BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Orta Asya’yı hedefe koydu, en büyük mağazasını Bakü’ye açtı

Orta Asya’yı hedefe koydu, en büyük mağazasını Bakü’ye açtı

Bin metrekare büyüklüğü ile dünyadaki en büyük mağazasını Bakü’de hizmete sokan Vestel, 2012 sonuna kadar Orta Doğu ve Orta Asya’da 13 yeni mağaza daha açacak



YURT DIŞINDA 58. EXCLUSIVE MAĞAZA Bakü’deki mağazanın Vestel’in dünya çapındaki en büyük ve yurt dışındaki 58. exclusive showroom’u olduğunu belirten Ataman, mağazada beyaz eşyadan, elektronik eşyaya, ankastreden küçük ev aletlerine kadar binlerce ürünün satışa sunulduğunu bildirdi. Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerinde büyüme stratejisi doğrultusunda Vestel, dünyadaki en büyük mağazasının Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de açtı. Vestel Genel Müdür Yardımcısı Eren Ataman yıl sonuna kadar Almaata ve Tebriz’de showroom’lar açacaklarını belirterek, hedeflerinin faaliyet gösterdikleri pazarlarda ilk 5’e girmek olduğu söyledi. Yurt dışında Vestel markalı ürünleri tüketicilerle buluşturdukları bin 700’ün üzerinde satış noktaları olduğunu ifade eden Ataman, “Bunların en büyüğünü bin metrekare ile kardeş ülke Azerbaycan’da faaliyete sokmaktan gurur duyuyoruz. Bakü’deki mağazamız iki ülke arasındaki ekonomik ilişkileri daha da geliştirmede önemli bir vesile olacaktır” dedi. 2011 yılının sonuna gelmeden önce Almaata, sonra Tebriz showroom açacaklarını dile getiren Ataman, 2012’de İran’da beş, Irak, Kıbrıs ve Kazakistan’da ise ikişer Vestel showroom’unun faaliyete gireceğini açıkladı. Vestel’in mağazalaşma çalışmalarının devam ettiği Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerinde faaliyetlerinin sadece mağaza açmakla sınırlı kalmadığını vurgulayan Ataman, “Bu ülkelerdeki mağazalarımız, daha çok tüm ürünlerimizi ülke halkının beğenisine sunduğumuz bir platform konumunda oluyor. Asıl hedefimiz ülke genelinde ürünlerimizi en çok noktada satışa sunabilmek ve ilk 5 marka arasında olmak” diye konuştu. Orta Asya ve Orta Doğu pazarlarında hızlı ama aceleci olmayan bir yol izlediklerini ifade eden Ataman şöyle konuştu: “Uzun vadeli ve kalıcı olma hedefiyle hareket ediyoruz. Bu ülkelerde ürün bazında değişiklik gösterse de ortalama yüzde 7 - 8 oranında önemli pazar paylarına ulaştık. Bu oran belli ürünlerde yüzde 10 - 12’ye kadar çıkıyor. Bu coğrafyada elde ettiğimiz pazar payı başarısında beyaz eşyanın payı yüzde 60, elektronik eşyanın payı yüzde 40 civarındadır. Vestel’in yurt dışı mağazalarında elde ettiği ciro bugün iç pazardaki rakamın yüzde 15’ini yakaladı.” İHRACAT YÜZDE 40 ARTTI Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerine ihracatın sürekli artış gösterdiğini söyleyen Ataman, “Son 5 yılda her yıl bir öncekine göre sa-tışlarımız en az yüzde 40 oranında arttı” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT