BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Kadınlar UYUYAMIYOR!

Kadınlar UYUYAMIYOR!

Yapılan çalışmalar; kadınların yüzde 70’inin hayatlarının değişik zamanlarında uyku bozukluğu problemi yaşadığını gösteriyor



Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Bülent Tutluoğlu, Batılı ülkelerde kadınların yüzde 30’unun en az haftada birkaç kez uyumak için ilaç almak zorunda kaldığının bildirildiğini belirtti. “Kadınlarda yaş ilerledikçe uykusuzluk problemi artmaktadır” diyen Tutluoğlu, “18-24 yaş arası kadınlarda uyku ile ilgili problemler yüzde 33 civarında iken, 55-64 yaş kadınlarda bu oran yüzde 48’e çıkar” diyor... UYKUYU ETKİLEYEN FAKTÖRLER? -Hormon seviyelerinde değişim, stres, hayat stili, uyku ortamı sık akla gelen faktörlerdir. -Birçok kadında premenstrüel uyku problemleri vardır. -Uykuya dalmada güçlük, gece uyanıp bir daha uyuyamama, uyanmada güçlük ve gündüz uykululuk hali bu dönemlerde görülebilen durumlardır. -Birçok kadında da iş ve aile ortamındaki problemlere bağlı stres ve buna bağlı uyku problemlerine rastlanmaktadır. Bunun sonucunda yorgunluk, iş performansında düşme, konsantrasyon güçlüğü ve sosyal ilişkilerde bozulmalar ortaya çıkabilir. -Çalışan kadınlarda uyku problemleri daha fazla görülmektedir. -Kahve çay ve sigara kullanımı da uykuya dalma açısından önemli problemlerdir. HAMİLELERİN DERDİ BÜYÜK... -Gebelik de uyku üzerine etkili bir durumdur. Gebeliğin ilk 3 ayında kadınlar daha çok uykuya ihtiyaç gösterirler ve gündüz uykuya eğilim mevcuttur. -Gebeliğin 3-6 ayında uyku normalken 6 aydan sonra gebeler daha az uyumaya başlarlar. Bunun sebepleri sık idrara çıkma, göğüste yanma, genel konforsuzluk, bebek hareketleri, bel ağrısı ve kâbus görmelerdir. -Yapılan araştırmalar gebelerde huzursuz bacak sendromu denen gece boyunca istemsiz bacak hareketlerinin arttığını göstemekte ve buna bağlı olarak da gebelerde uyku olumsuz etkilenmektedir. -Menopozdaki kadınların 2/3’ünde uyku problemleri vardır. Menopozla birlikte östrojen seviyelerinde düşme sonucu sıcaklık basması sonucu da uyku problemleri görülür. -Menopoz öncesi dönemlerde obstruktif uyku apne sendromu ve horlama erkeklere oranla daha az görülmekte iken menopozdan sonra bu oran eşitlenmektedir. -Uyku bozukluklarını düzeltmek için bazı kadınlarda ilaç kullanımına ihtiyaç olmakla beraber çoğunlukla hayat stilinde değişiklikler yapmak iyi bir uyku için yeterli olabilir. İyi bir uyku için... > Çay ve kahveyi kesin > Uykunuzu olumsuz olarak etkileyebilecek enerji içeceklerinden uzak durun > Uyumadan önce gevşeyin > Doğru zamanda egzersiz yapın (gece egzersizleri uykuyu kaçırır) > Yatak odanız sessiz, loş ve yatağınız ve yastığınız rahat olsun > Sigarayı bırakın, gündüz uyuklamalarını kesin > Evcil hayvanları yatak odasından uzak tutun > Yatakta TV seyretmeyin, tartışmayın > Kaçta uyursanız uyuyun kalkış saatiniz sabit olsun. İNCİ “-Genel sağlık açısından olduğu gibi bel sağlığı için de egzersizlerin önemi büyük. Bel, sırt, karın adalelerini güçlendirmek için gerekli spora ömür boyu devam edilmelidir. Ancak bel fıtığı gelişmesine zemin hazırlayabilecek mücadele sporları yerine, yüzme, yürüme ve bisiklet sürme gibi sporlar yapılmalıdır...” (...Prof. Dr. Sedat Kiraz İç Hastalıkları Uzmanı) SİZDEN GELENLER Tarifiniz (...Aynur Kadem Hanım’ın tarifi) EV YAPIMI PİZZA MALZEMELER: Hamuru için: > 6 kahve fincanı un > 2 fincan yoğurt > 1 fincan sıvı yağ > 1 paket kabartma tozu > 1 adet yumurta HAZIRLANIŞI:  > Hamuru hazırlayarak yarım saat kadar dinlendirin. Daha sonra tepsiye yayın. Üzerine salçalı sos hazırlayarak sürün. Sevdiğiniz şekilde malzemelerinizi kullanarak pizzanızı oluşturun. Salam, sucuk, kaşar peyniri, mantar, zeytin vs. kullanabilirsiniz. 170 derecede ısıtılmış fırında pişirin. Afiyet olsun.. ÖMER FARUK BAYRAK Sevgili kardeşimizin doğum gününü kutladık... Sevdikleriyle beraber nice mutlu yıllar diliyoruz... (...Ahmet Bayrak’ın albümünden) Mesajınız (...Ayşe & Deniz’in kutlama mesajı) KUTLU OLSUN Canımızın bir parçası Ahmet abimiz; ve değerli eşi Filiz yenge; Evlilik yıldönümünüz kutlu olsun... Sizi çok seviyoruz... Nice mutlu ve huzurlu yıllara... Elişiniz (...Mor ve Berisi’nin el emeği) BEYAZ ŞAL MALZEMELER: > 350 gram yün > 1 numara tığ YAPILIŞI: Çiçek motiflerini ayrıntıdaki gibi yapın. 17 motif ekleyin. Her sırada üst taraftan eksilterek üçgen şekli verin. Üstte motif aralardaki açıklığı, yarım motif yaparak tamamlayın. Üst uzun kenara yarım dilim yapın. 2 kenarı trabzan yapın. Saçaklarla tamamlayın. Uzunluk 80 santim genişlik 70 santim.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT