica, “Bu kısım çok uzun ve aslında 4 farklı kıvrımdan oluşuyor. Çizgilerinizi ayarlayabildiğinizde çok zevkli olan bir pist” dedi. Honda’dan Jenson Button, “Pistin planı, zorlu uzun düzlük kombinasyonları, dar keskin virajları ve çok hızlı dönülen 8. virajı ile mükemmel. Yükseltiler arasındaki farklılıklar da pilotlar için çok eğlenceli olmasına katkıda bulunuyor. Hızlı bir tur atabilmek için her virajda arabanızı zorlamanız ve pistin kavislerini iyi kullanmanız gerek” sözlerini kullandı. Barrichello da pistin fiziksel güç gerektirdiğini belirterek, “Birçok pilot için pistteki en önemli nokta üçlü apeksin, çizginizin çok düzgün olmasını gerektiren hızlı 8. virajdır” dedi. > Alonso’yla pist turu En zorlu viraj üçüncü vitesle geçilen birinci viraj. Bu virajı zor kılan özellik ise buranın kör bir apekse sahip olması ve dolayısıyla nerede içeri doğru döneceğinizi ve nerede frenaj bölgesine dokunacağınızı bilmeniz oldukça zor ve bunları yapmadığınız takdirde aracınız da arka kısımda daha fazla tutunmaya uğrayacaktır. 3., 4. ve beşinci virajlar, üçüncü ve dördüncü vitesle geçilen, kör noktaları bulunan çok hızlı ve farklı virajlar. 4. viraj birinci vitesle tepe aşağı bir konumda olduğundan daha zor. Bütün apeks ve frenaj bölgesi kör noktaya geliyor ve dolayısıyla buraya ne zaman gireceğiniz konusunda karar vermenizi zorlaştırıyor. 5. viraj biraz ustalık gerektiriyor çünkü aracınızın arka kısmında daha fazla tutunma sorunu yaşıyorsunuz. İstanbul Park’ın eğim farklılıkları, pistin çok hızlı ve akıcı olduğu hissini veriyor. Bu pistteki en iyi geçiş fırsatı 12. viraja girerken yapılan frenajla sağlanıyor. 10. virajdan devam eden ve ortasındaki küçük bir köşede 11. virajı bulan çok uzun bir düzlük var ki, burayı kolaylıkla düz geçiyoruz. 10. virajdan iyi bir çekiş kontrolü ve hızla çıkmak ve arabanın önüne kaygan bir eğim alarak 11. virajı sorunsuz bir şekilde tamamen düz dönmek ve sonrasında 12. virajın frenajında dengeli kalabilmek gerçekten çok önemli. Bu noktadan sonra pek geçiş imkânı yok. 13. ve 14. virajlar iki ustalık gerektiren viraj. Çünkü bu virajlar düşük hızda ikinci viteste geçiliyor. > ALONSO Sami Yen’de Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu öncülüğünde Nazionale Piloti işbirliğiyle düzenlenen “Formula Futbol Şöleni” bugün Ali Sami Yen’de yapılacak. Formula 1 ve All Stars takımlarını karşı karşıya getirecek gösteri maçından elde edilecek gelir, UNESCO, AÇEV ve Umut Çocukları Derneği’ne aktarılacak. Sat 20.00’de başlayacak organizasyonda, Alonso, Massa ve Fisichella’nın da aralarında bulunduğu F1 ve GP2 pilotları, Simoviç, Cüneyt Tanman, Tanju Çolak, Mehmet Özdilek, Cemil Turan gibi eski futbolcuların yer aldığı All Stars takımıyla karşılaşacak. Karşılaşmanın bilet fiyatları ise 5, 10 ve 15 YTL olarak belirlendi. > F1 NOTLARI ‘Çorbada tuzunuz olsun’ G.Saray Başkan Yardımcısı Adnan Polat, bugün Ali Sami Yen’de yapılacak Formula 1 pilotları ile All Stars karşılaşması için tüm F1 sevenlerini Ali Sami Yen Stadı’na davet etti. “Herkesin çorbada tuzu olsun” diyen Polat, “Bu organizasyonu çok onurlu ve değerli bir hareket olarak görüyoruz. Stadımız tribünlerinden, zeminine kadar yenilendi. Bu organizasyonda katkımız olduğu için mutluyuz” şeklinde konuştu. Kupa Başbakan’dan Formula 1 Türkiye Grand Prix’sinde kazanana kupayı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan verecek. Büyük tartışmalara sebep olan geçen yılki kupayı, KKTC Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat vermiş, ancak FIA Türkiye’ye 5 milyon dolar ceza kesmişti. İPO Genel Müdürü Can Güçlü, “Bu sene kupayı gelirse Sayın Başbakanımız verecek. Gelmezse de devlet protokolünde en üstten başlayarak, kupa törenini yapacağız” dedi. İstanbul Park hazır İstanbul Park, hafta sonunda ev sahipliği yapacağı Formula 1 Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’sine hazır. Formula 1 için İstanbul Park’ta yoğun bir çalışma gözlenirken, takımlar padok alanında motor evlerini kurmaya başladı. Takımlara servis veren, son teknoloji ile donatılmış TIR’lar, malzemeleri padok alanı ve garajlara getirirken, pistteki son düzenlemeler de yapılıyor. Yaklaşık 300 TIR’ın giriş yaptığı İstanbul Park’ta, hummalı bir çalışma gözleniyor. Kubica BMW’de kaldı BMW Sauber aylardır süren spekülasyonlara son verdi ve gelecek sezon Robert Kubica’nın partnerinin yine Heidfeld olacağını açıkladı. Heidfeld, “BMW Sauber’de devam etmek istiyordum, aksi bir gelişme olacağını hiç düşünmedim. Son iki yılda gösterdiğimiz ilerleme inanılmaz. Kişisel olarak büyük hedeflerim var ve bunlara BMW’de ulaşacağımdan eminim” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT