BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Katsayı ayıbı kalkıyor

Katsayı ayıbı kalkıyor

İmam Hatiplilerin üniversiteye girişini engellemek için konulan ancak bütün meslek liselileri mağdur eden katsayı uygulaması sonunda tarih oluyor. Seneye bütün liseliler eşit şartlarda imtihana girecek.



Türkiye’nin bir eğitim ayıbı daha ortadan kalkıyor. YÖK, 28 Şubat süreciyle birlikte yürürlüğe konulan üniversiteye giriş sınavında yerleştirme puanlarının hesaplanmasında kullanılan katsayının kaldırılması için çalışma başlattı. Edinilen bilgiye göre, YÖK’de katsayının kaldırılmasına ilişkin çalışma yürütmek üzere bir komisyon oluşturuldu. Komisyon, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 45. maddesinde yer alan katsayıyla ilgili düzenlemenin kaldırılmasına ilişkin kanun taslağı hazırlıyor. Mevcut Kanun’un “Yükseköğretime Giriş” maddesinde, “Bir mesleğe yönelik programlar uygulayan liselerin mezunları, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenecek aynı alanda bir yükseköğretim kurumuna girerken, başarı notları ayrıca tespit edilecek bir katsayı ile çarpılmak suretiyle değerlendirilerek, giriş sınavı puanlarına eklenir” hükmü yer alıyor. ÖNÜMÜZDEKİ YIL BAŞLIYOR Üniversiteye giriş sınavında öğrencilerin yerleştirme puanları hesaplanırken kendi alanıyla ilgili program tercihinde Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları (AOBP) 0.15 katsayısıyla, alan dışı tercihte ise 0.12 katsayısıyla çarpılıyor. Önümüzdeki yıldan itibaren adaylar üniversiteye giriş sınavında katsayı farklı olmadan yarışacak. Meslek lisesinde okuyanlar genel liselerdekiler aynı şartlarda ter dökecek. Türkiye’nin 15 yıla yakın bir zamandır tartıştığı katsayının kaldırılması için hükümet girişimlerde bulunmuş fakat zamanan cumhurbaşkanı A. Necdet Sezer ve Danıştay engeline takılmıştı. Tek dersi kalan liseliye imtihan kolaylığı Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, tek dersten başarısızlığı sebebiyle ortaöğretim kurumlarından mezun olamayan son sınıf öğrencilerinin başarısız olduğu dersten sınava alınmaları talimatı verdi. Bakan Dinçer, yayımladığı ‘’Tek Ders Sınavı’’ genelgesinde, az sayıda da olsa son sınıf öğrencilerinin tek dersten başarısızlıkları sebebiyle mezun olamadıklarının tespit edildiğini bildirdi. Genelgeye göre, Eylül ayında gerçekleştirilen sorumluluk sınavları ile 28 Temmuz 2011 tarihli genelge doğrultusunda yapılan sınavlardan sonra tek dersten başarısızlığı sebebiyle mezun olamayan son sınıf öğrencileri, başarısız dersinin hangi sınıfa ait olduğuna bakılmaksızın valiliklerce belirlenecek tarihlerde sınava alınacak. Okumuş işsizler için Eskişehir’de zirve yapacaklar 6 ülke, Avrupa Ajansı’nın desteğiyle işsiz gençlerin problemini Anadolu Üniversitesinde masaya yatıracak. Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 6 ülke, eğitimli gençlerin işsizlik problemini Eskişehir’de masaya yatıracak. Anadolu Üniversitesinin ev sahipliği yapacağı “Mezuniyetin İkramiyesi: Eğitimli İşsizlik” projesi 24-30 Nisan 2012 tarihlerinde yapılacak. Avrupa Ajansı desteklediği proje çerçevesinde Bulgaristan, İtalya, Polonya, Litvanya ve Hollanda’dan gelen akademisyenler ve gençler, kendi ülkelerinin eğitimli işsizlik konusundaki problemini tespit edecek. Öğrenci kulüplerinin de destek vereceği etkinlik, farklı ülkelerden gençlerin kültür kaynaşmasına şahit olacak. İTÜ, mühendislikte devleri geride bıraktı Amerika’daki Mühendislik ve Teknoloji Programları Akreditasyon Kurulu “ABET” İstanbul Teknik Üniversitesi ile ilgili iki yıl süren akreditasyon sürecini tamamladı. Kurulun kararına göre İTÜ, bu yıl itibariyle 23 mühendislik programı birden tam akredite olan dünyadaki ilk üniversite oldu. İTÜ, bu sıralamayla Amerika’nın seçkin üniversitelerini geride bıraktı. İTܒnün başvurusunu değerlendirmek için İstanbul’a gelen 26 kişilik uzman heyet, 2 yıl boyunca öğretim elemanları, öğrenciler ve mezunlarla görüştü, okulun alt yapısını ve ders yöntemlerini inceledi ve tam not verdi. SİZDEN GELENLER Teknik Eğitim Fakültesi mezunları unvan bekliyor Kaldırılan Teknik Eğitim Fakültelerinden mezunuz. 1 yıl okuyup mühensiz olabilmemiz yönündeki kararın uygulanmasını bekliyoruz. Yüzyetmişbin teknik öğretmen adına yazıyorum size; Derdimiz ne atanma ne de devletten destek alma sıkıntısıdır. 1992 yılında Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarına Bakanlar Kurulu kararı ile verilmiş mühendislik tamamlama hakkının bir türlü uygulatılmaması sıkıntısıdır. Anayasa Makhkemesinin hakkımızı tescillemesine rağmen uygulanmaması sıkıntısıdır. Ülkedeki tüm iş çevrelerinin bizleri mühendis olarak tanımasına rağmen, devletin milyarlarca para harcayarak kendi vatandaşının tahsilini tanımama sıkıntısıdır. Beklentimiz şudur; 1992 yılında Bakanlar Kurulunun Teknik Öğretmenler 1 yıl okuyarak mühendis olabilirler kararına rağmen YÖK ve TMMOB nin işbirliği yaparcasına bunu uygulamaması-uygulatmaması sıkıntısına tarafınızca müdahele edilmesidir. Konuyla ilgili bilgiler www.unvanistiyoruz.com adresinde mevcuttur.” Kapatılan Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültesi Mezunları Uzaktan eğitimde ücret farkı niye? Bekir Karaca / İ.Ü. öğrencisi İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (İSUZEM) İlahiyat Lisans Tamamlama programında okuyan bir öğrenciyim. Bu sene Bakanlar Kurulunun yayınladığı kararla uzaktan öğretim ve ikinci öğretim bölümlerinin öğrenim ücretleri eşitlendi. Söz konusu kararda bizim için belirlenen öğrenim ücreti yıllık olarak 1027 lira. Ama İSUZEM buna ilave olarak 1.814 TL hizmet bedeli istedi. Sakarya, Atatürk ve İnönü üniversitelerinin aynı programları sırasıyla: 1.267 TL, 1.028 TL ve 1.027 TL’dir. Aynı hizmet İܒde niye pahalı? Üstelik uygulamada da sıkıntı yaşıyoruz. Bu konuda çözüm bekliyoruz.” Bilişim öğretmenleri ne olacak? Fatih’siz bir fatih projesi; yabancı dille eğitim veren okulda yabancı dil öğretmenine gerek duyulmaması gibidir. Bilişim Eğitiminin (Seçmeli Bilişim Teknolojileri) zorunlu bir ders olarak haftada 1 saatten en az 2 saate çıkarılması ve notla değerlendirilen “bir ders” statüsüne alınmasını; Öğretmenlerin, bilişim kullanımı konusunda doğru şekilde eğitilmesi, bilgisayar destekli eğitim faaliyetleri konusunda tüm eğitimcilere rehberlik yapılması için bilişim teknolojisi öğretmenlerine özel bir statü verilmesini; Yaşadığımız bilişim çağında, YÖK, üniversiteler ve mesleki eğitim veren kurumların hem öğretim programlarını düzenlemek hem de bu alandaki istihdamı kolaylaştırmak amacıyla birbirleri ve Türkiye’nin önde gelen firma ve iş adamlarıyla daha fazla iş birliği yapmasını; MEB’in bilişim öğretmenleri geleceği hakkındaki karar ve planlarının duyurulmasını ve bu konulardaki endişeleri giderecek bir açıklamanın tez zamanda yapılmasını talep ediyoruz. Yasin Akman Bilgisayar Teknik Öğretmeni GÖRÜŞ VE DÜŞÜNCELERİNİZİ BİZE YAZIN: gencturkiye@tg.com.tr
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT