BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > “Krizde büyüdük”

“Krizde büyüdük”

“Güneş sisteminizi bir kombi ile entegre ettiğinizde, eğer enerji yeterliyse gaz harcanmıyor, bu da otomatik olarak faturalara yansıyor. Böylece enerji kaynakları korunuyor, çevre daha az zarar görüyor”



“Güneş sisteminizi bir kombi ile entegre ettiğinizde, eğer enerji yeterliyse gaz harcanmıyor, bu da otomatik olarak faturalara yansıyor. Böylece enerji kaynakları korunuyor, çevre daha az zarar görüyor” Dünyada ısı sektöründeki 3 dev firma arasında yer alan Ariston, güneş enerjisini kombi sistemleriyle entegre eden teknolojisiyle Türkiye pazarında oldukça iddialı... Yılda 1.2 milyar euro ciro yapan, 10 ülkede 24 fabrika, 24 ülkede 44 şubeyle hizmet veren, 7 bin 200 personeli istihdam eden Ariston’un, 39 yaşındaki Türkiye Genel Müdürü Sinyor Francesco Sgarbi ile çalışmaları, hedefleri ve özel hayatı hakkında konuştuk... - Ariston Thermo Grubunun hizmetleri nelerdir? - Ariston Thermo Group, su ısıtıcısı cihazları üretiminde dünya lideri. Kombi, kazan, su ısıtıcıları, klima ve güneş enerjisi sistemleri üretiyoruz. Yaklaşık 10 yıldır Türkiye pazarındayız. Türkiye pazarındaki ürünlerimiz kombiler, kazan, şofben, su ısıtıcıları, klimalar ve güneş enerjisi sistemleri. Ayrıca Ariston termosifonda da dünya lideri. PAZARDA BOŞLUK VAR - Güneş enerjisi sistemlerinizi Türkiye pazarına neden sunma ihtiyacı duydunuz? - Enerji tüketimini azaltmak için bütün dünyada yenilenebilir enerji kaynaklarına doğru bir kayış var. Isıtma sektörünün geleceği, yenilenebilir enerji sistemlerinde. Bu yöndeki talepler de gittikçe artıyor. Türkiye pazarında ise her ne kadar bazı yerel ve düşük kaliteli cihaz üreten üretici firmalar olsa da, büyük bir pazar mevcut. Bu yüzden yüksek kaliteli, yüksek performanslı ve yüksek verimli cihazlar için de bir boşluk olduğunu ve bizim de bu boşluğu doldurabileceğimize inanıyoruz. Bu sebeple 2009 yılı itibarıyla Türkiye pazarında güneş enerjisi sistemlerini de satıyoruz. Ürettiğimiz diğer ürünlerimiz ile güneş enerjisi sistemlerini uyumlu bir şekilde kullanıcılarımıza sunabiliyoruz. ÇOK YÖNLÜ FAYDA Örneğin güneş enerjisi sisteminizi bir kombi ile kombine ettiğinizde, eğer güneş enerjisi yeterli ise kombiniz hiç ısıtma için devreye girmiyor. Ne su ısıtmak için ne de evinizi ısıtmak için! Ortak kullanım sistemi sayesinde güneş enerjisi devreye geçtiği takdirde, tüketici ekstradan gaz harcamıyor ve bu da faturalarına yansıyor. Tüketicimiz direkt güneş enerjisi sayesinde gönül rahatlığıyla ısınabiliyor. Hem çevreye daha az zarar vermiş oluyorsunuz, hem de su ve ısınmada avantaj sağlıyor. İnsanlar, güneş sistemleri ve ısı pompaları gibi enerji verimliliği yüksek ürünlere yöneldiler. Hem çevre açısından, hem de fiyatı uygun olanı tercih ediyorlar. Ariston güneş enerjisini Türkiye pazarına bu yıl getirdi. Türkiye pazarında daha çok ucuz ve yerel ürünler, markalar hakim. ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR Ama Ariston Türkiye’ye sistem özellikleri ve kalite açısından başarılı ve ucuz ürünler getirerek güneş enerjisi konusunda enerji verimliliği almak isteyen müşterilerine daha geniş pazar imkânı sunmak istiyor. Bundan dolayı da kriz döneminde bile ülke genelinde hem personelimize hem de şubelerimize yatırım yaptık ve bunların karşılığını da bu yıl içerisinde aldık. İtalya’da yeni açılan fabrikamızda da güneş enerjisi ile ilgili araştırmalar yapılıyor. Orada da güneş enerjisi ile ilgili birçok ürün yeni. Onları da hemen hemen aynı anda Türkiye pazarına getirmeye başladık. Türkiye’de yaptığımız araştırmalarda ülkenin hem kaliteli hem de uygun fiyata ürüne ihtiyacı olduğunu fark ettiğimizden dolayı Türkiye pazarınada yatırımlarda bulunduk. MEMNUNİYET İLK SIRADA Kombiler, kazanlar, su ısıtıcıları, güneş enerjisi sistemleri gibi yüksek kaliteli ürünler sunarak, her geçen gün ürün gamımızı genişletiyoruz. Pazarın taleplerini göz önünde bulundurarak yeni cihazları pazara sunuyoruz. Bayi ağını daha kaliteli bir düzeye çektik. Krizde kombi pazarının küçülmesine rağmen Ariston Türkiye’deki pazarını büyütmeyi başardı. Ve krizi de başarılı olarak fırsata çevirebildi. Sektörde kalifiye elemanların yetişmesine öncülük eden Ariston Thermo Group, Türkiye’nin çeşitli illerinde yeni gelişen sistemler ve ürünler hakkında eğitim ve bilgilendirme toplantıları da düzenliyor. Firmamız için müşteri mutluluğu ilk sıradadır. Van’ın otlu peyniri müthiş Eşi ve çocukları İtalya’da, kendisi ise 1.5 yıldır İstanbul’da yaşayan Sinyor Francesco Sgarbi, buranın yaşamak için çok muhteşem bir şehir olduğunu söyledi. Sgarbi, “Türkiye İtalya’ya çok benziyor. Çok genç ve büyüme potansiyeli yüksek olan bir nesil var. Elbette ailemi çok özlüyorum... Ama işime aşık bir insan olduğum için, ayrı kalmayı kendim adına geçici bir süre olarak görüyorum. Özellikle streste olduğum zamanlarda eşimin ve çocuklarımın daha çok yanımda olmalarını istiyorum. Stresli günlerinizi yalnız atlatmak daha zor. Böyle zamanlarımda hemen yürüyüşe çıkıyorum. Zeytinli Türk kahvaltılarını, sebzelerini ve peyniri seviyorum. Özellikle bir iş seyahatinde deneme şansı bulduğum, Van’ın otlu peynirini çok seviyorum. İtalya’ya giderken de İstanbul’dan otlu peynir alıyorum. Çocuklarım da severek yiyor. Bir de yöresel olarak üretilen bakır süs eşyalarını çok beğeniyorum” diyor... Küresel krizden büyüyerek çıktık Sektörün krizden etkilendiğini söyleyen Genel Müdür Sgarbi, kendilerinin krizden büyüyerek çıktıklarını söyledi. Sgarbi, “Geçen yıl ile kıyasladığımızda satışlarımız daha iyi. Türkiye genelinde bayiliklerimizin bulunmadığı illere gittik, bu şehirlerde yatırımlar gerçekleştirdik. Güçsüz olduğumuz bölgelerde de şubeler açtık, bayilikler verdik. Biraz daha çok çalıştık. Ayrıca Türkiye’de doğalgazın ilk defa gittiği yerler vardı. O noktalarda da hizmet vermeye başladık. Pazar payımızı genişlettik. Firma olarak krizi ilk defa Haziran ayının başında hissettik. Gerçekten pazar bu aylarda zorlanmaya başladı. Ve üçüncü çeyrekten sonrasını açıkçası çok net göremiyoruz, ciddi şüphelerim var. Krizden en çok etkilenen ürünümüz kombi oldu. Pazar payında yüzde 20-25 oranında daralma oldu” şeklinde konuştu. İsim değişikliği sinerji oluşturur Ariston Türkiye Genel Müdürü Sinyor Francesco Sgarbi, marka isimlerini değiştirmenin sebebini şu şekilde açıkladı: “Merloni Termosanitari tarafından aile şirketi olarak kurulan, Elco ve Chaffoteaux markalarını bünyesinde bulunduran Ariston’un, dünya pazarında MTS ARISTON olarak bilinen marka adı, Mart 2009 itibari ile “Ariston Thermo Group” oldu. Büyük ana markalara baktığınızda, marka ve şirket isimlerinin aynı olduğunu görürsünüz. Coca Cola, Coca Cola’dır. Nike, Nike’tır. MTS, bugüne kadar ARISTON idi. Bugün ise Ariston Thermo, Ariston oldu. Böylece marka ve şirket birlikte güçlenecek ve büyüyecek. Marka adıyla şirket adının bütünleşmesinin sinerji oluşturduğuna inanıyoruz.”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT