BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Türkiye’de halk en fazla holdinglere itibar ediyor

Türkiye’de halk en fazla holdinglere itibar ediyor

Türkiye’de gerçekleştirilen araştırmaya göre, itibar sıralamasında Türk halkı nezdinde holdingler en üst sırada yer aldı. Holdingleri telekomünikasyon ve hızlı tüketim takip ederken bankalar alt sıralarda yer aldı.



BEKLENTİLER YÖNETİCİYE DAYANIYOR Halk için kurumlara “güven” duymanın ön şartı, ‘yöneticilerin başında olduğu kuruluşu beklentileri dikkate alarak başarıyla yönetmeleri’ olarak öne çıktı. > ANKARA AA Araştırma şirketi GFK Türkiye’nin “RepMan Türkiye İtibar Endeksi”ne göre, Türkiye halk geneli nezdinde “holdingler”, itibar sıralamasında başı çekti. Diğer yüksek itibarlı sektörler “telekomünikasyon” ve “hızlı tüketim sektörü” olarak belirlenirken, “bankacılık” sektörü endekste en düşük puan ile sıralamada sonuncu oldu. Holdingler ve hızlı tüketim, akaryakıt, telekomünikasyon, otomotiv, bankacılık, ulaşım (havayolları), ulaşım (otobüs) olmak üzere 7 sektör ün itibarı “tanınma, yönetimle ilgili özellikler, ürün/hizmet kalitesi ile ilgili özellikler, çalışanlar ile ilgili özellikler, finansal sağlamlık, sosyal sorumluluklar, duygusal bağlılık” gibi 7 ana başlıkta değerlendirildi. İtibar endeksinde 67 puan ile holdingler ilk sırayı alırken, diğer yüksek itibarlı sektörler, 66 puan ile telekomünikasyon sektörü, 65 puan ile hızlı tüketim sektörü, 63 puan ile ulaşım (otobüs) sektörü olarak belirlendi. Otomotiv sektörünün itibar endeksi ise 59 puan oldu. Ulaşım sektörünün havayolları bölümünün itibar endeksi 58 puan olarak belirlenirken, bunu 57 puan ile akaryakıt sektörü takip etti. Bankacılık sektörü ise 50 puan ile itibarı en düşük sektör olarak, sıralamada sonuncu oldu. Endekste, Türkiye şirketler ortalaması da 60 puan olarak belirlendi. Araştırmaya göre, Türkiye’de halk genelinde sektörler itibar puanı ve sektör markaları itibar puanları arasında en az itibar farkının “hızlı tüketim” sektöründe olduğu görüldü. Türkiye’de şirketlerin itibarları, paydaşlar nezdinde incelediğinde ise şirketlere en yüksek itibar puanı veren iki paydaş ‘medya”ve “iş dünyası” olarak ön plana çıktı.
Reklamı Geç
KAPAT