BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkler IFA Berlin Fuarını salladı

Türkler IFA Berlin Fuarını salladı

Berlin’de açılan IFA elektronik fuarında Avrupa üçüncüsü Türk şirketi Beko, 600 ürünü ile gövde gösterisi yapan Vestel ve Telefunken’le görücüye çıkan Profilo Telra, teknoloji meraklılarının gözdesi oldu



> Mustafa SEZER - BERLİN Dünyanın en büyük uluslararası elektronik fuarı olarak gösterilen IFA, Almanya’nın başkenti Berlin’de açıldı. Avrupa’da üçüncü marka olan, yeni hedefine Avusturya’yı koyan Beko, 600 ürün sergileyen Vestel ve Profilo başta olmak üzere 20 şirketle temsil edilen Türkiye’de üretilen birçok ürün tüketicinin gözdesi oldu. Profilo?Telra, bu yılki fuara geçen ay bünyesine kattığı Telefunken marka ürünleriyle katıldı. Fuarda Beko’nun ülkelere özel ürünleri, Vestel’in Ultra Slim LED?TV modelleri dikkat çekti. 7 EYLÜLDE SONA ERECEK Kapılarını 51’inci defa açan, 100’den fazla ülkeden 1441 şirketin yeni teknolojilerini ve sergilediiği fuarda en büyük ilgiyi 3 boyutlu görüntüye sahip internet erişimli akıllı televizyonlar ile tablet bilgisayarlar görüyor. IFA 2011’e dünyaca ünlü Samsung, Sony, Toshiba, Sharp, Dell, Lenovo, LG gibi uluslararası firmaların yeni ürünleri teknoloji meraklıları için sergileniyor. Geçen yıl 230 binden fazla kişinin ziyaret ettiği fuarın bu yıl da yoğun ilgi görmesi bekleniyor. Telefunken’de hedef yüzde 11 Profilo, bu yılki fuarda geçtiğimiz ay bünyesine kattığı Fransız Telefunken ile dikkatleri çekiyor. Profilo Holding CEO’su Göksen Körezlioğlu, “Bugüne kadar Avrupa pazarında OEM ürünlerle söz sahibiydik. Bundan sonra, kendi markamız Telefunken’le ön plana çıkmayı hedefliyoruz. Halen kullanılan 20 bin patente sahip olan Telefunken’in Avrupa’da yüzde 4 olan pazar payını yüzde 11’e çıkartmayı planlıyoruz” diye konuştu. CASUSLAR İŞ PEŞİNDE Berlin’de gerçekleşen ve binlerce kişinin katıldığı fuarda son teknoloji ürünler meraklıların gözdesi oldu. Ancak şirketlerin çok önemli bir endişesi de iyice su yüzüne çıktı. Fuarda Uzak Doğulu ülkelerin ‘çekik gözlü teknoloji casusları’ olarak adlandırılan elemanları, şirketlerin kâbusu oldu. Türk şirketleri de geliştirilen renk, ses ve görüntü teknolojilerini bu casuslara çaldırmaktan korkuyor. YENİ ÜRÜNLERİ TANITTILAR Grundig Intermedia Genel Müdürü Murat Şahin, Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, Arçelik Ar-Ge Direktörü Cemil İnan ve Beko Deutschland GmbH Genel Müdürü Zafer Üstüner, yeni ürünleri tüketicilere tanıttı. BEKO Avrupa’da 3. oldu Avustralya’yı radara aldı Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür yardımcısı Tülin Karabük, yenilikçi ve akılcı ürünlerle Beko’nun Avrupa’da 3. şirket olduğunu belirterek Avustralya ile Güneydoğu Asya’nın radarlarında olduğunu bildirdi. Koç Topluluğu’nun amiral gemisi Arçelik Beko ve Grundig markalarıyla Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen Avrupanın en büyük elektronik fuarı İFA’ya katıldı ve yeni ürünleriyle büyük ilgi gördü. 3 yıl önce beyaz eşya sektörünü de kapsamına alan İFA’ya bu yıl ilk kez katılan Beko, henüz Türkiye’de lansmanı yapılmayan bazı ürünlerini de burada tanıttı. Arçelik Genel Müdür yardımcısı Tülin Karabük, geçtiğimiz haziran ayı itibarıyla Avrupa’da 3’üncülüğe yükseldiklerini belirterek, “Varolan pazarlarımızda iddialıyız. Güney Afrika’da büyüme potansiyeli gördük oraya girdik. Şimdi Güneydoğu Asya ve Avustralya gibi ülkeler radarımızda. Fırsatları sürekli kolluyoruz” dedi. CİRONUN YARISI DIŞARIDAN Karabük, Arçelik’in 7 milyar liralık ciro yaptığını ve bunun yüzde 51’ini dışarıdan elde ettiğini belirtirken bunun en büyük kısmını yurt dışında Beko ile gerçekleştirdiklerini söyledi. Her ülkeye özel ürün geliştirdiklerini belirten Karabük, “Avrupa’ya özel hayvan tüylerini arındıran makine geliştirdik. Şimdi bu ürün Çin’e de gidecek” dedi. Grundig Genel Müdürü Murat Şahin de “Geçen yıl Almanya’da 7 milyon sattık. Her 6 evden birinde ürünlerimiz var” diye konuştu. VESTEL’in transparan TV’si büyük ilgi gördü Fuara 17. defa katılan Vestel, 2 bin 650 metrekarelik alanda Ultra Super Slim LED TV, Transparan LCD TV, 21:9 Cinema TV, 55 ekran dijital resim çerçevesini ilk defa sergiliyor. Ürünler arasında 45 santimlik bulaşık makinaları, LED göstergeli çamaşır makinaları, sessiz bulaşık makineleri de bulunuyor. Bu yıl 2.5 milyar dolarlık ihracat yapmayı hedeflediklerini söyleyen Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, Avrupa’nın kendi bölgelerinde lider beyaz eşya markaları olan Servis, Electra, New Pol ve Atlantic’i satın aldıklarını, bunlarla hızlı büyüyeceklerini söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT