BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Vestel A “ahtapot” gibi

Vestel A “ahtapot” gibi

İlk defa bir Türk şirketi için sektöründe dünyanın en büyük 3 şirketi arasına girmekten bahsediliyor. Üretim kapasitelerindeki artış ile pazar açılımları paralel giden Vestel, Zorlu Holding içinde ayrı bir “şirketler grubu” haline geldi. Yüzden fazla ülkeye ihracat yapıyor..



Vestel, 1994 yılında 350 bin adet olan yıllık TV üretim kapasitesini 6 yılda 5 milyon adete çıkardı. Ayrıca 1 milyon adet bilgisayar monitörü, 1 milyon 200 bin adet buzdolabı ve 250 bin adet de split klima üretir duruma geldi. 1999’da 463 milyon dolarlık ihracat yapan Vestel, Türkiye’den ihraç edilen TV’lerin de yüzde 65’ini tek başına sattı.. Vestel’i 1994’te kötü durumdayken satın alan Ahmet Nazif Zorlu’ya, “Tekstilcisin, bu işten anlamazsın, Vestel’i alıp ne yapacaksın?” diyenler olmuş. Zorlu’nun cevabı ise, “Hiçbirşey yapamazsam, tekstil fabrikasına çeviririm” olmuş... Ancak, Ahmet Nazif Zorlu’ya bu sözleri söyleyenler bir nüansı kaçırıyorlardı. Türk sanayii içinde en global kesim tekstilcilerdir. Çünkü halen Türkiye’nin ihracatının yüzde 40’ına yakın bölümünü tekstil ve hazırgiyim sektörü gerçekleştirir. İşte Ahmet Nazif Zorlu’nun elektronik sektörü bilgisi olmasa da “bu global vizyonu” çok önemli bir artı getiriyordu. O vizyon Vestel’e ABD’de ve Tayvan’da Ar-Ge ekibi kurduracak güçteydi. Ayrıca büyük olmak için pazarlama öncelikli ama yüksek üretim kapasitesine de sahip olmak gerektiğini o biliyordu.. Vestel şirketlerine bir bütün olarak bakıldığında ortaya bir holding gövdesi çıkıyor. Bu gövde üretim ve pazarlama stratejilerine göre oluşmuş ve her biri Vestel’in genel yapısını güçlendiren aktivitelere sahip. Ürün yelpazesine bakıldığında bu durum daha iyi ortaya çıkıyor. Renkli TV, bilgisayar ekranı, TV üstü uydu alıcısı, PC, PC TV tuneri, plasma TV, DVD, uzaktan kumanda ünitesi ve dönüşüm parçası, internet TV, statik ve no frost buzdolabı. Vestel’in şirketleri Vestel Elektronik, Vestel Dış Ticaret, Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama, Vestelkon, Vestel Bilişim, Vestel Beyaz Eşya, VestelNet elektronik iletişim ve Bilglendirme, Veseg GmbH, Vestel Fransa AS, Vestel Hollanda BV, Vestel USA estel, 1994 yılında 350 bin adet olan yıllık TV üretim kapasitesini 6 yılda 5 milyon adete çıkardı. Ayrıca 1 milyon adet bilgisayar monitörü, 1 milyon 200 bin adet buzdolabı ve 250 bin adet de split klima üretir duruma geldi. 1999’da 463 milyon dolarlık ihracat yapan Vestel, Türkiye’den ihraç edilen TV’lerin de yüzde 65’ini tek başına sattı.. Vestel’i 1994’te kötü durumdayken satın alan Ahmet Nazif Zorlu’ya, “Tekstilcisin, bu işten anlamazsın, Vestel’i alıp ne yapacaksın?” diyenler olmuş. Zorlu’nun cevabı ise, “Hiçbirşey yapamazsam, tekstil fabrikasına çeviririm” olmuş... Ancak, Ahmet Nazif Zorlu’ya bu sözleri söyleyenler bir nüansı kaçırıyorlardı. Türk sanayii içinde en global kesim tekstilcilerdir. Çünkü halen Türkiye’nin ihracatının yüzde 40’ına yakın bölümünü tekstil ve hazırgiyim sektörü gerçekleştirir. İşte Ahmet Nazif Zorlu’nun elektronik sektörü bilgisi olmasa da “bu global vizyonu” çok önemli bir artı getiriyordu. O vizyon Vestel’e ABD’de ve Tayvan’da Ar-Ge ekibi kurduracak güçteydi. Ayrıca büyük olmak için pazarlama öncelikli ama yüksek üretim kapasitesine de sahip olmak gerektiğini o biliyordu.. Vestel şirketlerine bir bütün olarak bakıldığında ortaya bir holding gövdesi çıkıyor. Bu gövde üretim ve pazarlama stratejilerine göre oluşmuş ve her biri Vestel’in genel yapısını güçlendiren aktivitelere sahip. Ürün yelpazesine bakıldığında bu durum daha iyi ortaya çıkıyor. Renkli TV, bilgisayar ekranı, TV üstü uydu alıcısı, PC, PC TV tuneri, plasma TV, DVD, uzaktan kumanda ünitesi ve dönüşüm parçası, internet TV, statik ve no frost buzdolabı. Vestel’in şirketleri Vestel Elektronik, Vestel Dış Ticaret, Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama, Vestelkon, Vestel Bilişim, Vestel Beyaz Eşya, VestelNet elektronik iletişim ve Bilglendirme, Veseg GmbH, Vestel Fransa AS, Vestel Hollanda BV, Vestel USA Tüm dünyada devlerle dans ediyor Vestel’in ABD kolu Kaliforniya Mountain View’da kuruldu. Vestel USA, bilgisayar programlarına yönelik olarak Microsoft, Sun Microsystems, ISI ve Enreach ile ortak çalışmalara başladı. Ayrıca, Teralogic, Telecruz, IGS, Intel, National Semiconductor, Motorola, Gem Plus ve Huges gibi firmalarla da işbirliği başladı. Vestel Canada, ABD ve Avustralya’ya TV satan ilk Türk şirketi oldu. Avrupa pazarında yüzde 12 pay sahibi oldu. Profesyonele özgürlük Vestel işinde ikinci önemli sıçrama enerjisi ise patronun, profesyonellere olan güveni ile ortaya çıktı. Vestel’i uçuran profesyonellerin tabii lideri Metin Çağlar, bu konuda şöyle diyor: “Bizler Türkiye’nin en profesyonel ekibiyiz. En büyük şansımız ise Ahmet Nazif Zorlu’nun profesyonele güvenmesi ve onu özgür bırakması” Şirketlerden Telsim’den gençlere özel indirimli hatÖğrencilerin mobil iliteşimden en geniş ölçüde faydalanmasını amaçlayan Telsim, gençlere daha ekonomik görüşme imkanı sağlayan “genç hat” hizmetini başlattı. Bu hat ile gençlere hem konuşma hem de aylık sabit ücrette indirime kavuşuyor. Öğrenciler bu hat için öğrenci kimlik kartları ya da pasolarını göstererek abone olabilecek. 18 yaşın altındakiler ise velilerinin onay ve imzası ile abone olacak. Titanic ve Renomme saatleri beğenildi Dünyaca ünlü Titanic ve Renomme marka kol saatlerinin Türkiye Genel Distribütörü ve aynı zamanda patent sahibi Tutarlar Dış Ticaret Sanayi ve Pazarlama Limited Şirketi yeni modellerini 15. Uluslararası Tıka, Mücevher ve Saat Fuarı’nda halkın beğenisine sundu. Manken İpek Tanrıyar, Galatasaray ve Beşiktaşlı futbolcuların katılımıyla gerçekleşen fuarda Tutanic ve Renomme saatleri büyük beğeni kazandı. Gima’dan İstanbul atağı Gima geçtiğimiz Mart ayı boyunca Yeşilköy, Göztepe, Erenköy, Suadiye, Ümraniye, Üsküdar, Bayrampaşa, Anadoluhisarı, Acıbadem, Cihangir, Gayrettepe, Güngören, Adatepe ve Zeytinburnu’ndaki mağazalarını hizmete açtı. Böylece Gima İstanbul’daki mağaza sayısını 25’e yükseltti. Gima’nın Türkiye genelindeki mağaza sayısı da 76 oldu. İstanbul’da yeni açılan Gima mağazalarından 30 Nisan’a kadar SuperCard ile yapılan toplam alışverişin her 30 milyon lirasına bir çekiliş hakkı veriliyor. Yapılacak çekiliş sonucunda 51 çift Antalya Belek, Mega Saray Tatil Köyü’nde süper bir tatil kazanacak. SuperCard ile alışveriş yapan Gima müşterileri süper ürün indirimlerinden anında faydalanabiliyor ve süper çekilişlere katılıp büyük ödüller kazanabiliyor. Her gima mağazasının açılışından itibaren ilk dört gün boyunca Gima, tüm müşterilerine Gima SuperCard’ı ücretsiz sunuyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 89898
    % 0.37
  • 4.8232
    % -0.22
  • 5.6284
    % -0.33
  • 6.3815
    % -0.47
  • 192.903
    % -0.91
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT