Duvarın arkasında kalmış bir hakikat

Düzenleyen:
Duvarın arkasında kalmış bir hakikat

KÜLTÜR - SANAT Haberleri

Yönetmen Doug Liman’ın tek kişi ve tek mekâna odaklı “Sniper: Duvar” filmi, hem Orta Doğu’daki problemlere sessiz kalıyor hem de senaryosuyla beklentileri karşılamıyor.

Irak savaşının realitesine uzaktan bakan Hollywood, çöllerde geçen keskin nişancı filmlerine bir yenisini ilave ediyor. “Yarının Sınırında” gibi başarılı aksiyon filmlerinden tanıdığımız yönetmen Doug Liman, bu defa gerilimli bir filmle karşımıza çıkıyor. “Sniper: Duvar” (The Wall) filmi, iki Amerikan askerinin Irak’ta yaşadıkları bir sıkışma hikâyesine odaklanıyor. Senaryosu Dwain Worrell tarafından yazılan filmin başrolünde ise Aaron Taylor-Johnson, John Cena ve Laith Nakli yer alıyor.
KEDİ-FARE OYUNU
Film, Amerikan askerlerinin Irak’tan çekilmeye başladığı günlerde, ıssız çöllerden birinde geçiyor. Bölgede görev yapmakta olan keskin nişancı Matthews ve yardımcısı Isaac, petrol boru hattı inşaatında öldürülen Amerikalıların izini sürüyor. Terkedilmiş zannettikleri yere yaklaşıp, saatlerce inşaatı gözlemeye başlıyorlar. Nihayet tehlike olmadığına kanaat getiren Matthews, saklandığı yerden çıkarak cesetlere bakmaya gidiyor. Fakat bu esnada başka bir keskin nişancının hedefi hâline geliyor. Kendisine isabet eden kurşunlarla ağır yaralanan Matthews’in imdadına yardımcısı Isaac yetişiyor. Ancak o da yaralanarak, yakınlardaki kerpiç bir duvarın arkasına saklanmak zorunda kalıyor. Arkadaşı ve kendisi çok tehlikeli bir düşmanla ablukaya alınan Isaac, telsizle askerî birliklerden yardım istiyor. Ancak telsiz konuşmalarının da bu keskin nişancı düşman tarafından dinlendiğini öğreniyor. Derken duvarın ardındaki Isaac ile gizemli sniper arasında gerilimi çok yüksek bir ‘oyun’ başlıyor. Astsubay Isaac, düşman ile arasındaki duvar giderek dökülürken, silahlarından daha fazlasını kullanacağı bir mücadeleye girişiyor.
POLİTİK SESSİZLİK 
Son filmleriyle dikkat çeken oyuncu Aaron Taylor-Johnson, her şeyin üzerine bindiği bu filmde, üzerindeki yükü başarıyla sırtlıyor. Fakat filmin senaryosu Taylor-Johnson’ın performansı kadar üst düzey değil. Eserde, incelikli bir hikâye yok. “Sniper: Duvar” akıllara “Toprak Altında” (Buried) filmini getiriyor. O filmdeki gibi tek mekâna ve tek bir kişiye odaklı ilerleyen filmin akışı, sonlara doğru boğulmaya başlıyor. Aslında yönetmen Doug Liman, film boyunca gördüğümüz petrol boru hattıyla çok şey anlatılabilecekken, Orta Doğu’nun problemleri hakkında sessiz kalıyor. Bunun yerine hâkim Batılı bakışın aynısını ihtiva ediyor. Bunlara rağmen “Sniper: Duvar”, hayatta kalma hikâyelerinden hoşlananların sevebileceği türden bir eser...

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...