BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yabancıları O Türkleştiriyor!

Yabancıları O Türkleştiriyor!

Son yıllarda ülkemizde ardı ardına yayına başlayan yabancı televizyon kanallarının kurumsal kimliklerini, Türkiye’ye Motion Films’in de ortağı olan 34 yaşında genç bir Türk kadını adapte ediyor...



Son yıllarda ülkemizde ardı ardına yayına başlayan yabancı televizyon kanallarının kurumsal kimliklerini, Türkiye’ye Motion Films’in de ortağı olan 34 yaşında genç bir Türk kadını adapte ediyor... Yıllarca Star, Kral TV, Kanal 6 gibi yerli televizyon kuruluşlarının kurumsal kimlik ve tanıtımlarının sorumluluğunu yaptı... FOX TV ve son olarak da Cartoon Network ile TNT’nin bünyesinde oluşturduğu yerli ekiplerle, bu alanda uzman yabancı ekiplerin ortak çalışması sonucu başarılı işler ortaya çıkardı... FOX TV’nin kuruluş aşamasında danışman olarak görev alan Seçil Avunya, yabancı ekiplerle yapılan ortak çalışma sonucu İspanya Fox’un yüzünü Türkiye’ye adapte etti... Son yıllarda televizyonların kendi tanıtımlarına büyük önem verdiğini belirten Seçil Avunya, “Eskiden fazla televizyon kanalı yoktu. Program ve dizilerin tanıtımlarına çok fazla önem verilmezdi... Gelişen kablo ve digital paketler sayesinde artık sonsuz alternatif var. Televizyonların izlenebilirliği içeriğinin yanı sıra, yayın kalitesi ve görsellikleri ile de alakalı. Televizyonda dönen grafikler, televizyonun kendi reklamları ve tanıtımları ilk plana çıktı” diyerek bu işin önemini anlatıyor... “AZ SONRA”YI O BULDU... Televizyonlarda ilk “Az Sonra” fikrinin de sahibi olan Seçil Avunya, bu fikrin 2000 yılında RTÜK kanunundaki bir boşluktan doğduğunu şöyle anlattı: “O dönem Star’ın tanıtımında çalışırken, Sinema-Tv bölümünde RTÜK üzerine master tezimi hazırlıyordum... RTÜK reklamların programlardan en az 5 saniyelik separatörlerle ayrılması gerektiğini söylüyordu. Fakat ‘reklam yazısı tek başına olmalıdır’ gibi bir ibare yoktu. Ben de 5 saniyelik grafik animasyonun üstünde gelecek programı tanıtmak istedim... İsim olarak da ‘Az Sonra’yı uygun gördük... O zaman ‘Bir buçuk saat sonra yayınlanacak programa niye ‘Az sonra’ diyorsun’ diyen televizyon yöneticilerini zor ikna ettik... Fikir benimdi ama uygulamayı ekip olarak birlikte yaptık... Ertesi gün televizyonu açtığımızda tüm kanalların aynı uygulamaya geçtiğini gördük. Daha sonra bu cazip alanı, tv tanıtımlarının yerine kazanç kaynağı reklamlar aldı, ama gündüz kuşaklarında hala tanıtımlar yer alıyor...” REKLAMCILAR TELEVİZYONCU TELEVİZYONCULAR REKLAMCI OLDU Uzun süre TV’de çalıştıktan sonra, reklam sektörüne nasıl girerim diye düşünürken Türkiye’nin en büyük postprodüksiyon şirketi İmaj’dan yöneticilik teklifi alan Seçil Avunya, burada reklam ve televizyonunu postprodüksiyon tarafında çalışanların yer aldığı database oluşturmaya başlamış... Şu anda veri tabanında 600 CV’lik arşivinin bulunduğunu belirten Avunya, “Yabancı kanalların Türkiye’deki kurumsal kimliğini oluştururken, onları Türkiye’ye adapte ederken bu database çok işime yaradı... Çünkü çekirdek tanıtım ekibini tamamen bu databaseden yola çıkarak kuruyorum. İşim bitince de ekip kanalda kalıyor. Ben gönül rahatlığı ile ayrılıyorum” diyor. FOX TV, Cartoon Network ve TNT’nin kendisini nasıl bulduğu sorusuna ise Avunya, “Mutlaka tanıdık vasıtası ile buluyorlardır ama tabii ki benim de kendime has avantajlarım var... Uzun süre televizyonda çalışmış olmam, bir kuruma bağlı olmamam, reklam ve televizyonculardan oluşan bir databasemin olması bir avantaj... Bu iş alt yapı ve ekip işi. İyi teknik alt yapı ve kalifiye personeli bir araya getirince sonucunda başarı ortaya çıkıyor” cevabını veriyor... Neler Yaptı? TRT Yönetmen Yardımcısı: Müzik programları Star TV Yönetmen, tanıtım filmleri, jenerik ve tanıtımları, gazete promosyon ve lansman reklamları, (Star, Kanal6, Kral TV) kurumsal kimlik çalışmaları. Star TV Tanıtım Müdürü (Star, Kanal6, Kral TV, Star digital kurumsal kimlik çalışmaları) Türkiye Güzellik yarışmaları creative direktörü (2000-01-02) Freelance Prodüktör- Yönetmen; reklam ve tanıtım filmleri İmaj Yönetici - Postprodüksiyon Supervizörü Motion Films: Prodüksiyon şirketi -Ortak- EĞİTİMİ Seçil Avunya, MSÜ Sosyoloji Bölümünden mezun olduktan sonra yine MSÜ Sinema- TV Bölümünde yüksek lisansını tamamladı ve doktora çalışması devam ediyor... 1993 yılından itibaren sektördeki yolculuğu devam etmektedir.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98466
    % -0.17
  • 5.714
    % -1.25
  • 6.623
    % -1.19
  • 7.5476
    % -0.83
  • 225.606
    % -1.18
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT