BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Paro, 9.5 milyon müşterisine 2.7 milyar lira harcattı

Paro, 9.5 milyon müşterisine 2.7 milyar lira harcattı

Kurulan sistemle, müşterilerinin neye ihtiyaç duyduğunu bilen Paro, bu veri sayesinde ilave 2.7 milyar liralık alışveriş yaptırdı. Üyelerine de 430 milyon TL iade etti.



Koç Topluluğu şirketlerinden Tanı Pazarlama bünyesinde kurulan Paro sadakat programı, 9.5 milyon kişilik müşteri portföyü sayesinde 25.7 milyarlık ek iş hacmi oluşturulmasına aracılık etti. Müşterilerinin harcama alışkanlıklarına ilişkin bilgileri elinde bulunduran Paro sadakat programı, birçok iş yeri ile yaptığı anlaşmalarla indirim imkânı sağlarken, söz konusu iş yerlerinde de önceden planlanmamış 25.7 milyar liralık ek iş hacmi oluşturulmasına sebep oldu. Paro programının gerçekleştirdiği Tanı/Paro Genel Müdürü Engin Oytaç, “Paro Türkiye’de ilk defa uyguladığı yöntemle dört yılda 9.5 milyon üye kart sayısına, toplamda 25.7 milyar liralık ciroya ve 2.7 milyar liralık ilave ciroya ulaşan öncü bir programa dönüştü. Bu yöntem sadece şirketler ve ekonomiye kazandırmakla kalmadı, ilave cironun yaklaşık yüzde 16’sı olan 430 milyon TL’yi Paropuan, indirim ve hediye olarak tüketiciye iade etti. Bunun 250 milyon TL’sini Paropuan olarak tüketiciye kazandırdı” dedi. TÜKETİCİ İHTİYACI TAKİPTE Sadakat programı kapsamında analitik çözümler aldıklarını, bu çalışmalar sonucunda tüketicinin hangi ürüne, hangi dönemde ihtiyaç duyduğuna kadar çeşitli detayları görebildiklerini ve buna göre tüketiciyle iş yerlerini buluşturduklarını söyleyen Engin Oytaç, “Bu analizlerle, tüketicinin alışveriş tercihlerini ve ihtiyaçlarını yakından takip edebiliyoruz” dedi. Kriz döneminde Parolu işlemlerde kredi kartının en sadık müşterisinin kadınlar olduğunu, erkeklerin kısmen nakit ödemeye yöneldiğini gözlediklerini söyleyen Oytaç, kişi başına işlemi gerçekleştiren bölge sıralamasında ilk sırayı Marmara ve Güneydoğu Anadolu bölgesinin aldığını, 2.2 milyon müşterinin ürün kullanımı ve alışveriş davranışını profilleme imkânı elde ettiklerini ifade etti. Yetişkinlerin altıda biri Parolu Tanı/Paro Genel Müdürü Engin Oytaç, 9.5 milyon üye sayısına ulaştıklarını, bunun Türkiye’deki yetişkin nüfusun altıda birine tekabül ettiğine işaret etti. Oytaç, 2009 yılında 450 bin kişinin bu kampanyalardan faydalandığını, 2010’da bu sayının 1 milyon kişiyi aştığını söyledi. Üye markalarının 21’e yükseldiğini belirten Oytaç, “2010 yılının temmuz ayı itibarıyla, Alfa Romeo, Arçelik, Arstil Mobilya, Avis, Aygaz, Beko, Beta, Biri, Burger King, Divan, Fiat, Ford, Koçtaş, Mogaz, Opet, Sarar, Setur ve Yurtiçi Kargo’yu da içine alacak şekilde 18 üye markaya ulaştık. Kasım ayında Step Halı bünyemize katıldı. Önümüzdeki günlerde KFC ve Pizza Hut’la birlikte 21’e ulaşacağız. Yakın zamanda yeni üyelerimizi açıklayacağız” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT