BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bitlis Paşa’nın uçağında ‘buzlanma’ yokmuş

Bitlis Paşa’nın uçağında ‘buzlanma’ yokmuş

Ankara Özel Yetkili Cumhuriyet Savcısı Mehmet Özgür’e ifade veren dönemin Genelkurmay Başkanı Emekli Org. Doğan Güreş uçak firmasının tehdidi sebebiyle, kazanın sebebinin ‘buzlanma’ diye açıklandığını söyledi.



19 yıl önce şüpheli bir uçak kazasında hayatını kaybeden, dönemin Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Eşref Bitlis’in ölümüyle ilgili bugüne kadar pekçok iddia ortaya atıldı. Ancak dönemin Genelkurmay Başkanı emekli Orgeneral Doğan Güreş’in, Eşref Bitlis soruşturmasını yürüten savcıya ifade verirken yaptığı bir açıklama gündeme bomba gibi düştü. Güreş’in ifadesinde, Bitlis’in ölümüne sebep olan uçak kazasının ardından üretici firmanın “uçak satmayız” tehdidi yüzünden ‘buzlanma’ diye bir ara yol bulduklarını söylediği ortaya çıktı. Orgeneral Eşref Bitlis, 17 Şubat 1993’te uçağının düşmesi sonucu hayatını kaybetmişti. Dönemin Genelkurmay Başkanı Doğan Güreş’in iddiaları tartışmaları yeniden alevlendirdi. SABOTAJ YOK DENİLMİŞTİ Eşref Bitlis suikastini araştıran Ankara Özel Yetkili Cumhuriyet Savcısı Mehmet Özgür, sorusturma çerçevesinde dönemin Genelkurmay Başkanı Doğan Güreş’in de ifadesini aldı. Güreş Paşa bir süre önce ameliyat olduğu için savcıya adliyede değil, kaldığı lojmanda ifade verdi. Kazada, pilotaj hatasına da rastlayamadıklarını ifade eden Güreş’in, uçağı üreten firmanın “Uçak satmayız” tehdidi yüzünden kazada uçak hatası ihtimalini araştırmadıklarını söylediği öğrenildi. Güreş, çözüm olarak “buzlanma” gibi bir ara bir yol bulunduğunu ve kazanın sebebinin kamuoyuna o şekilde açıklandığını açıkladığı belirtiliyor. Doğan Güreş’in şahsen kazadan ‘şüphe’ duyduğunu söylediği öğrenildi. Doğan Güreş kaza günü, “Sabotaj yok, motor buzlanmasının sebep olduğu kaza” demişti. Ancak gerek İTÜ bilirkişileri, gerek düşen uçağın motor üreticisi firmaları böyle bir buzlanma ihtimalin imkansız olduğunu dile getiren raporlar hazırlamışlardı. 19 yılı aradan sonra yeniden başlatılan soruşturmada düşen uçağa motor temin eden firmanın “Türkiye Cumhuriyeti’ne sunduk” dediği, ancak dosyada bulunamayan raporun da yeniden isteneceği öğrenildi. Haber Merkezi
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT