BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > BTK’nın yeni çalışması

BTK’nın yeni çalışması

BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu), nihayet bir çalışma başlatmış, taslak elden ele çok şekil değiştirmezse yakında cep telefonu tarifeleriyle ilgili bir düzenleme çıkar. Taslak, “tarifeler birbiri ile karşılaştırılabilir hâle getirilecek” diyor.



BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu), nihayet bir çalışma başlatmış, taslak elden ele çok şekil değiştirmezse yakında cep telefonu tarifeleriyle ilgili bir düzenleme çıkar. Taslak, “tarifeler birbiri ile karşılaştırılabilir hâle getirilecek” diyor. Bu ne demek? Üç tane GSM şirketi var. Her birinin sabah akşam reklamları çıkıyor. Her yöne 500 dakika.. Sabaha kadar sınırsız. Gece yarısı kalkın konuşun ücretsiz. Parmaklarınız uyuşuncaya kadar mesaj yazın, bir lira vs. Bu reklam bombardımanı hangisinin ucuz, hangisinin pahalı, hangisinin makul olduğunu anlamayı zorlaştırıyor. Tarifeleri mukayese de edemiyoruz. Bundan sonra format aynı olacak, üç şirketin tarifelerini yan yana koyduğumuz zaman hangisinin ucuz hangisinin pahalı olduğunu göreceğiz. Veya bütün tarifelerin aynı kapıya çıktığını fark edeceğiz. Taslaktaki bir diğer güzel madde abonenin faturasına üst limit talep edebilmesi.. Abone diyecek ki, benim faturam ayda 50 lirayı geçmesin. Şirket aboneyi belli aralıklarla uyaracak.. Şu kadar süren kaldı, diyecek, limiti dolunca kontörü biten abone gibi hattı görüşmeye kapanacak. Hesabını bilmeyenler için güzel bir düzenleme. Başka ne gelecek? Müşteri hizmetlerine 20 saniyede ulaşılabilecek. Bazı şirketlerin GSM olması şart değil, müşteri hizmetlerine erişmek bir çile.. Ben geçen gün internet servis sağlayıcı bir şirketin çağrı merkezini aradıktan 20 dakika sonra müşteri temsilcisi ile konuşabildim. Bu nasıl olacak bilmiyorum.. Çağrı merkezindeki görevli sayısını arttırmakla olacak gibi görünmüyor. Bir standart daha geliyor. İşletmecilerin fatura şikâyeti toplamı toplam abone sayısının yüzde birini geçmeyecek. Geç kalınmış da olsa güzel çalışmalar. Mesela Telekom, hızlı internet taahhüt ederken 8 mbps’e kadar, gibi yuvarlak bir ifade kullanıyordu. Kadar ama bulunduğun yere, altyapıya vs.’ye göre bu, 3 de olabilir, bazen 2.5 mbps’ye de düşebilir dipnotuyla işi geçiştiriyordu. Bunun için de bir kural düşünmüşler. Hizmet sağlayıcı taahhüt ettiği hızın yüzde 75’ini tutturmak zorundadır. Bu 6 mbps’den aşağı düşmeyecek anlamına gelir. Eğer 10 mbps vadedilmişse en az 7.5 olacak. Gündüz, gece, yoğunluk bahane edilemeyecek. ....... Sanayi Bakanlığı da indirim kelimesini kurtarsın. Yılın 365 günü her yerde her an indirim var. Yüzde 10’dan yüzde 70’e kadar indirim. Üzerine 100 TL yaz sonra 70’e sat adı yüzde 30 indirim olsun. O ürün daha önce 100 liraya satılmış olsa şu anda 70’e satılıyor olmasının bir anlamı olur. Çıkar çıkmaz 100 yazıp 70’e satılırsa indirim denir mi? Bu tarz kampanyalar da düzenlemeye muhtaç. Bakanlığın daha önce bir teşebbüsü olmuştu arkası gelmedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT