BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tüketici, krizin bittiğine inandı

Tüketici, krizin bittiğine inandı

Ülkemizde, tüketici güvenindeki artışın da etkisiyle alışveriş canlandı. Pazarlar ve alışveriş merkezlerine gidenlerin sayısında da cirolarda da artış dikkat çekiyor.



Nielsen’in Global Tüketici Güven Endeksi, haziran ayında, mart ayına göre 5 puan yükselerek, 82’ye ulaştı. Nielsen Company’nin açıklamasına göre, dünyada tüketiciler, global ekonomik krizin sonuna yaklaşıldığına dair umut taşımaya başladı. Haziran 2009’da 28 ülkede Nielsen Global Tüketici Güven Araştırmasında global endeks puanı, mart ayındaki 77 seviyesinden 5 puan daha yükselerek 82’ye ulaştı. Türkiye’nin puanı (67), ortalamanın altında olmasına rağmen 7 puan artış gösterdi. Güven Endeksindeki yükselişi en fazla destekleyen sonuçlar Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin (BRIC ülkeleri) ile önemli Asya ülkelerinden geldi. Bu iyimser hava ve sermaye piyasalarındaki artışlar, tüketicilerin güveninin artmasında etkili oldu. Tüketici güveninde Hindistan 13 puan, Japonya, Güney Kore, Hong Kong ve Endonezya 9 puan, Tayvan ve Brezilya 8 puan, Türkiye, Rusya, Filipinler ve İngiltere 7 puanlık yükseliş kaydetti. Ülkesinin durgunlukta olduğunu düşünenlerin oranı da yüzde 77’den 71’e indi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT