BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kuruyan cilt rehberi

Kuruyan cilt rehberi

Cildimiz özellikle mevsim değişikliklerinde daha çabuk gerilir ve hemen çatlar... Bu sebeple daha özel bir bakım ister... Vereceğimiz ipuçları ile cildinizi yıpranmaktan koruyun...



Cildimiz özellikle mevsim değişikliklerinde daha çabuk gerilir ve hemen çatlar... Bu sebeple daha özel bir bakım ister... Vereceğimiz ipuçları ile cildinizi yıpranmaktan koruyun... Evdeki sıcak ve kuru hava ile dışarıdaki soğuk hava arasında yaşanan gel gitler sonucu cildimiz, özellikle de yüzümüz epey zarar görür. Bu değişim yüzünden cildimizde istemediğimiz kızarıklıklar ve yanaklarımızda damarcıklar oluşur. Hava soğuyup kurudukça cildimiz için çok değerli olan nem de azalır. Ortaya çıkan çatlak dudaklar ve pürüzlü eller de kış aylarında adeta cilt bakımının önemini vurgularcasına gözümüze batar. Eğer siz de bu dertlerden yakınıyorsanız işte size yardımcı olacak öneriler; >> Cilt hücrelerinin içten su ile beslenebilmeleri için gün boyu en az 2.5 litre su veya bitki çayı için. >> Sıcak odalarda veya ortamlarda içi su dolu kaseler veya ıslak bezleri ısıtma sisteminin üzerine koymalısınız ki havadaki nem oranı artsın. Ayrıca odalarda bulunan bitkiler de havadaki nem oranını artırır. >> Günde en az bir kez duş alın. Genelde iki günde bir banyo yapmak cilt için yeterli olabilir. Ancak cildin çok fazla su ile temas halinde olmaması gerekir. Aralarda, sabun kullanmadan sadece su ve bir lifle yıkanmaya özen göstermelisiniz. >> Duş yaparken kullanmak üzere en iyisi bebek sabunu alın. Bebek sabunları en fazla yağ içeren sabunlardır. Bu sayede temizlik sonrası cildin korunma tabakası normal şekilde oluşur. >> Cildinizi duş veya banyodan sonra mutlaka kremleyin. Banyo sonrasında aradan bir saat geçse bile kremlemeyi ihmal etmeyin. >> Özellikle parfüm, kimyasal ve boyar maddeler içermeyen kremler kullanmaya özen gösterin. Solaryuma gitmeyin, çünkü UV ışınları cildin kurumasına sebep olmaktadır. SAĞLIKLI BESLENME İÇİN Prensip şart... Kilo vermek için dengeli ve sağlıklı beslenmeye özen gösterilmesi gerekiyor... Ve tabii bu yolda prensip sahibi olmak çok önemli... > GÜLTEKİN KAYA gultekin.kaya@tg.com.tr Yaklaşmakta olan yaz günleri pek çok kişiyi “Kilo verme” telaşına soktu... Uz. Dr. Murat Görgülü, kilo verirken yapılan hatalardan uzaklaşmak için; dengeli ve sağlıklı beslenmenin bir hayat biçimi olarak benimsenmesi gerektiğini söylüyor... Öğünler: Öğünler uygun içerikte sık sık, az az alınmalıdır. 3 ana öğün yerine 6 kez ufak öğün şeklinde beslenilmeli, besinler iyice çiğnenerek ve yavaş yavaş yenmelidir. Yağlar: Özellikle katı doymuş yağ oranları yüzde 7’nin altına düşürülmelidir. Hayvansal besinlerde zaten bir miktar yağ olduğu için bu besinlere ekstra yağ konulmamalıdır. Enerji kaynağı: Enerji olarak kullanılacak kalori alımında taze meyve ve sebze tüketimine dikkat edilmelidir. Böylece vitamin ve posa alımı da sağlanmış olur. Tahıl ürünleri de belli oranda öğünlerde yer almalıdır. Özellikle kepekli ve az rafine tahıllar tüketilmelidir. Şeker ve tatlı tüketimi: Basit şeker ve şekerli ürünler günlük kalori içinde mümkün olduğunca azaltılmalıdır. Basit şekerler hem kan şekerini hızla yükseltir, hem de fazla kalori nedeniyle şişmanlamaya sebep olur. Dengeli beslenmenin temel ilkeleri >> Alınan besinlerin içerik ve oranları fizyolojik olmalı... >> Öğünler sık ve az olarak alınmalı... >> Protein ve karbonhidrat oranlarına dikkat edilmeli... >> Yağ sınırlamasına önem vermeli... >> Taze meyve ve sebze tüketimi artırılmalı... >> Enerji kaynağı olarak dengeli tahıl ürünleri tüketilmeli... >> Şeker ve tatlı tüketimi azaltılmalı... >> Su ve sıvı besin alımına dikkat edilmeli... UZMAN GÖRÜŞÜ Göbek bölgesi yağlanması Lokal yani bölgesel olarak tabir edilen bu tür yağlanmalar zayıf kadınlarda bile görülmektedir... Kontrol altında tutmak için (SED); SIKILAŞTIRMA: Vücut kaslarını korumak için sıkılaştırma (kuvvetlendirme) hareketlerinin yapılması... EGZERSİZ: Yağ yakımı için aerobik egzersiz... DİYET: Kalp sağlığını koruyan doymamış yağların çok, doymuş yağların az olduğu Akdeniz Tipi beslenme programı ve kilo yönetimi için gün başına alınan enerjiden 100 kal/gün kısıtlamak... >> Yüksek karbonhidrat yerine daha düzenli dağılmış öğünleri tercih etmek ve karbonhidrat alımında ise karışık karbonhidrat diye tanımlanan esmer tahıl ürünlerinin tüketilebilir... >> Salata ve yemeklerde zeytinyağı veya kanola yağı kullanılabilir... >> Öğün aralarında fındık veya ceviz tüketilebilir... KADININ GÜNLÜĞÜ Tene göre renk seçimi Kimimizin gardırobunda siyah renk ağırlıktayken, kimimiz canlı renklerden vazgeçemeyiz. Bazı renkler bizi daha canlı kılarken, kimi renkte soluk, sağlıksız dururuz. Bütün bunlar cilt ve ten rengine göre değişiyor. Peki sizin kıyafet renginiz hangisi; >> Esmerlerin rengi siyah ve beyaz Koyu renk saç ve gözlere sahip olan kişilerin renkleri arasında siyah ve beyaz geliyor. Esmer tenli kişilere çok fazla koyu renk önerilmez. Mavi, turuncu, kırmızı, pembe ve altın sarısı renkler ise en çok onlara yakışır. >> Kumrallara ise hiç kuşkusuz en çok mavi ve yeşil tonları yakışır. Siyah ve beyaz ise uzak durmaları gereken renklerdir. Onlar yerine krem ve açık kahve tonları tercih edebilirler. >> Sarışınlar kırmızı ve lacivert renkleri tercih eder. Sarışınlar enerjilerini; lacivert, yeşil, mavi, kırmızı ve beyaz renklerle ortaya çıkartabilirler. GÜNÜN YEMEĞİ Açıl Susam Açıl Malzemeler >>2 adet yumurta >>200 gram un >>2 su bardağı su >>2 çorba kaşığı tereyağı >>2 çorba kaşığı kıyılmış Dereotu. >>İç malzemesi için: >>2 adet kabak >>2 adet havuç >>2 adet sivri biber >>2 adet taze soğan >>Pul biber, kimyon, tuz >>1 çorba kaşığı tereyağı >>Üstü için: >>100 gram susam >>2 çorba kaşığı su HAZIRLANIŞI Yumurtanın sarısını akından ayırın. Akı; tereyağı, peynir ve dereotunu karıştırarak bir hamur yoğurun. Sebzeleri ince uzun çubuklar halinde doğrayın. Soğanı ayırıp geri kalan sebzeleri kuvvetli ateşte erittiğiniz tereyağında kavurun. Soğanı en son ekleyip, baharatları serpiştirin bir iki çevirip ateşten alın. Hamuru oklava ile inceltin. 4 kare kesin. Hazırladığınız içi ortalarına koyup üçgen şeklinde kapatın. ...afiyet olsun... PÜF NOKTASI Evde pasta yaparken kullandığınız meyve ve şekerlemelerin dibe çökmesini istemiyorsanız hazırladığınız hamura bir miktar mısır unu ilave edin... Meyveler pişerken suları yoğunlaşır ve dibe çökmezler... Kuru soğanları kese kağıdına sardıktan sonra buzdolabının sebze bölümünde muhafaza ederseniz çürüyüp bozulmasını önlemiş olursunuz... SİZDEN GELENLER MESAJINIZ (...Sema Şentürk’ün mesajı) Doğum günün kutlu olsun sevgili kızım, Söylemesi güç olsa da Nice nice yıllara... ... Büyüyeceksin kızım, “Kocaman” olacaksın benim kadar... Çözeceksin, Anlam veremediğin sözlerini anneciğinin Küçük olmayı istediğin gün senin kadar... ... Ve diyeceksin birilerine: “Doğum günün kutlu olsun sevgili kızım, Söylemesi güç olsa da, Nice nice yıllara”... ALBÜMÜNÜZ (...Hasan Birpınar’ın albümü) FEHİME SUEDA BİRPINAR Her ne kadar babası paralı askerlik yapsa da; O gerçek bir komando... Yakında 3. yaşına basacak, şimdiden kutluyoruz... MUTFAĞINIZ (...Derdah’ın yemek tarifi) Köfteli Pilav Malzemeler: >> 2 su bardağı pirinç >> 2 su bardağı sıcak su >> 250 gram kıyma >> 1 baş soğan >> 50 gr. tereyağı >> 1 adet yumurta >> Karabiber, tuz YAPILIŞI: Önceden ıslatılmış pirinci kavurup, pilav yapıyoruz... Demlenmeye bırakın soğanı (rendeleyip), yumurtayı kıymanın içine koyup yoğurun. Tuz ve karabiberi ilave edin. Sonra mini toplar halinde şekil verin. Tereyağı eritin ve içinde top kıymaları koyup kavurun. Pişmiş olan pilavı sıcak halinde kek kalıbına koyun. Servis tabağına ters çevirin etrafını kavurduğunuz köftelerle süsleyin. Afiyet olsun. BİZE ULAŞIN: e-posta: omer.soztutan@tg.com.tr telefon: (0212) 454 30 00 faks: (0212) 454 31 00 adres: türkiye gazetesi ihlas medya plaza 29 ekim caddesi, 34197 yenibosna/istanbul
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT