BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Haberin içinden

Haberin içinden

Türk özel sektörünün geldiği yeri kimse küçümseyemez... Turizm yatırımları ışıl ışıl, verilen hizmet tam bir ev sahipliği örneği.



İmaj ve ekonomi Türk özel sektörünün geldiği yeri kimse küçümseyemez... Turizm yatırımları ışıl ışıl, verilen hizmet tam bir ev sahipliği örneği. Türk müteahhitlerinin namı sınırları aştı. Konfeksiyoncumuzun dünya markalarına fason üretim yaptığını herkes biliyor. Kimya sanayiinde vardığımız nokta hiç de küçümsenecek gibi değil... Fakat Türkiye ihracat sıkıntısı çekiyor. Türk sanayicisi, “Kapasitede proplemim yok, pazarlama sıkıntısı çekiyorum” diye feryat ediyor. Turizmci, “Yatak kapasitemin yüzde 30’unu ancak dolduruyorum” diye ağlıyor... İmaj bozuk Konfeksiyoncu, ‘marka olayım’ diye teşebbüse kalkışsa, zınk diye duruyor, dünyaya açılamıyor. Avrupalı tüketiciye, ‘Bugüne kadar benim ürettiğimi başkasının markasıyla giyiyordun. Aha sana markamı sunuyorum’ diyecek olsa, Avrupalı sırtını dönüyor. Turizmci, “Tesislerime gelin. Size ev sahipliği yapayım” dediğinde, Avrupalı turist; “Yahu sizde rahat edemem” deyip, Türkiye’yi tercih etmiyor... Bunları kafadan söylemiyorum: Turizmciler, Avrupa’da araştırma yaptırmışlar. Türkiye’yi tanıyanların yüzde 75’i “Tekrar gideceğim” derken; tanımayanların yüzde 75’i “Gitmeyi düşünmüyorum” diyor. Sebep belli: Terör, insan hakları, siyasi kavga... Yani istikrarsızlık. Bunların hepsini anlıyorum ama gelen bir daha gelmeyi isterken; gelmeyenin, ‘gitmem’ demesini anlayamıyorum. Demek ki burada tanıtım eksikliği var. İmaj bozukluğu var!.. Devletin görevi Türkiye’nin imajı bozuk olduğu için etiketteki Türk markasını gören, sırtını dönüyor. İmaj düzelse, hemen alacak. Türkiye’ye koşa koşa gelecek. Türk sanayi ürünlerinin kalitesi ve turizmin cazibesini kimse tartışmıyor. Tartışılan konu imaj... Yapılan araştırmalar, kalitenin bozuk imajın gölgesinde kaldığını gösteriyor. Türkiye’nin üstündeki kara bulutların dağılması gerekiyor. O da imajın düzeltilmesine bağlı. Sektörlerin bu yükü kaldırması mümkün değil. İmajı kim bozuyorsa, onun düzeltmesi, yani devletin bu konuyu ciddiye alması lâzım. Bunun bir kısmı kanunların değiştirilmesiyle, bir kısmı da tanıtımla olur. Şayet Türkiye’nin imajı düzelirse, döviz girdilerinde patlama olur. Ülkeye yabancı sermaye akar, yeni istihdam alanları açılır fakat tekrar ediyorum: Bu işin vakit geçirilmeden yapılması ve de devletin yapması gerekiyor. Bugünün gündemi *Devlet Bakaný Mehmet Keçeciler, Ýktisadi Araþtýrma Vakfý toplantýsýnda “Yeni Gümrük Kanunu ve Deðiþen Gümrük Mevzuatý” konulu bir konferans veriyor. *Siemens Leasing, 2000 yýlý hedeflerini anlatýyor. *Mikrosaray ve TGI’in Micros 3700 sisteminin tanýtým toplantýsý düzenliyor. *Ýhlas Holding sponsorlugu ile Euromoney, bono eðitim programý veriyor. *Turkcell, Wap teknolojisini tanýtýyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT