BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tekstilci gücünü birleştirdi krizden hep birlikte çıkılacak

Tekstilci gücünü birleştirdi krizden hep birlikte çıkılacak

Elektronik ve mobilyada büyük mağazacılık sistemiyle tanışan Türkiye, tekstilde de aynı sisteme geçiyor. Tekstilciler kuracakları MOL mağazaları ile Türkiye ve yurt dışında markalaşacak



Elektronik ve mobilyada büyük mağazacılık sistemiyle tanışan Türkiye, tekstilde de aynı sisteme geçiyor. Tekstilciler kuracakları MOL mağazaları ile Türkiye ve yurt dışında markalaşacak > Erkan Öz - Cahit Kazan İHA Türk Tekstilcisi MOL Projesi ile mobilyada IKEA, elektronikte MediaMarket ve gıda da Carrefour ve Real gibi markaların gerçekleştirdikleri uygulamaları tekstil ve hazırgiyime de taşıyor. Merter, Osmanbey ve Laleli’deki tekstilciler bu üç semtin ilk harflerini taşıyan MOL Projesi kapsamında Türk tekstilcisi ürünlerini, başta AB ülkeleri olmak üzere dünya çapında açacakları MOL mağazalarında satışa sunacaklar. Projeyle iç pazarda canlanma planlanırken, aynı zamanda toptan fiyatına perakende satışlarla Çin ile rekabet ve küresel krizin fırsata çevrilmesi hedefleniyor. İLK MAĞAZA KURTKÖY’E MOL Mağazaları projesi hakkında bilgi veren Merter Markalar Birliği (MMB) Genel Koordinatörü Oktay Özdemir, “MOL projesi Türkiye’de 78 hazırgiyimcinin bir araya gelerek kurduğu ve Türk üreticisinin markalaşması için dünyaya yeni bir açılım sağlamak amacıyla geliştirmiş olduğu bir projedir” şeklinde konuştu. İlk MOL Mağazası’nı 3 bin metre kare alanda Kurtköy Atlantis Alışveriş Merkezinde 15 Kasım’a kadar açmak istediklerini kaydeden Özdemir, 16 bin metrekarelik ikinci mağazanın İsviçre hükümetinin de desteği ile Bern kentinde açılacağını ve bunu Almanya’da Ece Grup ile birlikte Berlin’de açacakları üçüncü mağazanın ve Almanya’nın diğer kentlerinde açılacak diğer mağazaların takip edeceğini söyledi. Hedef 56 mağaza 3 milyar dolar ciro Hedeflerinin 2013 yılında Türkiye’nin en büyük ihracat yapan markası haline gelmek olduğunu ifade eden Oktay Özdemir “Dünya’nın bir çok ülkesinden talep var. İsviçre, Almanya, Kuveyt, Dubai gibi ülkeler şimdiden MOL’e talebi var. Hatta Körfez sermayeli uluslararası bir fon bize teklifte bulundu” dedi. Yatırımlar hakkında bilgi veren Özdemir, MOL mağazalarından 2009 yılında 3 milyar dolar ciro hedeflediklerini belirterek 2009 yılın sonunda 56 MOL mağazası açmayı planladıklarını söyledi. Her ürün değil janjanlı olan satılacak MOL projesinde model paket sistemi uygulayacaklarını, yani markadan daha çok en iyi, en güzel en stratejik modeli üretenlerin ürünlerini satışa sunacaklarını belirten Oktay Özdemir, MOL’de yer almak için tek kriterin Türkiye’de üretici olmak olduğunu söyledi. Satış alanında dünyada daha önce uygulanmayan yepyeni pazarlama teknikleri kullanacaklarını ifade eden Özdemir “Mağazada toptan fiyatına perakende satış yapılacak. İlk olarak fiyatı 1.5 YTL’den satılan ürünler olacak, tezgahtarlar yerine sadece stilistler çalışacak. MOL’un içerisinde sağlık test odası olacak. Müşteriler ürünün sağlığa uygun olup olmadığını kontrol edebilecek. Bunun yanında ürünler psikolojik testten geçecek. Ayrıca müşterilerimize aldıkları ürün için her yıl kuru temizleme hizmeti ve satın aldıkları eşyaları evlerine kadar götürecek bir servis sitemi sağlıyoruz” dedi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104123
    % 0.12
  • 3.4906
    % -0.5
  • 4.1771
    % -0.29
  • 4.7234
    % -0.71
  • 145.551
    % 0.08
 
 
 
 
 
KAPAT