BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Turkcell’in çağrı merkezinde Merve göz, Ahmet ses oldu

Turkcell’in çağrı merkezinde Merve göz, Ahmet ses oldu

Turkcell Global Bilgi’nin Karaman’daki Alo 170 çağrı merkezinde çalışan engelliler birbirlerinin eksiklerini tamamlıyor



Çalışanlarının yarısını engellilerin oluşturduğu ve Karaman’da kurulu ‘Alo 170’ Çağrı Merkezi, Engelliler Günü sebebiyle kapılarını gazetecilere açtı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Turkcell Global Bilgi tarafından kurulan merkezin Operasyon Birim Yöneticisi Harun Eren, 15 Kasım 2010’da açılan merkezde çalışan 100 kişinin yarısının engellilerden oluştuğunu, engellilerin çalışarak hayata bağlandığını ifade etti. Çalışma Bakanlığı, SGK ve İŞKUR hizmetlerine ilişkin çağrıların “Alo 170” üzerinden cevaplanmasını sağlayan merkezde 7 gün 24 saat hizmet verildiğini söyleyen Eren, hizmetin başladığı günden bu yana 1.8 milyon çağrı cevaplandığını söyledi. BİR ÇAĞRIYA İKİ KİŞİ Çalışanların yüzde 50’sini engellilerin oluşturduğu merkezde, engelli çalışanlardan aynı masada çağrılara ortak cevap vererek birbirlerini tamamlayan görme engelli Ahmet Çopur (42) ile konuşma engelli Merve Uyar (22), dikkati çekiyor. Duygularını ileten ve boy kısalığı sorunu olan Halime Sarı, 3 aylık eğitimden sonra işe yerleştirildiğini, engellilere böyle fırsatlar verilmesini istediklerini söyledi. İKİSİ BİR İŞİ YAPIYOR Görme engelli Ahmet Çopur ile konuşma güçlüğü çeken Merve Uyar, paralel bağlantıyla aynı çağrıyı alıyor. Görme engelli Çopur vatandaşlara cevap verirken, Merve Uyar da bilgileri bilgisayara kaydediyor. Engelli arkadaşlarıyla çalışan Esra Özkan da “Çok uyumlu çalışıyoruz” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT