BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Akdeniz diyeti kalp hastalıklarına birebir

Akdeniz diyeti kalp hastalıklarına birebir

ABD’de yapılan bir araştırmada, Akdeniz diyetinin üç ayda kalp hastalıkları riskini yüzde 15 oranında gerilettiği tespit edildi.



Dünyada ölüm sebepleri arasında ilk sıralarda yer alan kalp ve damar hastalıklarından, sağlıklı beslenme alışkanlığının kazanılması ile büyük ölçüde korunmak mümkün olabiliyor. ABD’de orta derecede kalp hastalığı riski olan kişiler üzerinde yapılan araştırma, üç ay Akdeniz diyeti uygulanan bu kişilerde kalp hastalıkları riskinin yüzde 15 gerilediğini ortaya koyuyor. Uzmanlar, sağlıklı beslenme trendinin Akdeniz mutfağında yoğunlaştığını belirterek, sebze, meyve, süt ve ürünleri, doğal kepekli tahıllar, tam buğday ekmeği, kepekli ekmek ve zeytinyağından oluşan Akdeniz diyeti ile kalp ve damar hastalıklarının önüne geçilebileceği tavsiyesinde bulunuyor. BALIKLA GELEN SAĞLIK Uzmanların verdiği bilgiye göre, Akdeniz tarzı beslenme, sebze, meyve, süt ve ürünleri, doğal kepekli tahıllar, tam buğday ekmeği, kepekli ekmek ve zeytinyağından oluşuyor. ABD’deki araştırma için orta derecede kalp hastalığı riski olan 212 erkek ile kadın seçildi ve bu kişiler üç ay boyunca Akdeniz diyetiyle beslendi. Akdeniz diyetini uygulayanlar, haftada dört kez balık, haftada bir defa da kırmızı et tüketti. Araştırma sonucunda Akdeniz diyetiyle beslenenlerin kolesterol miktarlarının yüzde 7.5 oranında azaldığı görüldü. Akdeniz diyetinin kalp hastalıkları riskini yüzde 15 oranında gerilettiği belirlendi. AA ÖRNEK MENÜ Sabah: Yağsız veya az yağlı süt, yağsız ya da az yağlı peynirler, zeytin, çiğ sebzeler (domates, salatalık, sivri biber), taze ve kuru meyveler (kayısı, erik, üzüm, incir) Öğle ve akşam: Balık, sebze yemeği, salata, meyve, makarna veya kuskus, yoğurt ya da salata, meyve. Kuru baklagil ve sebze karışımı, salata, meyve. Ara öğünler: Yağsız yoğurt, meyve, taze sebze (salatalık, domates, kabak)
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT